Mutluluk ve tüketim arasında süre gelen ve farklı bulgularla gün geçtikçe daha da ilgi çeken ilişki, akademik ve profesyonel yazında gittikçe daha geniş kapsamlı şekilde incelenmektedir. Bu makalede, pazarlamadaki yerini gittikçe genişleten mutluluk kavramını pazarlama, markalama ve tüketici davranışı alanlarında ele alan güncel yazın incelenmektedir. Yapılan incelemede odak noktaları yazına hakim olan trendler, tanımlar, en sık kullanılan ölçüm yöntemleri ve kritik tartışma üzerinden anlatılan önemli istisnalar olacaktır. Detaylı değinilen kritik içgörüler deneyimsel tavsiye, deneyimsel hediyeler ve mutluluk temelli bölümleme olarak sıralanmış ve irdelenmiştir.
The relationship between consumption and happiness is attracting further attention from academic as well as professionnal researchers due to suprising new findings day by day. This article focuses on the current literature that analyzes happiness in the contexts of marketing strategy, branding and most importantly, consumer behaviour. A critical perspective reveals dominant trends, the most frequently used and most appropriate measurement techniques and definitions together with the exceptions of common assumptions. Three critical areas that are touched upon in this analysis are experiential recommendation, experiential gifts and happiness-based segmentation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 9 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |