Çevre kirliliği ve bu kirliliğe neden olan faktörlerin belirlenmesi ekonomik faaliyetlerin sürdürülebilirliği açısından önemlidir. Bu çalışma lojistik sektörü çerçevesinde çevreyi ele alırken, lojistiği üretim ağları teorisi çerçevesine yerleştirerek anlamaya çalışmaktadır. Bu nedenle, bu çalışmada küresel üretim ağlarına katılıma aracılık eden lojistik sektörünün neden olduğu çevre kirliliği incelenmiştir. Çalışmanın örneklemi 38 İslam ülkesinden oluşmakta ve verilerin zaman aralığı 2000-2018 yıllarını kapsamaktadır. Araştırma yöntemi panel eşbütünleşmedir. Sonuçlar, İslam ülkelerinin küresel üretim ağlarına katılımının çevre dostu olmadığını göstermektedir. Küresel üretim ağlarına katılım ile lojistik sektöründen kaynaklanan çevreye zararlı gazlar arasında uzun dönemde doğrusal bir ilişki tespit edilmiştir. Buna göre sonuçlar, küresel üretim ağlarına katılımı temsil eden lojistik sektörü ve ara malı ithalatından kaynaklanan CO2 ve GHG'nin uzun vadede birlikte hareket ettiğini göstermektedir. Bu sonuç, ekonomik kalkınma için küresel üretim ağlarına katılımın İslam ülkelerinin sürdürülebilirliğine zarar verebileceğini ve uzun vadede kalkınmalarını engelleyebileceğini göstermektedir. 38 İslam ülkesinin küresel üretim ağları aracılığıyla uluslararası işbölümüne katılımının sağlanması, lojistik operasyonların ve tedarik zinciri yönetiminin çevre dostu hale getirilmesi gerekmektedir. Bunun için operasyonlarda kullanılan araçların ekolojik araçlarla değiştirilmesi, lojistik (karayolu, liman, demiryolu vb.) altyapılarının çevre dostu araçlarla uyumlu hale getirilmesi, lojistik operasyonlarda CO2 ve GHG emisyonuna neden olan araçların payını azaltacak operasyonel yöntemler geliştirilmesi lojistik operasyonların idari açıdan daha çevreci hale getirilmesi seçenekler arasında değerlendirilmektedir.
Lojistik Yeşil Lojistik Küresel Üretim Ağları Panel Eşbütünleşme Ekonomik Kalkınma
Determining environmental pollution and the factors causing this pollution is important for the sustainability of economic activities. While this study deals with the environment within the framework of the logistics sector, it tries to understand logistics by placing it within the framework of production networks theory. So, this study examined the environmental pollution caused by the logistics industry, which mediates participation in global production networks. The sample of the study consists of 38 Islamic countries and time range of the data covers 2000-2018. The research method is panel cointegration. The results show that the participation of Islamic countries in global production networks is not environmentally friendly. A linear relationship has been determined in the long run between participation in global production networks and gases that are harmful to the environment originating from the logistics industry. Accordingly, the results show that CO2 and GHG arising from logistics industry and imports of intermediate goods, which represent participation in global production networks, move together in the long run. This result indicates that participation in global production networks for economic development may harm the sustainability of Islamic countries and hinder their development in the long run.
Logistics Green Logistics Global Production Networks Panel Cointegration Economic Development
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 18 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |