Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çiftlikköy İlçesi Gençlik Caddesindeki Heyelanın Vaka Analizi

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 1, 640 - 649, 31.01.2019
https://doi.org/10.29130/dubited.483532

Öz

Bu çalışmada, Yalova ili Çiftlikköy ilçesi gençlik caddesindeki 4 şeritli 20,00 m genişliğindeki yolun 0,65.
km’sinde meydana gelen heyelanın stabilite problemi iki farklı sonlu elemanlar programında incelenmiştir.
Modellemeler sırasında arazideki doğal numunelerden elde edilen fiziksel ve mekanik özellikler kullanılmıştır.
Slide programı ile gerçekleştirilen stabilite analizlerinde statik ve dinamik yük etkimesi durumunda şevin kayma
dairesi, güvenlik sayısı ve kayma potansiyeli incelenmiştir. Güvenlik sayısının 0,80 mertebelerine düşmesi
halinde mevcut göçme davranışı meydana gelmiştir. Ayrıca Plaxis programında kazıklara gelen eksenel kuvvet,
kesme kuvveti, eğilme momenti ve yer değiştirme değerleri hesaplanmıştır. Çap sabit tutularak 6,00; 8,00; 10,00;
12,00 ve 14,00 m uzunluğunda kazık uygulaması ile gerçekleştirilen çözüm önerilerine göre kazıklardaki içsel
kuvvetler ve yer değiştirme değerleri göz önüne alındığında 8,00 m uzunluğunda bitişik nizam tek sıra 60,00
cm’lik fore kazık seçilmiştir. Böylece, yolun güvenli biçimde servise açılabilmesi amacı ile kazıklı duvar önlemi
alınarak 4,90 seviyesine yükseltilen güvenlik sayısı ve yaklaşık 65,00 mm’lik kazık tepe deplasmanı ile şevin
stabilite problemi çözülmüştür.

