Günümüz üniversiteleri sundukları hizmetlerin
çeşitlenmesi ve sayılarının hızla artması sebebiyle rekabet ortamında öne
çıkabilmek ve sürdürülebilirliklerini korumak için kurumsal imaj çalışmalarına
ağırlık vermeye başlamışlardır. Diğer tüm kurumlarda olduğu gibi, üniversiteler
de kurumsal imaj yönetimi sürecini sağlıklı yürütebilmek ve doğru bir strateji
belirleyebilmek için öncelikle içerde ve dışarda kurum imajının nasıl
değerlendirildiğini bilmelidirler. Bunun için ise uygun ve etkin bir kurumsal
imaj ölçüm aracına ihtiyaç duymaktadırlar. Bu ihtiyaçtan yola çıkarak bu
çalışma kapsamında, üniversiteler için kurumsal imaj belirlemeye yönelik iç
paydaşlar için ayrı dış paydaşlar için ayrı iki imaj ölçeği önerilmiştir.
Ölçeklerin kapsamı oluşturulurken, öncelikle özellikle üniversitelerin kurumsal
imajlarını belirleyen etkenlerin tespit edilmesine özen gösterilmiştir. Bu
aşamada hem soyut hem somut unsurların ölçekte yer bulması amaçlanmıştır.
Gerçekleştirilen analizler sonucunda ortaya iç paydaşlar kurumsal imaj ölçeği
için 6 faktörlü 39 maddelik bir yapı ve dış paydaşlar kurumsal imaj ölçeği için
6 faktörlü 35 maddelik bir yapı çıkmıştır. Her iki ölçek te 5’li derecelendirme
ölçeği olarak tasarlanmıştır.
Kurumsal imaj üniversite kurumsal imajı üniversite kurumsal imaj ölçümü
Today’s universities have started to give more importance
to corporate image management to be able to rival and protect their
sustainability. Similar to all other corporations, universities also have to
know how their image is evaluated both by the internal and external
stakeholders in order to conduct an efficient corporate image management and
develop a proper strategy. To do so, a reliable corporate image measurement
instrument is crucial. Hence, the purpose of the current study is propose a
university corporate image measurement instrument both for internal stakeholder
groups and for external stakeholder groups While the instrument was being
developed, identifying specifically university corporate image elements was the
main concern. At this point, both abstract and concrete elements were included
to the scale. Moreoever, different layers of relation types and different
levels of influence strength of internal and external stakeholder groups were
considered. After analyzing the data set, the proposed instrument consists of 6 factors with 39 items for internal
stakeholders, and 6 factors 35 items for external stakeholdres. It was designed
as a five-level likert scale.
Corporate communication university corporate image university corporate image measurement
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Şubat 2018 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2068 |
Kabul Tarihi | 7 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 55 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.