Bu araştırmada sanayi destinasyon gereksinimlerini ölçen bir ölçüm aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak firma genel bilgileri ve Sanayi Destinasyon Unsurları Gereksinim Ölçeği (SDUGÖ) olmak üzere iki bölümden oluşan bir veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırmada 116 yerli ve 33 yabancı merkezli şirket çalışanı üzerinde anket çalışması yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre girdi boyutu toplam varyansın %29.38’ini, süreç boyutu %7.52’sini, ürün boyutu %7.03’ünü ve pazarlama/yönetim boyutu %5.66’sını açıklamaktadır. Ölçek boyutundaki maddelerin toplam iç tutarlılık katsayısı 0.656 olup, literatürde kabul gören 0.60 düzeyinin üzerindedir. KMO örneklem yeterliliği testi sonuçları, ölçek için yapılan anket sayısının yeterli olduğunu göstermiş olup, KMO değeri 0.50 değerinin üzerindedir. Barlett Testi sonuçları da, Temel Bileşenler Analizi sonuçlarının kullanılabilir olduğunu göstermektedir. Düzeltilmiş madde toplam korelasyonları da, kabul edilebilir düzeyde olup, ölçek boyutunun tüm maddeleri kullanıma uygundur. Tüm ölçek ise toplam varyansın %49.59’unu açıklamaktadır. Tüm unsurlara verilen puanlar yerli örneklemde daha yüksektir. Fark analizi sonuçlarına göre ise süreç, ürün ve pazarlama/yönetim puanları arasındaki farklar istatistiksel olarak anlamlıdır (p<0.05).
In this research, it is aimed to develop a measurement tool that measures industry destination requirements. In the research, a data collection tool consisting of two parts, company general information and Industry Destination Elements Requirement Scale (SDUGÖ), was used as data collection tool. In the research, a survey was conducted on 116 local and 33 foreign-based company employees. According to the results of the analysis, the input dimension explains 29.38% of the total variance, the process dimension 7.52%, the product dimension 7.03%, and the marketing/management dimension 5.66%. The total internal consistency coefficient of the items in the scale is 0.656, which is above the 0.60 level accepted in the literature. The results of the KMO sample adequacy test showed that the number of questionnaires for the scale was sufficient, and the KMO value was above 0.50. Barlett Test results also show that Principal Components Analysis results are usable. The corrected item-total correlations are also at an acceptable level, and all items of the scale dimension are suitable for use. The whole scale explains 49.59% of the total variance. The scores given to all elements are higher in the domestic sample. According to the results of the difference analysis, the differences between the process, product and marketing/management scores are statistically significant (p<0.05).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 22 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |