Ülkelerin
siyasal, ekonomik, sosyal, teknolojik, kültürel ve demografik alanda yaşanan
değişimlere koşut nitelikte evrimlenen bu değişim kamu yönetimi alanında daha
etkin, şeffaf, verimli, ergonomik ve rasyonel bir yönetim anlayışına ulaşma
çabalarının bir bütünü olarak karşımıza çıkmaktadır. Özellikle yakın dünya
tarihine bakıldığında 1929 büyük buhran ile başlayan, İkinci dünya savaşı ile
dünyayı saran refah devleti anlayışında devlet, toplumu yönetmede en önemli
role sahip, asıl aktördü. Ancak zaman ve koşullar değişmesi ile birlikte
özellikle 1970’li yılların başından itibaren, kamu politikalarının formülasyonu
ve uygulanmasında devletin bu başat rolü sorgulanmaya ve reform istekleri ve
çabaları ivme kazanmaya başladı.
İdarenin bir
reform sürecine tabi tutulmasının gerekçeleri olarak başlıca öne çıkan
nedenlere bakıldığında geleneksel kamu yönetiminin verimsizlik, hantallık,
etkin olmama, bürokratik tıkanıklıklar, vatandaşın beklentilerinin
karşılanmaması gibi sorunlara sebep olmasının temel kaygılar olduğu
görülmektedir. Özellikle 1980’li yılların başından günümüze kadar gelinen
süreçte küreselleşmenin de etkisi ile bu sorunların yeni bir kamu yönetimi
anlayışı ile çözülebileceği yönünde ortaya atılan görüşler ve bu görüşlere
dayalı politik uygulamaları oldukça geniş bir kitle tarafından benimsenmeye
başladı ve geleneksel kamu yönetimi anlayışı yerini yeni kamu
yönetimine/işletmeciliğine anlayışına bırakmaya başlamıştır.
Country of political, economic,
social, technological, cultural and nature parallel to changes in the
demographic field an evolving this shift public administration in a more
efficient, transparent, efficient, ergonomic and efforts to reach a rational
understanding of management emerges as a whole. Especially when we look at the
history of the world, starting with 1929 close to the Great Depression, World
War II welfare state to state in the surrounding world, the most important role
in managing society, was the main actor. However, since the beginning of time
and circumstances change, especially with the 1970s, the government in the
formulation and implementation of public policies into question the dominant
role and began to gain momentum and demand reform efforts.
The administration views the
major highlights why the grounds of being subjected to a reform process
inefficiencies of traditional public administration, clumsiness, to be
effective, bureaucratic bottlenecks, the citizen does not cause problems such
as failure to meet the expectations seem to be the main concern. Especially the
1980s at the beginning of the day so the bride the process of globalization
also impact this problem with the new public management approach and views put
forward that it could be solved with based on this view of political practices
began to be adopted by quite a wide audience and traditional public management approach
to a new, public administration / He began to leave the understanding of the
business.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Afro-Avrasya Özel Sayısı |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.