Consumers exhibit
different the purchase behaviour in the buying process. One of the most
important reasons of this is differences of variable purchase criteria for
customers profile. Therefore, nowadays the intensive competition existing among
the companies are intended considering the factors which are affected the
customer’s purchase criteria to develop the product and present difference of
product.
In the study, revealing of
consumer profile is intended for households who live in central district of Kütahya of Inner Aegean
Region. For that purpose, a questionairre was applied so demographic and
socioeconomics properties which affect to purchase criteria of customers was
determined by using multinomial logistic regression analysis. According to model
estimation and test results, the important factors of affecting the purchase
criteria are determined education level of household head and total monthly
income. The findings will provide priori informations to managers for solutions
of managerial decision problems of companies and developing of public
investment.
Consumer behaviours Purchase criteria Multinomial Logistic Regression Households
Satın
alma sürecinde tüketiciler farklı satın alma davranışlarında bulunurlar. Bunun
en önemli nedenlerinden biri tüketici profiline göre değişen satın alma
kriterlerinin farklılığıdır. Dolayısıyla, günümüzde yoğun rekabet ortamında
başarılı olmak isteyen işletmeler, tüketicilerin satın alma kriterlerinde
etkili olan faktörleri dikkate alarak ürün geliştirmeyi ve ürünün farklılığını
ortaya koymayı amaçlamaktadırlar.
Çalışmada,
İç Ege Bölgesi Kütahya ili Merkez ilçede yaşayan hane halkları için tüketici
profilinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaçla, bir anket uygulanmış ve
satın alma kriterlerinde etkili olan demografik ve sosyo-ekonomik özellikler
multinominal lojistik regresyon analizi kullanılarak belirlenmiştir. Model tahmini ve test sonuçlarına göre satın
alma kriterlerini etkileyen en önemli faktörlerin hane reisinin eğitim düzeyi
ve hanenin toplam aylık geliri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen
bulgular, işletmelerin yönetsel karar problemlerinin çözümünde ve kamusal
yatırımların geliştirilmesinde yöneticilere önsel bilgiler sağlayacaktır.
Tüketici davranışları Satın Alma Kriterleri Multinominal Lojistik Regresyon Hanehalkları
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 XIV. Uluslararası Ekonometri Yöneylem Araştırması ve İstatistik Sempozyumu Özel Sayısı |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.