The
transition of individual from childhood to adulthood as long as containing all
the developmental characteristics of period
between the ages of 12-25 is called as adolescence. Gaining the individual's
personality, winning the preparation of a particular social environment, in the
process of integration into society is called socialization. In the
socialization of the individual, family, neighbors, friends, teachers and mass
media are effective. Nowadays, computer games have crucial roles in the lives
of adolescents. The main purpose of this study is to investigate 13-14 age
group adolescent’s habits of playing computer games and their socialization
process. To collect data, a questionnaire has been applied to the 365 seventh
and eighth grade secondary school students which are selected from Kütahya
province. According to the findings, playing computer games more than 2 hours a
day has been caused the socialization problems. According to experts, more than
2 hours a day playing computer games to those who are called as an addict. In
this study, the decrease in the quality of life of adolescents’ addiction to
computer games, family and friends have lead to failures in communication
conflicts and lessons. However, less than 2 hours a day playing computer games
according to age and adolescents have fun and make a positive contribution to
development was observed. It is possible to prevent adolescents’ addiction to
computer games with the joint efforts of parents, educators and officials.
Bireyin,
çocukluktan yetişkinliğe geçiş döneminde
tüm gelişimsel özelliklerini içeren 12-25 yaş arası sürece ergenlik denilmektedir.
Bireylerin kişilik kazanarak belli bir sosyal çevreye hazırlanması, toplumla
bütünleşme sürecine de sosyalleşme denir. Bireyin sosyalleşmesinde, ailesi, komşuları,
arkadaşları, öğretmenleri ve kitle iletişim araçları etkilidir. Bilgisayar
oyunları, ergenlerin hayatlarını, arkadaşlık ve aile ilişkilerini, iletişimlerini
sürekli değiştirmektedir. Bu çalışmada, 13-14 yaş grubu ergenlerin bilgisayar
oyunlarını oynama alışkanlıkları ve sosyalleşme süreçleri irdelenmiştir. Araştırmada
veri toplamak amacıyla, Kütahya ilinde örneklem olarak seçilen 36 5 yedinci ve
sekizinci sınıf ortaokul öğrencisine anket uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara
göre, günde 2 saatten fazla bilgisayar oyunu oynayan ergenlerin aile, okul ve
arkadaşlık ilişkilerinde sosyalleşme sorunları yaşadıkları görülmüştür. Uzmanlara
göre günde 2 saatten fazla bilgisayar oyunu oynayanlara bağımlı denilmektedir.
Bu araştırmada da bilgisayar oyunlarına bağımlı ergenlerin yaşam kalitelerinde
düşme, aile ve arkadaş iletişiminde çatışmalar ve ders başarısızlıkları görülmüştür.
Ancak, günde 2 saatten az ve yaşına uygun bilgisayar oyunu oynayan ergenlerin eğlenceli
vakit geçirdiği ve gelişimlerine olumlu katkı sağladığı saptanmıştır.
Ergenlerin bilgisayar oyunlarına bağımlılığını önlemek, anne-babalar, eğitimciler
ve yetkililerin ortak çabası ile mümkündür.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 KÜTAHYA ÖZEL SAYISI |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.