Bu araştırmanın amacı mesleğe yeni başlayan İngilizce
öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunları ortaya koyup bu sorunların çözümüne
ilişkin öneriler sunmaktır. Çalışmaya 2015-2016 eğitim ve öğretim yılında Ağrı,
Hakkâri, Şanlıurfa, Gaziantep, Elazığ, Mardin, Siirt, Bitlis, Şırnak,
Diyarbakır, Muş ve Van illerinde üniversite eğitimleri sonrası bir eğitim yılı
boyunca ilk atama yeri olarak görev yapmış, toplam 30 İngilizce öğretmeni
katılmıştır. Nitel araştırma yaklaşımı ile desenlenen çalışmanın verileri öğretmenlere
gönderilen yazılı metinler aracılığıyla toplanmış ve elde edilen veriler içerik
analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçları göreve yeni
başlayan İngilizce öğretmenlerinin atandıkları bölgedeki sosyokültürel yapıya
ve fiziksel koşullara uyum konusunda sorunlar yaşadıklarını, çalıştıkları
kurumda eğitim etkinliklerini olumsuz etkileyen durumlarla karşılaştıklarını ve
üniversitede sahip oldukları öğretmenlik mesleği beklentileriyle görev
yaptıkları süre içerisinde tecrübe ettiklerinin örtüşmediğini göstermektedir.
Mesleğe yeni başlayan öğretmenler öğretmen sorunları İngilizce Öğretmenleri
The
purpose of the study was to identify the problems that beginning English
teachers experienced and present solutions for these problems. The participants
of the study included 30 beginning English teachers who were on duty during the
2015-2016 year in Ağrı, Hakkari, Şanlıurfa, Gaziantep, Elazığ, Mardin, Siirt, Bitlis,
Şırnak, Diyarbakır, Muş, and Van cities. The study used case study which is one
of the qualitative research models. Data were collected via written texts and
examined by using content analysis. The study results show that beginning
English teachers experienced adaptation problems triggered by sociocultural
factors and physical conditions. They witnessed situations that negatively
influenced educational practices and experienced reality shock as their
teaching expectations during the university years did not overlap with real
circumstances.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 51 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.