The aim of this study is to determine how much the classroom teachers use drama activities in teaching-learning process. In our study, describtive model was used. The study was performed on 90 classroom teachers working in state schools affiliated to Ministry of National Education in Trabzon city center in 2010-2011 school year. Survey was used as a tool to obtain data. Frequency and percent value were used in data analysis. As a result of the study, it was concluded that 55.6% teachers did not take any drama courses, and 96% use drama acitivities in their courses especially in Turkish and free activity courses. Also, in the study it was revealed that classroom teachers often use children literature texts as their tools, 78% perform the drama activities in classrooms, 34.8% use all the phases of drama and generally they are not sufficient in terms of using all the techniques of drama. Therefore, teachers should be equipped with sufficient knowledge and ability by giving them various in-service courses and seminars
Drama classroom teacher teaching-learning process elementary school
Araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde drama etkinliklerine yer verme durumlarının belirlenmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma, 2010-2011 eğitim öğretim yılında Trabzon il merkezinde bulunan ve Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında görev yapan 90 sınıf öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans ve yüzde değerlerinden yararlanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin %55.6`sının drama ile ilgili herhangi bir eğitim almadığı, %96’sının derslerde drama etkinliğine, çoğunlukla da Türkçe ve Serbest Etkinlik derslerinde yer verdiği ortaya çıkmıştır. Araştırmada ayrıca, sınıf öğretmenlerinin araç-gereç olarak sıklıkla çocuk edebiyatı metinlerini kullandıkları, %78`inin drama etkinliğini sınıflarda yaptıkları, % 34.8’inin dramada bütün aşamaları kullandıkları ve dramada kullanılan teknikler konusunda genellikle yetersiz oldukları belirlenmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda öğretmenlere çeşitli hizmet içi kurslar ve seminerler verilerek drama konusunda bilgi ve becerilerinin geliştirilmesinin gerekliliği ortaya çıkmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 34 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.