Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Study on the Validity and Reliability of Online Exams During the Hybrid Education Period: An Example from the School of Foreign Languages at Trakya University

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 1, 173 - 192, 15.06.2024
https://doi.org/10.37583/diyalog.1499758

Öz

The aim of this study is to determine the applications used by students undergoing compulsory German and English language education in the preparatory education units of Trakya University School of Foreign Languages during the hybrid education process. It was observed that despite some students did not participate in online classes, they received valid scores in exams, while their absence from speaking exams was detected by instructors. These negative occurrences have led to questioning the validity and reliability of online exams. Thus, the current research developed around two hypotheses: “Students cheat in online exams using different online applications.” and “Students receive assistance from an individual with foreign language proficiency during their online examinations.” To test these hypotheses, a questionnaire consisting of twenty questions was prepared and answered by ten voluntary participants online. Five of the participants are German, while the remaining five are students from the English preparatory class. In the pertinent study, qualitative research methods were employed, and the gathered data were systematized according to content analysis and interpreted descriptively. In conclusion, both hypotheses were tested, with only the first one being confirmed. In this context, some suggestions were made to enhance the validity and reliability of future online exams.

Kaynakça

  • Baleni, Zwelijongile Gaylard (2015): Online formative assessment in higher education: Its pros and cons. The Electronic Journal of e-Learning,Volume 13 Issue 4, 228-236.
  • Baltacı, Ali (2018): Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Baltacı, Ali (2019): Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Bay, Bülent / Karataş, Fatih / Üstün, Bilal (2021): Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı Öğrencileri Perspektifinden Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim: Fenomenolojik Bir Çalışma. Diyalog Dergisi, (1), 184-203.
  • Beyreli, Latif / Ak Başoğul, Duygu (2013): İkinci Dil Öğretim Kaynaklarında Yer Alan Anlama Etkinliklerinin Karşılaştırılması: Yeni Hitit ve New Headway Örneklemi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı, 6(11), 45-100.
  • Büyüköztürk, Şener / Kılıç-Çakmak, Ebru / Akgün, Özcan Erkan / Karadeniz, Şirin/ Demirel, Funda (2019): Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cabı, Emine (2016): Uzaktan eğitimde e-değerlendirme üzerine öğrenci algıları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6(1), 94-101.
  • Cinkara, Emrah (2017): Dil Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme, Farklı Yönleriyle Yabancı Dil Öğretimi. (Ed.) Yılmaz, Hasan / Yücel, Erdinç / Durak Üğüten, Selma / Şanal, Fahritdin. Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Çakmak Akata, Aylin (2009): Türkçe Programıyla İlgili Ölçme Ve Değerlendirme Sürecinin İşlevselliği Üzerine Bir Araştırma (Tekirdağ İli örneği). Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Ercan, İlker / Kan, İsmet (2004): Ölçeklerde Güvenirlik ve Geçerlik. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 30(3), 211-216.
  • Farzin, Shervin (2016): Attitude of Students Towards E-Examination System: an Application of E-Learning. Management Science and Information Technology, 1(2), 20-25.
  • Genç, Muhammet Fatih / Gümrükçüoğlu, Süleyman (2020): Koronavirüs (Covid-19) sürecinde İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışları. Turkish Studies, 15(4), 403-422.
  • Göçer, Ali (2007): Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarının Ölçme ve Değerlendirme Açısından İncelenmesi. Dil Dergisi, 137, 30-46.
  • Gülcan, Cem (2021): Nitel Bir Veri Toplama Aracı: Odak (focus) Grup Tekniğinin Uygulanışı ve Geçerliliği Üzerine bir Çalışma. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü e-Dergi, Cilt:4, Sayı: 2.
  • Güngör, Sabri (2023): Denetimli Çevrimiçi Sınav Uygulamaları İçin Web Tabanlı Bir Kontrol Sistemi: “ERÜ İİBF Online İşlemler Sistemi” Örneği. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 64, 53-61, doi: 10.18070/erciyesiibd.1219427
  • Güvendir, Meltem Acar / Özkan, Yeşim Özer (2021): Uzaktan Eğitimin Değerlendirmeye Yansımaları: Çevrim İçi Sınavlar mı Sınıf İçi Sınavlar mı?, Dijital Ölçme ve Değerlendirme Araştırmaları Dergisi, 1(1), 22-34.
