BibTex RIS Kaynak Göster

İŞLETMELERİN HEDEF KİTLELERİNE ULAŞABİLMELERİ İÇİN YEREL RADYO VE REKLAMALARIN ROLÜ VE ETKİNLİĞİ

Yıl 2007, Sayı: 18, - , 20.06.2015

Öz

This study aims to introduce the components which improve the collaboration they did/will do of the businesses and the local radios which have considerable contributions to the local culture and economy, in terms of advertisement. In this frame, the impacts of the local radios on individuals and society, the importance of advertisements on local radios have been introduced both from the points of view of local radios and their audience. According to the research results; the quantitative and qualitative development of local radios is the most important factor which will provide more advertisement income and an increase in the number of their audiences. Furthermore, local radios containing qualitative messages have considerable importance for businesses to transmit their messages to the target audience both accurately and effectively

Kaynakça

  • Arslan, E. ve diğerleri (1999). Kent Envanteri Projesi, Toplum Çalışma
  • Grubu İstatistik Değerleme ve Mevcut Durum Analizi, Antalya: Kent Konseyi. ATAV, Ekonomi Dosyası, http://www.antalyaguide.org/?Page=10&Lng= TR&Loc=Sol, (22.04.2007)
  • Cengiz, Z. (2006). Antalya Ekonomisi ve Turizm, http://www.turizmdosyasi. com/site.asp?bolum=site002& id= 701&git=tek, (22.04.2007).
  • Chantler, P. ve Harrıs, S. (1997). Local Radio Journalism, England: Focal Press.
  • Ergin, İ. http://www.broadcasterinfo.net/32/index.php?option= com_ content&task =view & id=79&Itemid=57, (10.02.2006).
  • Girgin, A. (2001) Türk Basın Tarihinde Yerel Gazetecilik, İstanbul: İnkılap Kitapevi.
  • Kuruoğlu, H. (2002) Radyoda Yayın Yapım ve Türler, İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.
  • Mutlu, E. (1998) “Yerel Basın ve Demokrasi”, Yerel Medya Eğitim
  • Seminerleri, Ankara: Ümit Yayıncılık. Nylen, D.W. (1986) Advertising: Planning, Implementation and Control,
  • Ohio: South Western Published. Öztürk, Y. (1992) “Yerel Anadolu Basını”, Yerel Basın Kurultayı Bildirileri,
  • Adana: Çukurova Gazeteciler Cemiyeti Yayınları. Toplum statik-609.html, (22.04.2007) http://www.antalyasosyalhizmetler.gov.tr/tr-icerik
  • TÜİK, İl nüfus grubu ve cinsiyete göre nüfus (2000 Genel Nüfus Sayımı) http://www.tuik.gov.tr/VeriBilgi.do, (22.04.2007)
  • Ulusoy, B. (2004) “Türkiye’de Yerel Basının Sorunları ve Çözüm
  • Önerileri”, İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı:XVIII, İstanbul: İ.Ü. Yayınları. Vural, M. (1996) “Yerel Kamuoyunun Kitle İletişim Aracı Olarak Yerel
  • Basın”, Yeni Türkiye Sayı:12. Ankara.

İŞLETMELERİN HEDEF KİTLELERİNE ULAŞABİLMELERİ İÇİN YEREL RADYO VE REKLAMALARIN ROLÜ VE ETKİNLİĞİ

Yıl 2007, Sayı: 18, - , 20.06.2015

Öz

Bu çalışma; işletmelerin, yerel kültüre ve ekonomiye önemli katkıları olan yerel radyolarla reklam bağlamında yaptıkları/yapacakları işbirliğini geliştirme konusundaki unsurları ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde; yerel radyoların birey ve toplum üzerindeki etkileri, yerel radyolardaki reklamların önemi, hem yerel radyoların hem de dinleyicilerin bakış açısından yola çıkılarak ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; yerel radyoların niceliksel ve niteliksel anlamda gelişmeleri, dinleyici potansiyellerini arttırmaları için daha fazla reklam geliri elde etmelerine bağlıdır. Ayrıca, kaliteli iletileri içeren yerel radyolar işletmeler için de mesajların doğru ve etkin bir biçimde hedef kitleye ulaştırılması açısından büyük önem arz etmektedir

