Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

MAINSTREAM MEDIA ALTERNATIVE MEDIA NEED AND ETHICS

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 10 - 31, 30.05.2018

Öz

In this study, the concepts of "mainstream
media" and "alternative media" were defined with the outlines
and tried to be mentioned with different aspects. After the causes of the
emergence of the alternative media have been specified, the study focuses on
the history of alternative media and its main types and functions. The study
tried to explain why there is a need for an alternative media. Mainstream media
deviates from its basic values such as professional principles and ethical
values for commercial interests and political concerns. The ethical values and
limitations of the alternative media are also the subjects of this descriptive
study.

Kaynakça

  • Atılgan, S. (1999). Basın işletmeciliği. İstanbul: Beta Basım Yayın.
  • Aydoğan, A. ve Başaran F.(2012). “Yeni Medyayı Alternatif Medya Bağlamında Anlamak”. Alternatif Medya Alternatif Gazetecilik (ss.213-216). Konya: Literatürk.
  • Aydoğan, T. (2012). “Ücretsiz Günlük Gazeteler ve Medya Piyasası”. Atatürk İletişim Dergisi,3
  • Cangöz, İ. (2005). “Yurttaş Gazeteciliği ve Yerel Basın”. Gazetecilik ve Habercilik (ss. 107-124). İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları.
  • Ceyhan, Ç. (2008). Anaakım Medyaya Karşı Alternatif Medya: Alternatif Gazeteler Olarak Ahali ve Mülksüzler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Duran, R. (2005). “Yurttaş Gazeteciliği”. Gazetecilik ve Habercilik. (ss. 91-106). İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları.
  • Kaya, A. R. (2016). İktidar Yumağı Medya Sermaye Devlet. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Kejanlıoğlu, D. B. (2003). “Medya-toplum İlişkisi ve Küreselleşmenin Yerel Medyaya Sunduğu Olanaklar”. S. Alankuş (Ed.). Medya ve Toplum. (ss. 75-94) İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları.
  • Mora, N. (2008). Medya Çalışmaları Medya Pedagojisi ve Küresel İletişim. Altkitap Yayınevi.
  • Navaro, İ. (2004). “ABD’de Alternatif Medya”. Kamusal Alan (ss.677-687). İstanbul: Hil Yayınları.
  • Özer, Ö. (2012). “Alternatif Medya Alternatif Gazetecilik ve Joseph Pulitzer”. Alternatif Medya Alternatif Gazetecilik (ss. 9-22). Konya: Literatürk.
  • Öztürk, L. (2002). “Dijital Uçurumun Küresel Boyutları”. Ekonomi İşletme Uluslararası İlişkiler ve Siyaset Bilimi Dergisi, 1(2): 129-139.
  • Taylan, A. (2012). Alternatif Medya ve Bianet Örneği: Türkiye’de Alternatif Medyaya Dair Etnografik Çalışma. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Uzun, R. (2007). İletişim Etiği Sorunlar ve Sorumluluklar. Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Basımevi.
  • Yılmaz, H. (2005). “Alternatif Yayıncılık Açısından Yerel Basın”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 22(1): 103-107.

ANA AKIM MEDYA ALTERNATİF MEDYA İHTİYACI VE ETİK

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 10 - 31, 30.05.2018

Öz

Bu
çalışmada ana hatları ile “ana akım” ve “alternatif medya” kavramları
tanımlanmış ve farklı yönleri belirtilmeye çalışılmıştır. Alternatif medyanın
ortaya çıkma nedenleri belirtildikten sonra tarihçesi üzerinde durulmuş, belli
başlı türleri ve işlevleri belirtilmiştir. Alternatif bir medyaya ihtiyacın
nasıl oluştuğu açıklanmaya çalışılmıştır. Ticari çıkarlar, siyasi kaygılar gibi
nedenlerle kendi temel özelliklerinden, meslek ilkelerinden ve etik değerlerden
uzaklaşan ana akım medyaya “alternatif” olarak gelişen alternatif medya
mecralarının etik değerlere bağlılığını ve kısıtlılıklarını da değerlendiren
betimleyici bir çalışma yapılmıştır.