  • Kahveci, Nevin (2022): Yabancı Dil Olarak Türkçe Eğitiminde Yazma Becerisini Değerlendirmeye Yönelik Dereceli Puanlama Anahtarı Geliştirme Çalışması. Yüksek Lisans Tezi. Bartın: Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü,
  • Karaman, Fatma (2020): Almanca Dilbilgisi Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme. Diyalog Dergisi, 8(1), 176-193.
  • Kartal, Muammer / Yeşil, Yılmaz (2021): Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Metni Doğrultusunda A1-A2 Düzeyinde Kelime Hazinesi Geliştirmeye Yönelik Bulmaca Örneği. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Dergisi, 10(30), 607-624.
  • Kınalıoğlu, İsmail Hakkı / Güven, Şahser (2011): Uzaktan Eğitim Sisteminde Öğrenci Başarısının Ölçülmesinde Karşılaşılan Güçlükler ve Çözüm Önerileri. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2- 4 Şubat 2011 İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Köksal, Handan / Korkmazer, Güleser / Atay, Fatma Bilge / Gökçeyurt, Ayışık Bihter / Taş İnanır, Elif / Gücüyener, Gülperi / Aydın, Nayle (2023a): Sınav Hazırlama, Ölçme ve Değerlendirme El Kitapçığı, Trakya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu (Yayımlanmamış Kitapçık).
  • Köksal, Handan / Tanyer, Seray / Keskin, Sertaç / Öztürk, Cevriye / Ç. Birincibubar, Esin / B. Çalışkan, Meltem / Akgün, Serap (2023b): Kalite El Kitabı, Trakya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu.
  • Ocak, Gürbüz / Karakuş, Gülçin (2022): Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi Sınavlara Yönelik Tutumlarına İlişkin Ölçek Geliştirme Çalışması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(1), 66-86.
  • Özalkan, Gizem Şükran (2021): Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme: Pandemi Sürecinde Sosyal Bilimler Eğitimini Yeniden Düşünmek. International Journal of Economics Administrative and Social Sciences, Cilt:4, Özel Sayı, 18-26.
  • Polat, Murat (2018): Akademisyenlerin Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı’nın (YDS) Geçerliğiyle İlgili Tutumlarının Belirlenmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,18(4), 1-28.
  • Serçemeli, Murat / Kurnaz, Ersin (2020): Covid-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Shraim, Khitam (2019): Online examination practices in higher education ınstitutions: learners’ perspectives. Turkish Online Journal of Distance Education, 20(4), 185-196. https://doi.org/10.17718/tojde.640588.
  • Sönmez, Veysel (2003): Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şahin, Hülya / Aykaç, Necdet (2021): Covid-19 (Pandemi) Sürecinde Yabancı Dil Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitimde Yaşanan Sorunlara Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Trakya Eğitim Dergisi, 12(2), 1087- 1105.
  • Tekedere, Hakan / Şahin, Sami / Göker, Hanife (2022): Covid-19 Sürecinde Yükseköğretimde Çevrim İçi Uzaktan Eğitim Öğrenci Deneyimlerinin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(1), 123-166.
  • Tepeli, Yusuf / Arıcı, Ali Fuat (2012): Öğretmen Adaylarının Kütüphane Kullanımına İlişkin Nitel BirAraştırma, Dil ve Edebiyat Dergisi, 1(3), 64-74.
  • Yıldırım, Ali / Şimşek, Hasan (2005): Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • T.Ü. Çevrimiçi Sınavların Uygulanışı ve Kurallar: https://egitim.trakya.edu.tr/news/cevrim-ici-sinavlarin-uygulanisi-ile-ilgili-onemli-notlar-kurallar (Erişim: 11.02.2024).
  • T.Ü. Çevrimiçi Sınav Usul ve Esasları: https://bys.trakya.edu.tr/file/open/90021860 (Erişim: 11.02.2024).
  • YÖK kararı: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2023/yok-baskani-ozvar-2022-2023-egitim-ogretim-bahar-donemi-ne-iliskin-alinan-yeni-kararlari-acikladi.aspx (Erişim: 09.02.2024).
  • T.Ü. Çevrimiçi Sınav Usul ve Esasları: https://bys.trakya.edu.tr/file/open/90021860 (Erişim: 10.02.2024).
  • T.Ü. YDYO 2. Kısa Süreli Sınav Programı: https://bys.trakya.edu.tr/file/open/81804408 (Erişim:01.02.2024).
  • T.Ü. YDYO 3.Ara Sınav Programı: https://bys.trakya.edu.tr/file/open/12866524 (Erişim: 04.02.02024).
  • T.Ü. YDYO 4. Ara Sınav Programı: https://bys.trakya.edu.tr/file/open/73613964 (Erişim: 10.02.2024).
  • T.Ü. Yılsonu Sınavı Programı: https://bys.trakya.edu.tr/file/open/23704624 (Erişim: 04.02.2024).
  • T.Ü. YDYO Sınav Yönetmeliği, Madde 12: https://bys.trakya.edu.tr/file/open/71680865 (Erişim: 10.02.2024).
  • T.Ü. 4.Ara Sınava Dair Açıklamalar: https://bys.trakya.edu.tr/file/open/25808670 (Erişim: 11.02.2024).

