While there are a number of factors
underlying the shopping preferences of consumers, one of the most important
ones is consumer values. Consumer values are of remarkable importance in the
brand preferences and uses of mobile phones, which particularly the young
adults accept as a means of self-expression. The aim of this study is to
analyse the hedonic and utilitarian values underlying the mobile phone
preferences of young adults and also research about the determining roles of
these values in the satisfaction and attitudes of students. A model has been
established to indicate the relationship between the hedonic-utilitarian values
and consumer satisfaction –consumer attitude. According to the analysis
pertaining to this model, it has been found out that both the hedonic and
utililarian values have an influence on consumer satisfaction, and that
consumer satisfaction affects the consumer attitudes.
Tüketicilerin alışveriş tercihlerinin altında yatan birçok faktör
olmakla birlikte, bunlar arasında en önemlilerinden birisi tüketici değerleri
olarak kabul edilmektedir. Özellikle genç yetişkinlerin kendilerini ifade
etmede önemli bir araç olarak gördükleri cep telefonlarının tercihi ve
kullanımlarında da tüketici değerlerinin önemli olduğu düşünülmektedir. Bu
çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin
cep telefonu kullanımlarının altında yatan hedonik ve faydacı değerleri
incelemek ve bu değerlerin öğrencilerin tatmin ve tutumlarındaki belirleyici
rolünü araştırmaktır. Araştırmanın amacı kapsamında faydacı ve hedonik değerler
ile müşteri tatmini ve tutum değişkenleri arasındaki ilişkiyi gösteren bir
model oluşturulmuştur. Bu modele ilişkin yapılan analizlerde hem faydacı hem de
hedonik değerlerin müşteri tatminini, müşteri tatmininin de tutumu pozitif
yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 55 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.