Markets
and marketing conditions, competitive strategies, consumer behaviour and
competitors are on an increase in today’s business world. Marketing strategy
which companies develop according to ever- changing internal and external
environmental factors can be defined as the general principles that make them
accomplish their objectives. Hotel companies are one of those companies
implementing various kinds of marketing strategies and having a significant
role in toruism industry. In this study it is aimed to develope a model to
identify marketing strategies of thermal hotels operating in Kütahya. In order
to identify the marketing strategy as a multi-criteria decision-making problem,
Analytic Network Process which is one of Operational Research methods has been
used. Decision-makers’ subjective judgments have been included in the selection
process with the help of Analytic Network Process method and some evaluations
have been made by forming a network based on alternative marketing strategies
that thermal hotels can implement, factors affecting these strategies and
relationships between them. According to the results of analysis,
differentiation strategy has been identified as the most significant marketing
strategy. This study provides decision makers in thermal hotels with a
practical decision-making framework to identify the most appropriate marketing
strategy that will yield a competitive advantage using limited resources in
marketing.
Marketing Strategy Analytic Network Process Thermal Hotel Companies
Günümüz yoğun rekabet
ortamı ve değişen koşullarında işletmelerin bulundukları pazar ve pazarlama
koşulları, rekabet stratejileri, tüketici davranışları ve rakipleri değişim
göstermektedir. Sürekli değişen iç ve dış çevre durumlarına göre işletmelerin
kendilerine en uygun olacak şekilde geliştirdikleri pazarlama stratejisi,
pazarlama hedeflerine ulaşmalarını sağlayan genel ilkeler olarak
tanımlanabilmektedir. Otel işletmeleri de değişen ve gelişen pazarlama ortamına
uyum sağlama yolunda çeşitli pazarlama stratejilerini uygulayan, turizm
sektöründe önemli yeri olan hizmet işletmeleridir. Bu çalışmada Kütahya’da
faaliyet gösteren termal otellerin pazarlama stratejilerinin belirlenmesine
yönelik bir model geliştirmek amaçlanmaktadır. Çok kriterli karar verme problemi
olarak tanımlanan pazarlama stratejisinin seçilmesi probleminin çözümünde
Yöneylem Araştırması yöntemlerinden biri olan Analitik Ağ Süreci’nden
faydalanılmıştır. Analitik Ağ Süreci yöntemi yardımıyla karar vericilerin
subjektif yargıları seçim sürecine dahil edilmiş, termal otellerin
kullanabilecekleri alternatif pazarlama stratejileri, bu stratejileri etkileyen
kriterler ve aralarındaki ilişkilere dayanan bir ağ yapısı oluşturularak
değerlendirmeler yapılmıştır. Değerlendirme sonuçlarına göre en önemli
pazarlama stratejisi farklılaşma stratejisi olarak elde edilmiştir. Bu çalışma
ile termal otel yöneticileri veya karar vericileri için belirli ve sınırlı
pazarlama kaynaklarının değerlendirilerek rekabet avantajı sağlama yolunda
uygun pazarlama stratejilerinin belirlenmesi için rehber olabilecek pratik bir
karar verme çatısı sunulmuştur.
Pazarlama Stratejisi Analitik Ağ Süreci Termal Otel İşletmeleri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 XIV. Uluslararası Ekonometri Yöneylem Araştırması ve İstatistik Sempozyumu Özel Sayısı |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.