Bu çalışmada belediyenin sunmuş olduğu hizmetlerle bireylerin mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki 2013 yılında şehir düzeyinde yayınlanan yaşam memnuniyeti anketiyle incelenmiştir. Çalışma kapsamında TR90 bölgesinde yer alan şehirler ele alınmıştır. Elde edilen sonuçlara göre belediye hizmetlerinden duyulan memnuniyetin şehirden şehre değiştiği gözlemlenmiştir. Özellikle çöp/çevre atıklarının toplanması, hava kirliliği kalitesi, kamu güvenliği, yeşil alan miktarı, sağlık/fitness merkezi tesisleri, imar/yerleşim/ruhsatlandırma, engelliler için düzenlemeler, aydınlatma, yangın, mezarlık, sokak tabelası/dış numaralandırma ve gıda işletme tesislerinin kontrol edilmesi gibi belediye hizmetlerinin bireylerin mutluluğunu etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
Mutluluk düzeyi Belediye hizmetleri Yaşam memnuniyeti Sıralı logit modeli Türkiye
This paper investigates the relationship between services offered by municipalities and individuals' self-reported levels of happiness using data from 2013 obtained in the Life Satisfaction Survey (LSS), which is Turkey’s first nationally representative survey at the city-level. In this study, we focused only on cities located in the TR90 region. The findings highlight that satisfaction with municipal services varies from city to city. In particular, municipal services such as garbage/ environmental waste collection, air pollution quality, public safety, amount of green space, health/fitness center facilities, zoning/settlement/licensing, regulations for disabled people, lighting, fire, cemetery, street sign/exterior numbering and inspection of food processing facilities were found to affect the individuals’ happiness.
Happiness level Municipal services Life staisfaction Ordered logit model Turkey
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 73 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.