In this study, the concepts of "mainstream
media" and "alternative media" were defined with the outlines
and tried to be mentioned with different aspects. After the causes of the
emergence of the alternative media have been specified, the study focuses on
the history of alternative media and its main types and functions. The study
tried to explain why there is a need for an alternative media. Mainstream media
deviates from its basic values such as professional principles and ethical
values for commercial interests and political concerns. The ethical values and
limitations of the alternative media are also the subjects of this descriptive
study.
Bu
çalışmada ana hatları ile “ana akım” ve “alternatif medya” kavramları
tanımlanmış ve farklı yönleri belirtilmeye çalışılmıştır. Alternatif medyanın
ortaya çıkma nedenleri belirtildikten sonra tarihçesi üzerinde durulmuş, belli
başlı türleri ve işlevleri belirtilmiştir. Alternatif bir medyaya ihtiyacın
nasıl oluştuğu açıklanmaya çalışılmıştır. Ticari çıkarlar, siyasi kaygılar gibi
nedenlerle kendi temel özelliklerinden, meslek ilkelerinden ve etik değerlerden
uzaklaşan ana akım medyaya “alternatif” olarak gelişen alternatif medya
mecralarının etik değerlere bağlılığını ve kısıtlılıklarını da değerlendiren
betimleyici bir çalışma yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |