Veri madenciliği, geniş veri yığınları içerisinde, yararlı olma
potansiyeline sahip, aralarında beklenmedik / bilinmedik ilişkilerin olduğu
verilerin keşfedilerek, veri sahibi için hem anlaşılır hem de kullanılabilir
bir biçime getirilmesine yönelik geliştirilmiş yöntemler topluluğudur. Veri
madenciliği sigorta şirketlerine fiyatlarını belirleme ya da pazar yapısını
tanıma konusunda yardımcı olabilmektedir. Veri madenciliği rekabetin oldukça
güçlendiği piyasalarda, sigorta şirketlerinin sektördeki konumlarını
sağlamlaştırmak adına bir takım değerlerinin yönetilmesinde büyük rol
oynamaktadır. Veri madenciliği; istatistik ve veri tabanları alanlarında
teknikleri birleştirerek, büyük veri tabalarından faydalı ve değerli bilgilere
ulaşmayı mümkün kılmaktadır. Çalışma ile sigorta sektörü gibi verilerin doğru
değerlendirilmesi ve yorumlanması gereken bir alanda veri madenciliği
uygulamalarının ne denli önem arz ettiğinin ortaya konması amaçlanmıştır.
Çalışmada ulaşılan sonuçlara göre toplanan verilerin analizi ile birlikte
sigorta şirketlerinin; müşteriye göre ürün ve ürüne göre müşteri bulma
esnekliğine kavuşacağı söylenebilir. Ayrıca elde edilen veriler doğrultusunda sigorta
şirketleri tarafından düzenlenecek çeşitli kampanyalar ile müşteri kitlesinin
doğru tanımlanması ve bu müşterilerin davranış özelliklerine yönelik
kampanyaların oluşturulması sağlanabilir.
Data mining is a collection of improved methods for bringing together
both understandable and usable forms of data for the data owner, discovering
that there are unexpected / unknown relationships between large data chunks,
potentially useful. Data mining can help insurance companies determine their
prices or recognize the market structure. Data mining plays a major role in the
management of a number of assets in order to consolidate the position of
insurance companies in the sector, where competition is getting stronger. Data
mining; By combining techniques in the fields of statistics and databases, it
is possible to access useful and valuable information from large databases. It
is aimed to reveal the significance of data mining applications in a field that
should be interpreted correctly and interpreted like insurance sector in the
study. With the analysis of collected data according to the results reached in
the study, customers will have the flexibility to find customers according to
products and products. In addition, various campaigns to be arranged by the
insurance companies in the direction of the obtained data can be used to ensure
accurate identification of customers and campaigns for the behavioral
characteristics of these customers.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 57 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.