İnsanın hep olumsuz yönüne dönük olarak yapılan psikolojik araştırmaların aksine bu çalışma ile insan psikolojisinin olumlu yönüne değinilmeye çalışılmıştır. Literatürde psikolojik sermaye kavramı ile ele alınan boyutların gerek birey gerekse de işletme performansı üzerinde olumlu etkiler yarattığı, bunun sonucunda olumlu sonuçlar doğurduğu ve bu olumlu sonuçların da sürekli arttırılabilir olduğu belirtilmektedir. Bu amaçla pozitif psikolojik sermaye olgusu Düzce orman ürünleri sanayi yöneticileri üzerinde irdelenmiştir. Değerlendirme aşamasında daha önce yapılan çalışmalardan ve Fred Luthans tarafından geliştirilen “Psikolojik Sermaye Ölçeğinden” yararlanılmıştır. Psikolojik sermaye ölçeğinin orijinali 4 boyut ve 24 sorudan oluşmaktadır ve ölçekteki 6 ifade umut, 6 ifade iyimserlik, 6 ifade öz-yeterlilik ve 6 ifade de psikolojik dayanıklılıkla ilgilidir. Yapılan analizler sonucunda Düzce orman ürünleri sanayi işletme yöneticilerinin psikolojik sermaye olgusu 3’lü faktör yapısında elde edilmiştir. Elde edilen faktör yapısı sırasıyla “Psikolojik dayanıklılık”, “Umut” ve “İyimserlik” olarak adlandırılmıştır.
Unlike the most of the earlier studies dealing with the negative aspects of human psychology, this study focuses on the positive aspects of human psychology. In literature, there are evidence that constructs of the psychological capital affect both individual and company performance positively, thereby leading to positive outcomes which can be enhanced continuously. This study explores the positive psychological capital phenomenon on company managers of Düzce forest products industry. Earlier studies and particularly the psychological capital questionnaire developed by Fred Luthans are utilized for the assessment. Psychological capital questionnaire consists four constructs with 24 items in total, 6 items for each construct of hope, optimism, self-efficacy and resilience. Overall results of our analysis suggest there are three factor constructing the psychological capital as perceived by company manager of Düzce forest products industry including the “psychological resilience”, “hope” and “optimism”.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 1 |