Ses, yazı, görüntüleri işleyebilen yapay zekâ destekli uygulamalar; farklı dillere çeviri yapabilmekte,
fotoğraf düzenleyebilmektedir. Bahsi geçen işler yaklaşık yirmi yıl öncesine kadar birer mesleki alan ya
da yoğun emek gerektiren uğraş niteliğindeyken, günümüzde birkaç saniyede otomatik biçimde
tamamlanabilmektedir. Teknolojinin iş ve uzmanlıklara getirdiği bu yeni boyut, grafik tasarım alanında da
görülmektedir. Grafik tasarım ürünleri yapay zekâ desteğiyle üretilebilir hale gelmiştir. Logo üreteçleri bu
bağlamda dikkat çekici örneklerdir. Üreteçler; kullanıcıların seçim ve beğenileri doğrultusunda ön tanımlı
listeden logo seçimi yapmayı, yazı ve renkleri düzenlemeyi mümkün kılmaktadır. Çalışmanın amacı, logo
üreteçlerinin işleyiş prensiplerini açıklamaktır. Bu alanda sıkça rastlanan bir tür olan çevrim içi üreteçlerin
girdi işleme biçimlerini incelemek için, nitel araştırma veri toplama teknikleri kullanılmıştır. Çalışma
sonuçlarının genel bulgusu, otomasyon üreteçlerle oluşturulan logoların zengin bir çeşitlilik göstermediği
yönündedir. Oldukça yeni bir alan olan yapay zekânın gelişimiyle birlikte verilerin tekrar gözden
geçirilmesi gerekmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Grafik Tasarımı |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 1 |