Hibrit Eğitim Dönemindeki Çevrimiçi Sınavların Geçerliği ve Güvenirliği Üzerine Bir Araştırma: Trakya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Örneği

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 1, 173 - 192, 15.06.2024
https://doi.org/10.37583/diyalog.1499758

Öz

Bu çalışmanın amacı Trakya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu hazırlık eğitimi birimlerinde zorunlu Almanca ve İngilizce dil eğitimi gören öğrencilerin hibrit eğitim sürecindeki çevrimiçi sınavlarda kullandıkları uygulamaların belirlenmesidir. Zira bazı öğrencilerin çevrimiçi derslere katılmadıkları halde, sınavlardan geçerli puan aldıkları, konuşma sınavlarına ise katılmadıkları öğretim elemanlarınca tespit edilmiştir. Yaşanan bu olumsuzluklar nedeniyle çevrimiçi sınavların geçerliği ve güvenirliği sorgulanır hale gelmiştir. Dolayısıyla, mevcut araştırma: “öğrenciler çevrimiçi sınavlarda farklı çevrimiçi uygulamalardan kopya çeker” ve “öğrenciler çevrimiçi sınavlarda yabancı dil bilen birinden yardım alır “ şeklinde iki hipotez üzerinden gelişmiştir. Hipotezlerin test edilmesi için yirmi sorudan oluşan bir anket hazırlanmış ve internet ortamında gönüllü on katılımcı tarafından cevaplanmıştır. Katılımcıların beşi Almanca, beşi de İngilizce hazırlık sınıfı öğrencisidir. İlgili araştırmada nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır ve toplanan veriler içerik analizine göre sistemleştirilerek betimsel olarak yorumlanmıştır. Araştırma neticesinde elde edilen bulgular sadece birinci hipotezi doğrulamıştır. Bu bağlamda, ileride yapılması düşünülen çevrimiçi sınavların geçerliğini ve güvenirliğini artırıcı bazı önerilerde de bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Baleni, Zwelijongile Gaylard (2015): Online formative assessment in higher education: Its pros and cons. The Electronic Journal of e-Learning,Volume 13 Issue 4, 228-236.
  • Baltacı, Ali (2018): Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Baltacı, Ali (2019): Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Bay, Bülent / Karataş, Fatih / Üstün, Bilal (2021): Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı Öğrencileri Perspektifinden Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim: Fenomenolojik Bir Çalışma. Diyalog Dergisi, (1), 184-203.
  • Beyreli, Latif / Ak Başoğul, Duygu (2013): İkinci Dil Öğretim Kaynaklarında Yer Alan Anlama Etkinliklerinin Karşılaştırılması: Yeni Hitit ve New Headway Örneklemi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı, 6(11), 45-100.
  • Büyüköztürk, Şener / Kılıç-Çakmak, Ebru / Akgün, Özcan Erkan / Karadeniz, Şirin/ Demirel, Funda (2019): Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cabı, Emine (2016): Uzaktan eğitimde e-değerlendirme üzerine öğrenci algıları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6(1), 94-101.
  • Cinkara, Emrah (2017): Dil Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme, Farklı Yönleriyle Yabancı Dil Öğretimi. (Ed.) Yılmaz, Hasan / Yücel, Erdinç / Durak Üğüten, Selma / Şanal, Fahritdin. Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Çakmak Akata, Aylin (2009): Türkçe Programıyla İlgili Ölçme Ve Değerlendirme Sürecinin İşlevselliği Üzerine Bir Araştırma (Tekirdağ İli örneği). Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Ercan, İlker / Kan, İsmet (2004): Ölçeklerde Güvenirlik ve Geçerlik. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 30(3), 211-216.