Kaynakça

  • [1] Ö. Akçakal, “Şev stabilitesi analizinde geri hesap yöntemi ve bir vaka analizi,” Yüksek lisans tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, 2009.
  • [2] G. Yiğit, “Karayollarında şev stabilitesi (Isparta-Antalya D-685 Karayolu örneği)”, Yüksek lisans tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta, Türkiye, 2013.
  • [3] S. Gökcan, “Şev stabilitesi analizinde geri hesap yöntemi ve Tekke heyelanının geri hesap yöntemiyle incelenmesi”, Yüksek lisans tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta, Türkiye, 2014.
  • [4] K. Tokgözoğlu, “Anamur-Kaledran Devlet Karayolu inşaatında açılan derin yarmaların şev stabilitesi açısından değerlendirilmesi”, Yüksek lisans tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye, 2014.
  • [5] E. Bol, S. Sert ve A. Özocak, “Kazıklı İksa Sistemi İle Şev Duraylılığının Sağlanması”, Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 21, s. 5, 860–870, 2017.
  • [6] C. Özsoy, “Kohezyonlu ve kohezyonsuz zeminlerde şev stabilitesi ve uygulama yöntemleri”, Yüksek lisans tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya, Türkiye, 1998.
  • [7] A.W. Bishop and N. Morgenstern, Stability Coefficients for Earth Slopes, London, United Kingdom: The Institution of Civil Engineers, 1960, pp. 129–150.
  • [8] E. Spencer, “A Method of Analysis of The Stability of Embankments Assuming Parallel Inter-Slice Forces,” Geotechnique, no. 17, pp. 11–26, 1967.
  • [9] N.R. Morgenstern and V.E. Price, “The Analysis of The Stability of General Slip Surfaces,” Geotechnique, vol. 1, no. 15, pp. 79–93, 1965.
  • [10] N. Janbu, Slope Stability Computations, New Jersey, United States: Jonh Wiley & Sons, 1973, ss. 47-86.
  • [11] B.M. Das, Principles of Geotechnical Engineering, 2. edition, Boston, United States: Pws - Kent Publishing Company, 1990.
  • [12] S. Yamak, “Karayolu şevlerinde boşluk suyu basınç değişikliklerinin şev stabilitesine etkisinin incelenmesi”, Yüksek lisans tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye, 2017.
  • [13] E. Öz, “Şev stabilitesi ve mühendislik uygulamaları”, Yüksek lisans tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erciyes Üniversitesi, Kayseri, Türkiye, 2007.
  • [14] A. Tekin, “Sonlu elemanlar ve limit denge yöntemleri ile şev stabilitesi analizi”, Yüksek lisans tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, 2011.
  • [15] B. Canik, “Şev stabilitesinde kullanılan kazıkların deprem etkisi altındaki davranışı”, Yüksek lisans tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya Üniversitesi, Sakarya, Türkiye, 2006.
  • [16] V.S. Yavuz, “Şev stabilitesi problemlerinin sonlu elemanlar yöntemiyle iki ve üç boyutlu analizi”, Yüksek lisans tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, Türkiye, 2012.
  • [17] M. Özkan, “Gençlik caddesi heyelan önleme projesi ve jeolojik ön raporu”, Alibey Jeoloji Sondaj Laboratuvar Hizmetleri Ltd. Şti., Türkiye, Rap. 14007828, 2017.
  • [18] Slide, Bilgisayar Programı, Rocscience Inc, 2004.
  • [19] B. Evirgen, M. Tuncan ve A. Tuncan, “Geotekstil, Geogrid ve Çelik Şerit Donatılı Şevlerde Modelleme Çalışması,” Çukurova Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 4, s. 32, ss. 227–240, 2017.
  • [20] C. Melo and S. Sharma, “Seismic coefficients for pseudostatic slope analysis,” 13th World Conference on Earthquake Engineering, Vancouver, Canada, 2004, pp. 369.
  • [21] Plaxis, Bilgisayar Programı, Plaxis BV, 2007.
  • [22] Betonarme yapıların tasarım ve yapım kuralları, Türk Standartlar Enstitüsü TS 500, 2000.
  • [23] B. Görgün, M.İ. Onur, ve A. Tuncan, “İki Tabakalı Zemin Profilinde Kazık Temellere Gelen Deprem Yüklerinin Eşdeğer Statik Yük Hesabı,” Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, c. 4, s. 2, ss. 453–461, 2016.
  • [24] Güngör, A.G. ve Sağlık, A., “Mekanistik ampirik üstyapı tasarımında esneklik modülünün şartnamelere uyarlanması”, 5. Ulusal Asfalt Sempozyumu ve Sergisi, Ankara, Türkiye, 2009.

A Case Study of the Landslide in Ciftlikkoy District Genclik Street

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 1, 640 - 649, 31.01.2019
https://doi.org/10.29130/dubited.483532

Öz

In this study, the stability problem of the landslide
occurred at 0.65th km of road that has a 20.00 m width and 4 lanes, which is
located at Ciftlikkoy district of Yalova province, was investigated with two
different finite element software. Physical and mechanical properties obtained
from the in-situ samples were used during the modelling processes. The circle
of failure, factor of safety and failure possibilities of slope were observed
in the case of external static and dynamic load conditions within the stability
analysis performed by Slide program. In the event that the factor of safety
value reached the level around 0.80, the current failure behavior was occurred.
Besides, axial force, shear force, bending moment and deformation values of
piles were calculated by Plaxis. An adjacent bored pile application formed a
single row has a 60.00 cm in diameter and 8.00 m in length was chosen with respect
to the internal force and displacement results of 6.00, 8.00, 10.00, 12.00 and
14.00 m pile lengths as well as constant diameter. Therefore, the stability
problem of slope was solved by the precaution of piled wall 
In this study, the stability problem of the landslide
occurred at 0.65th km of road that has a 20.00 m width and 4 lanes, which is
located at Ciftlikkoy district of Yalova province, was investigated with two
different finite element software. Physical and mechanical properties obtained
from the in-situ samples were used during the modelling processes. The circle
of failure, factor of safety and failure possibilities of slope were observed
in the case of external static and dynamic load conditions within the stability
analysis performed by Slide program. In the event that the factor of safety
value reached the level around 0.80, the current failure behavior was occurred.
Besides, axial force, shear force, bending moment and deformation values of
piles were calculated by Plaxis. An adjacent bored pile application formed a
single row has a 60.00 cm in diameter and 8.00 m in length was chosen with respect
to the internal force and displacement results of 6.00, 8.00, 10.00, 12.00 and
14.00 m pile lengths as well as constant diameter. Therefore, the stability
problem of slope was solved by the precaution of piled wall 
that put into service the road safely within 4.90
factor of safety and 65.00 mm top displacement of pile.