Kaynakça

  • Atılgan, S. (1999). Basın işletmeciliği. İstanbul: Beta Basım Yayın.
  • Aydoğan, A. ve Başaran F.(2012). “Yeni Medyayı Alternatif Medya Bağlamında Anlamak”. Alternatif Medya Alternatif Gazetecilik (ss.213-216). Konya: Literatürk.
  • Aydoğan, T. (2012). “Ücretsiz Günlük Gazeteler ve Medya Piyasası”. Atatürk İletişim Dergisi,3
  • Cangöz, İ. (2005). “Yurttaş Gazeteciliği ve Yerel Basın”. Gazetecilik ve Habercilik (ss. 107-124). İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları.
  • Ceyhan, Ç. (2008). Anaakım Medyaya Karşı Alternatif Medya: Alternatif Gazeteler Olarak Ahali ve Mülksüzler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Duran, R. (2005). “Yurttaş Gazeteciliği”. Gazetecilik ve Habercilik. (ss. 91-106). İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları.
  • Kaya, A. R. (2016). İktidar Yumağı Medya Sermaye Devlet. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Kejanlıoğlu, D. B. (2003). “Medya-toplum İlişkisi ve Küreselleşmenin Yerel Medyaya Sunduğu Olanaklar”. S. Alankuş (Ed.). Medya ve Toplum. (ss. 75-94) İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları.
  • Mora, N. (2008). Medya Çalışmaları Medya Pedagojisi ve Küresel İletişim. Altkitap Yayınevi.
  • Navaro, İ. (2004). “ABD’de Alternatif Medya”. Kamusal Alan (ss.677-687). İstanbul: Hil Yayınları.
  • Özer, Ö. (2012). “Alternatif Medya Alternatif Gazetecilik ve Joseph Pulitzer”. Alternatif Medya Alternatif Gazetecilik (ss. 9-22). Konya: Literatürk.
  • Öztürk, L. (2002). “Dijital Uçurumun Küresel Boyutları”. Ekonomi İşletme Uluslararası İlişkiler ve Siyaset Bilimi Dergisi, 1(2): 129-139.
  • Taylan, A. (2012). Alternatif Medya ve Bianet Örneği: Türkiye’de Alternatif Medyaya Dair Etnografik Çalışma. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Uzun, R. (2007). İletişim Etiği Sorunlar ve Sorumluluklar. Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Basımevi.
  • Yılmaz, H. (2005). “Alternatif Yayıncılık Açısından Yerel Basın”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 22(1): 103-107.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Samet Akveran

Yayımlanma Tarihi 30 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akveran, S. (2018). ANA AKIM MEDYA ALTERNATİF MEDYA İHTİYACI VE ETİK. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi, 1(1), 10-31.
AMA Akveran S. ANA AKIM MEDYA ALTERNATİF MEDYA İHTİYACI VE ETİK. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi. Mayıs 2018;1(1):10-31.
Chicago Akveran, Samet. “ANA AKIM MEDYA ALTERNATİF MEDYA İHTİYACI VE ETİK”. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi 1, sy. 1 (Mayıs 2018): 10-31.
EndNote Akveran S (01 Mayıs 2018) ANA AKIM MEDYA ALTERNATİF MEDYA İHTİYACI VE ETİK. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi 1 1 10–31.
IEEE S. Akveran, “ANA AKIM MEDYA ALTERNATİF MEDYA İHTİYACI VE ETİK”, Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi, c. 1, sy. 1, ss. 10–31, 2018.
ISNAD Akveran, Samet. “ANA AKIM MEDYA ALTERNATİF MEDYA İHTİYACI VE ETİK”. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi 1/1 (Mayıs 2018), 10-31.
JAMA Akveran S. ANA AKIM MEDYA ALTERNATİF MEDYA İHTİYACI VE ETİK. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi. 2018;1:10–31.
MLA Akveran, Samet. “ANA AKIM MEDYA ALTERNATİF MEDYA İHTİYACI VE ETİK”. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi, c. 1, sy. 1, 2018, ss. 10-31.
Vancouver Akveran S. ANA AKIM MEDYA ALTERNATİF MEDYA İHTİYACI VE ETİK. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi. 2018;1(1):10-31.