Sosyal ağların kullanım düzeyi ve teknolojinin yeni biçimlerinin
benimsenmesi ile birlikte sosyal medya, bireylerin bilgi ve belge paylaşımının yanı
sıra bir eğlence unsuru olarak kendini göstermiştir. Böylece, sosyal
medyanın büro personelinin iş performansı üzerinde çeşitli etkileri ortaya
çıkmıştır. Bu çalışmanın amacı, kamu kurumu ve özel sektör
işletmelerinde çalışan büro personelinin sosyal medya kullanımını ve sosyal
medya kullanımına ilişkin tutumu ile iş doyumu arasındaki ilişkiyi araştırmaktır.
Bu
amaçla, Ankara ilinde, 11 kamu kurumu ve 18 özel sektör işletmesinde çalışan
462 birey ile bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Derlenen veriler, betimleyici
istatistiklerden yararlanılarak; korelasyon analizi, t testi, tek yönlü varyans
analizi, Tukey HSD testi, Mann-Whitney U testi ve Ki-kare bağımsızlık testi kullanılarak
çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Buna göre; büro personelinin
sosyal medya kullanımına ilişkin tutumu ile iş doyumu arasında aynı yönde güçlü
bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, büro personelinin iş
doyumunun, sosyal medya kullanım düzeyine göre farklılık gösterdiği; sosyal
medya kullanım düzeyi arttıkça iş doyumunun da arttığı belirlenmiştir.
With the level of use of social network and the adoption
of new forms of technology, social media has shown itself as the individuals'
information and document sharing tool and an entertainment element. Thus, there
emerged various effects of social media on the business performance of office
staff. The aim of this study is to investigate the social
media usage of office staff working at private and public sector institutions,
and to determine the relation between the use of social media and job
satisfaction. For this purpose, a survey is performed with 462 individuals working
in 11 public and 18 private sector institutions in Ankara. The collected data
is analyzed by using descriptive statistics and various statistical tests such
as correlation analysis, t test, one way ANOVA, Tukey HSD test, Mann-Whitney U
test, Chi-square test of independence. As a
result of the statistical findings, it is concluded that there is a strong
relationship between job satisfaction and attitudes of office staff regarding
the use of social media. In addition, it is determined that the office staff
job satisfaction varies according to the level of social media usage, and that
the use of social media increases the level of job satisfaction.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 48 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.