Kaynakça

  • [1] Ö. Akçakal, “Şev stabilitesi analizinde geri hesap yöntemi ve bir vaka analizi,” Yüksek lisans tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, 2009.
  • [2] G. Yiğit, “Karayollarında şev stabilitesi (Isparta-Antalya D-685 Karayolu örneği)”, Yüksek lisans tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta, Türkiye, 2013.
  • [3] S. Gökcan, “Şev stabilitesi analizinde geri hesap yöntemi ve Tekke heyelanının geri hesap yöntemiyle incelenmesi”, Yüksek lisans tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta, Türkiye, 2014.
  • [4] K. Tokgözoğlu, “Anamur-Kaledran Devlet Karayolu inşaatında açılan derin yarmaların şev stabilitesi açısından değerlendirilmesi”, Yüksek lisans tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye, 2014.
  • [5] E. Bol, S. Sert ve A. Özocak, “Kazıklı İksa Sistemi İle Şev Duraylılığının Sağlanması”, Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 21, s. 5, 860–870, 2017.
  • [6] C. Özsoy, “Kohezyonlu ve kohezyonsuz zeminlerde şev stabilitesi ve uygulama yöntemleri”, Yüksek lisans tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya, Türkiye, 1998.
  • [7] A.W. Bishop and N. Morgenstern, Stability Coefficients for Earth Slopes, London, United Kingdom: The Institution of Civil Engineers, 1960, pp. 129–150.
  • [8] E. Spencer, “A Method of Analysis of The Stability of Embankments Assuming Parallel Inter-Slice Forces,” Geotechnique, no. 17, pp. 11–26, 1967.
  • [9] N.R. Morgenstern and V.E. Price, “The Analysis of The Stability of General Slip Surfaces,” Geotechnique, vol. 1, no. 15, pp. 79–93, 1965.
  • [10] N. Janbu, Slope Stability Computations, New Jersey, United States: Jonh Wiley & Sons, 1973, ss. 47-86.
  • [11] B.M. Das, Principles of Geotechnical Engineering, 2. edition, Boston, United States: Pws - Kent Publishing Company, 1990.
  • [12] S. Yamak, “Karayolu şevlerinde boşluk suyu basınç değişikliklerinin şev stabilitesine etkisinin incelenmesi”, Yüksek lisans tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye, 2017.
  • [13] E. Öz, “Şev stabilitesi ve mühendislik uygulamaları”, Yüksek lisans tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erciyes Üniversitesi, Kayseri, Türkiye, 2007.
  • [14] A. Tekin, “Sonlu elemanlar ve limit denge yöntemleri ile şev stabilitesi analizi”, Yüksek lisans tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, 2011.
  • [15] B. Canik, “Şev stabilitesinde kullanılan kazıkların deprem etkisi altındaki davranışı”, Yüksek lisans tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya Üniversitesi, Sakarya, Türkiye, 2006.
  • [16] V.S. Yavuz, “Şev stabilitesi problemlerinin sonlu elemanlar yöntemiyle iki ve üç boyutlu analizi”, Yüksek lisans tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, Türkiye, 2012.
  • [17] M. Özkan, “Gençlik caddesi heyelan önleme projesi ve jeolojik ön raporu”, Alibey Jeoloji Sondaj Laboratuvar Hizmetleri Ltd. Şti., Türkiye, Rap. 14007828, 2017.
  • [18] Slide, Bilgisayar Programı, Rocscience Inc, 2004.
  • [19] B. Evirgen, M. Tuncan ve A. Tuncan, “Geotekstil, Geogrid ve Çelik Şerit Donatılı Şevlerde Modelleme Çalışması,” Çukurova Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 4, s. 32, ss. 227–240, 2017.
  • [20] C. Melo and S. Sharma, “Seismic coefficients for pseudostatic slope analysis,” 13th World Conference on Earthquake Engineering, Vancouver, Canada, 2004, pp. 369.
  • [21] Plaxis, Bilgisayar Programı, Plaxis BV, 2007.
  • [22] Betonarme yapıların tasarım ve yapım kuralları, Türk Standartlar Enstitüsü TS 500, 2000.
  • [23] B. Görgün, M.İ. Onur, ve A. Tuncan, “İki Tabakalı Zemin Profilinde Kazık Temellere Gelen Deprem Yüklerinin Eşdeğer Statik Yük Hesabı,” Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, c. 4, s. 2, ss. 453–461, 2016.
  • [24] Güngör, A.G. ve Sağlık, A., “Mekanistik ampirik üstyapı tasarımında esneklik modülünün şartnamelere uyarlanması”, 5. Ulusal Asfalt Sempozyumu ve Sergisi, Ankara, Türkiye, 2009.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muhammed Bayram Karadağ Bu kişi benim