Kaynakça

  • Arslan, E. ve diğerleri (1999). Kent Envanteri Projesi, Toplum Çalışma
  • Grubu İstatistik Değerleme ve Mevcut Durum Analizi, Antalya: Kent Konseyi. ATAV, Ekonomi Dosyası, http://www.antalyaguide.org/?Page=10&Lng= TR&Loc=Sol, (22.04.2007)
  • Cengiz, Z. (2006). Antalya Ekonomisi ve Turizm, http://www.turizmdosyasi. com/site.asp?bolum=site002& id= 701&git=tek, (22.04.2007).
  • Chantler, P. ve Harrıs, S. (1997). Local Radio Journalism, England: Focal Press.
  • Ergin, İ. http://www.broadcasterinfo.net/32/index.php?option= com_ content&task =view & id=79&Itemid=57, (10.02.2006).
  • Girgin, A. (2001) Türk Basın Tarihinde Yerel Gazetecilik, İstanbul: İnkılap Kitapevi.
  • Kuruoğlu, H. (2002) Radyoda Yayın Yapım ve Türler, İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.
  • Mutlu, E. (1998) “Yerel Basın ve Demokrasi”, Yerel Medya Eğitim
  • Seminerleri, Ankara: Ümit Yayıncılık. Nylen, D.W. (1986) Advertising: Planning, Implementation and Control,
  • Ohio: South Western Published. Öztürk, Y. (1992) “Yerel Anadolu Basını”, Yerel Basın Kurultayı Bildirileri,
  • Adana: Çukurova Gazeteciler Cemiyeti Yayınları. Toplum statik-609.html, (22.04.2007) http://www.antalyasosyalhizmetler.gov.tr/tr-icerik
  • TÜİK, İl nüfus grubu ve cinsiyete göre nüfus (2000 Genel Nüfus Sayımı) http://www.tuik.gov.tr/VeriBilgi.do, (22.04.2007)
  • Ulusoy, B. (2004) “Türkiye’de Yerel Basının Sorunları ve Çözüm
  • Önerileri”, İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı:XVIII, İstanbul: İ.Ü. Yayınları. Vural, M. (1996) “Yerel Kamuoyunun Kitle İletişim Aracı Olarak Yerel
  • Basın”, Yeni Türkiye Sayı:12. Ankara.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erhan Arslan

Serpil Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Arslan, E., & Yılmaz, S. (2015). İŞLETMELERİN HEDEF KİTLELERİNE ULAŞABİLMELERİ İÇİN YEREL RADYO VE REKLAMALARIN ROLÜ VE ETKİNLİĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(18).
AMA Arslan E, Yılmaz S. İŞLETMELERİN HEDEF KİTLELERİNE ULAŞABİLMELERİ İÇİN YEREL RADYO VE REKLAMALARIN ROLÜ VE ETKİNLİĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2015;(18).
Chicago Arslan, Erhan, ve Serpil Yılmaz. “İŞLETMELERİN HEDEF KİTLELERİNE ULAŞABİLMELERİ İÇİN YEREL RADYO VE REKLAMALARIN ROLÜ VE ETKİNLİĞİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 18 (Haziran 2015).
EndNote Arslan E, Yılmaz S (01 Haziran 2015) İŞLETMELERİN HEDEF KİTLELERİNE ULAŞABİLMELERİ İÇİN YEREL RADYO VE REKLAMALARIN ROLÜ VE ETKİNLİĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18
IEEE E. Arslan ve S. Yılmaz, “İŞLETMELERİN HEDEF KİTLELERİNE ULAŞABİLMELERİ İÇİN YEREL RADYO VE REKLAMALARIN ROLÜ VE ETKİNLİĞİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 18, Haziran 2015.
ISNAD Arslan, Erhan - Yılmaz, Serpil. “İŞLETMELERİN HEDEF KİTLELERİNE ULAŞABİLMELERİ İÇİN YEREL RADYO VE REKLAMALARIN ROLÜ VE ETKİNLİĞİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18 (Haziran 2015).
JAMA Arslan E, Yılmaz S. İŞLETMELERİN HEDEF KİTLELERİNE ULAŞABİLMELERİ İÇİN YEREL RADYO VE REKLAMALARIN ROLÜ VE ETKİNLİĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Arslan, Erhan ve Serpil Yılmaz. “İŞLETMELERİN HEDEF KİTLELERİNE ULAŞABİLMELERİ İÇİN YEREL RADYO VE REKLAMALARIN ROLÜ VE ETKİNLİĞİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 18, 2015.
Vancouver Arslan E, Yılmaz S. İŞLETMELERİN HEDEF KİTLELERİNE ULAŞABİLMELERİ İÇİN YEREL RADYO VE REKLAMALARIN ROLÜ VE ETKİNLİĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(18).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.