Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ULUS MARKALAŞMASINDA TİPOGRAFİ, SLOGAN VE ANALİZLERİ

Yıl 2021, Sayı: 1, 1 - 20, 28.02.2021

Öz

Ulus markalaşmasında öne çıkan tipografi, hedef kitleyi harekete geçirici bir unsur olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu araştırma, ulus markaları ile tipografi arasındaki ilişki göz önünde bulundurularak tipografik slogan konusuna odaklanmıştır. Tipografik sloganların ulus markaları kapsamında önemi ve faydası açıklanmıştır. Bu araştırmada yer alan Estonya ve Slovenya’nın tipografik sloganlarına dair kapsamlı literatür taraması yapılıp, tasarım ilkelerine bağlı olarak incelenmesi, örnek karşılaştırması ve uzman görüşü metodolojisi ile daha kapsamlı değerlendirilmeleri yapılmıştır. Araştırmanın bulgularında, Estonya görsel kimliğinde bağımsız, temiz bir çevre ve dijital topluma önem verdiği üzerinde durduğu tespit edilmiştir. Slovenya’nın görsel kimliğinde ise ulus kimliğinin güçlü bir sloganla duygulara hitap etmesi ve bölgenin bozulmamış tabiatını ve doğal güzellikleri vurgulanmıştır.

Kaynakça

  • Anholt, S. (2011). Beyond the Nation Brand: The Role of Image and Identity in International Relations. Exchange: The Journal of Public Diplomacy: Vol. 2: Iss. 1, Article 1.
  • Becer, E. (1997). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi.
  • Belšak, J. (2015). Country as a Brand: The Case of Slovenia. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. North Cyprus, Eastern Mediterranean University Gazimağusa.
  • Çam, A.T. (2006). Türk Grafik Tasarımcıları LOGO. İstanbul: Alternatif Yayıncılık.
  • Çeken, B., Ersan, M. (2017). Ülke Markaları: Turizm Logolarının Tipografik Açıdan İncelenmesi. idil, 6 (37), s.2505-2520.
  • Dinnie, K. (2008). Nation branding: Concepts, issues, practice. Oxford, UK: Butterworth-Heinemann.
  • ETC/UNWTO. (2009). Handbook on Tourism Destinations Branding. World Tourism Organization and European Travel Commision, Madrid.
  • Ergüven, A. (2012). Ardışık Logotayplar ve Görsel Algı. Sanatta Yeterlilik Tezi: Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Fan, Y. (2006). Branding The Nation: What Is Being Branded? Journal of Vacation Marketing, 12:1, 5-14.
  • Giannopoulos, A. A., Piha, L. P., & Avlonitis, G. J. (2011). Desti–Nation Branding”: what for? From the notions of tourism and nation branding to an integrated framework. In Berlin International Economics Congress, Berlin, Germany.
  • Govers, R. (2013). Place Branding and Public Diplomacy 9: 71, Why place branding is not about logos and slogans: Palgrave Macmillan.
  • Hildreth, J. (2013). Place Branding and Public Diplomacy 9: 217-222, The joys and sorrows of logos and slogans in place branding: Palgrave Macmillan.
  • Nas, A. (2017). Ulus Markalama – Dünyadan Örneklerle Kuram ve Uygulama. İstanbul: Kriter Yayınevi.
  • Papp-Váry, A.F. (2018). A Successful Example of Complex Country Branding: The ‘E-Estonia’ Positioning Concept and Its Relation to the Presidency of the Council of the EU. Acta Univ. Sapientiae, European and Regional Studies, 14 (2018) 87–115.
  • Poulin, R. (2011). The Language of Graphic Design: An Illustrated Handbook For Understanding Fundemental Design Principles. Beverly, Massachusetts: Rockport Publishers.
  • Zeybek, B., Ünlü, D.G. (2016). A view on countries’ tourism logos, slogans, contents and figural characteristics within the concept of country identity. Informacijos Mokslai / Information Sciences, 2016, p26-41. 16p.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Grafik Tasarımı
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Doğan Arslan

Serra Kızıltaş

Erken Görünüm Tarihi 27 Mayıs 2024
Yayımlanma Tarihi 28 Şubat 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arslan, D., & Kızıltaş, S. (2021). ULUS MARKALAŞMASINDA TİPOGRAFİ, SLOGAN VE ANALİZLERİ. D-Sanat(1), 1-20.