Burak Evirgen 0000-0003-4202-5479

Mustafa Tuncan

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karadağ, M. B., Evirgen, B., & Tuncan, M. (2019). Çiftlikköy İlçesi Gençlik Caddesindeki Heyelanın Vaka Analizi. Duzce University Journal of Science and Technology, 7(1), 640-649. https://doi.org/10.29130/dubited.483532
AMA Karadağ MB, Evirgen B, Tuncan M. Çiftlikköy İlçesi Gençlik Caddesindeki Heyelanın Vaka Analizi. DÜBİTED. Ocak 2019;7(1):640-649. doi:10.29130/dubited.483532
Chicago Karadağ, Muhammed Bayram, Burak Evirgen, ve Mustafa Tuncan. “Çiftlikköy İlçesi Gençlik Caddesindeki Heyelanın Vaka Analizi”. Duzce University Journal of Science and Technology 7, sy. 1 (Ocak 2019): 640-49. https://doi.org/10.29130/dubited.483532.
EndNote Karadağ MB, Evirgen B, Tuncan M (01 Ocak 2019) Çiftlikköy İlçesi Gençlik Caddesindeki Heyelanın Vaka Analizi. Duzce University Journal of Science and Technology 7 1 640–649.
IEEE M. B. Karadağ, B. Evirgen, ve M. Tuncan, “Çiftlikköy İlçesi Gençlik Caddesindeki Heyelanın Vaka Analizi”, DÜBİTED, c. 7, sy. 1, ss. 640–649, 2019, doi: 10.29130/dubited.483532.
ISNAD Karadağ, Muhammed Bayram vd. “Çiftlikköy İlçesi Gençlik Caddesindeki Heyelanın Vaka Analizi”. Duzce University Journal of Science and Technology 7/1 (Ocak 2019), 640-649. https://doi.org/10.29130/dubited.483532.
JAMA Karadağ MB, Evirgen B, Tuncan M. Çiftlikköy İlçesi Gençlik Caddesindeki Heyelanın Vaka Analizi. DÜBİTED. 2019;7:640–649.
MLA Karadağ, Muhammed Bayram vd. “Çiftlikköy İlçesi Gençlik Caddesindeki Heyelanın Vaka Analizi”. Duzce University Journal of Science and Technology, c. 7, sy. 1, 2019, ss. 640-9, doi:10.29130/dubited.483532.
Vancouver Karadağ MB, Evirgen B, Tuncan M. Çiftlikköy İlçesi Gençlik Caddesindeki Heyelanın Vaka Analizi. DÜBİTED. 2019;7(1):640-9.

Cited By


KARAYOLU PROJELERİNDE İNŞA EDİLEN ÇELİK ŞERİT DONATILI ZEMİNLERİN İNCELENMESİ
Eskişehir Teknik Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi B - Teorik Bilimler
Burak EVİRGEN
https://doi.org/10.20290/estubtdb.563064