  • Farzin, Shervin (2016): Attitude of Students Towards E-Examination System: an Application of E-Learning. Management Science and Information Technology, 1(2), 20-25.
  • Genç, Muhammet Fatih / Gümrükçüoğlu, Süleyman (2020): Koronavirüs (Covid-19) sürecinde İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışları. Turkish Studies, 15(4), 403-422.
  • Göçer, Ali (2007): Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarının Ölçme ve Değerlendirme Açısından İncelenmesi. Dil Dergisi, 137, 30-46.
  • Gülcan, Cem (2021): Nitel Bir Veri Toplama Aracı: Odak (focus) Grup Tekniğinin Uygulanışı ve Geçerliliği Üzerine bir Çalışma. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü e-Dergi, Cilt:4, Sayı: 2.
  • Güngör, Sabri (2023): Denetimli Çevrimiçi Sınav Uygulamaları İçin Web Tabanlı Bir Kontrol Sistemi: “ERÜ İİBF Online İşlemler Sistemi” Örneği. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 64, 53-61, doi: 10.18070/erciyesiibd.1219427
  • Güvendir, Meltem Acar / Özkan, Yeşim Özer (2021): Uzaktan Eğitimin Değerlendirmeye Yansımaları: Çevrim İçi Sınavlar mı Sınıf İçi Sınavlar mı?, Dijital Ölçme ve Değerlendirme Araştırmaları Dergisi, 1(1), 22-34.
  • Kahveci, Nevin (2022): Yabancı Dil Olarak Türkçe Eğitiminde Yazma Becerisini Değerlendirmeye Yönelik Dereceli Puanlama Anahtarı Geliştirme Çalışması. Yüksek Lisans Tezi. Bartın: Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü,
  • Karaman, Fatma (2020): Almanca Dilbilgisi Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme. Diyalog Dergisi, 8(1), 176-193.
  • Kartal, Muammer / Yeşil, Yılmaz (2021): Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Metni Doğrultusunda A1-A2 Düzeyinde Kelime Hazinesi Geliştirmeye Yönelik Bulmaca Örneği. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Dergisi, 10(30), 607-624.
  • Kınalıoğlu, İsmail Hakkı / Güven, Şahser (2011): Uzaktan Eğitim Sisteminde Öğrenci Başarısının Ölçülmesinde Karşılaşılan Güçlükler ve Çözüm Önerileri. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2- 4 Şubat 2011 İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Köksal, Handan / Korkmazer, Güleser / Atay, Fatma Bilge / Gökçeyurt, Ayışık Bihter / Taş İnanır, Elif / Gücüyener, Gülperi / Aydın, Nayle (2023a): Sınav Hazırlama, Ölçme ve Değerlendirme El Kitapçığı, Trakya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu (Yayımlanmamış Kitapçık).
  • Köksal, Handan / Tanyer, Seray / Keskin, Sertaç / Öztürk, Cevriye / Ç. Birincibubar, Esin / B. Çalışkan, Meltem / Akgün, Serap (2023b): Kalite El Kitabı, Trakya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu.
  • Ocak, Gürbüz / Karakuş, Gülçin (2022): Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi Sınavlara Yönelik Tutumlarına İlişkin Ölçek Geliştirme Çalışması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(1), 66-86.
  • Özalkan, Gizem Şükran (2021): Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme: Pandemi Sürecinde Sosyal Bilimler Eğitimini Yeniden Düşünmek. International Journal of Economics Administrative and Social Sciences, Cilt:4, Özel Sayı, 18-26.
  • Polat, Murat (2018): Akademisyenlerin Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı’nın (YDS) Geçerliğiyle İlgili Tutumlarının Belirlenmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,18(4), 1-28.
  • Serçemeli, Murat / Kurnaz, Ersin (2020): Covid-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Shraim, Khitam (2019): Online examination practices in higher education ınstitutions: learners’ perspectives. Turkish Online Journal of Distance Education, 20(4), 185-196. https://doi.org/10.17718/tojde.640588.
  • Sönmez, Veysel (2003): Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şahin, Hülya / Aykaç, Necdet (2021): Covid-19 (Pandemi) Sürecinde Yabancı Dil Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitimde Yaşanan Sorunlara Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Trakya Eğitim Dergisi, 12(2), 1087- 1105.
  • Tekedere, Hakan / Şahin, Sami / Göker, Hanife (2022): Covid-19 Sürecinde Yükseköğretimde Çevrim İçi Uzaktan Eğitim Öğrenci Deneyimlerinin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(1), 123-166.
  • Tepeli, Yusuf / Arıcı, Ali Fuat (2012): Öğretmen Adaylarının Kütüphane Kullanımına İlişkin Nitel BirAraştırma, Dil ve Edebiyat Dergisi, 1(3), 64-74.
  • Yıldırım, Ali / Şimşek, Hasan (2005): Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • T.Ü. Çevrimiçi Sınavların Uygulanışı ve Kurallar: https://egitim.trakya.edu.tr/news/cevrim-ici-sinavlarin-uygulanisi-ile-ilgili-onemli-notlar-kurallar (Erişim: 11.02.2024).
  • T.Ü. Çevrimiçi Sınav Usul ve Esasları: https://bys.trakya.edu.tr/file/open/90021860 (Erişim: 11.02.2024).
  • YÖK kararı: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2023/yok-baskani-ozvar-2022-2023-egitim-ogretim-bahar-donemi-ne-iliskin-alinan-yeni-kararlari-acikladi.aspx (Erişim: 09.02.2024).
  • T.Ü. Çevrimiçi Sınav Usul ve Esasları: https://bys.trakya.edu.tr/file/open/90021860 (Erişim: 10.02.2024).
  • T.Ü. YDYO 2. Kısa Süreli Sınav Programı: https://bys.trakya.edu.tr/file/open/81804408 (Erişim:01.02.2024).
  • T.Ü. YDYO 3.Ara Sınav Programı: https://bys.trakya.edu.tr/file/open/12866524 (Erişim: 04.02.02024).
  • T.Ü. YDYO 4. Ara Sınav Programı: https://bys.trakya.edu.tr/file/open/73613964 (Erişim: 10.02.2024).
  • T.Ü. Yılsonu Sınavı Programı: https://bys.trakya.edu.tr/file/open/23704624 (Erişim: 04.02.2024).
  • T.Ü. YDYO Sınav Yönetmeliği, Madde 12: https://bys.trakya.edu.tr/file/open/71680865 (Erişim: 10.02.2024).
  • T.Ü. 4.Ara Sınava Dair Açıklamalar: https://bys.trakya.edu.tr/file/open/25808670 (Erişim: 11.02.2024).
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dil Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Güleser Korkmazer 0000-0003-0698-7013

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 19 Şubat 2024
Kabul Tarihi 15 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Korkmazer, G. (2024). Hibrit Eğitim Dönemindeki Çevrimiçi Sınavların Geçerliği ve Güvenirliği Üzerine Bir Araştırma: Trakya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Örneği. Diyalog Interkulturelle Zeitschrift Für Germanistik, 12(1), 173-192. https://doi.org/10.37583/diyalog.1499758

www.gerder.org.tr/diyalog