Teknolojinin hızla gelişimi ve küreselleşen pazar
koşulları rekabetin daha da artması ile işletmeler yeni pazarlama stratejileri
geliştirerek müşteriyi merkezli bir anlayışla müşteri memnuniyetini en üst
düzeye çıkararak müşteri sadakati oluşturmayı amaçlamaktadır. Günümüzde
teknoloji; özel olarak bilişim teknolojileri hızlı bir şekilde gelişmekte ve
bunun bir doğal sonucu olarak hayatı daha fazla etkisi altına almaktadır.
Özellikle taşınabilir cihazlar; başta cep ve akıllı cep telefonu olmak üzere
dizüstü bilgisayarlar, tablet PC’ler, gibi mobil cihazlar, yaşamımızın
vazgeçilmez bir parçası olmaya başlamıştır. Mobil cihazların yaygınlaşması
Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de GSM sektörünün hızla gelişmesine yol
açmıştır. Türkiye’de GSM sektöründe faaliyet gösteren üç operatör
bulunmaktadır. Türkiye’de 2008 yılı
başında 62,9 milyon olan mobil telefon abone sayısı, 2018 yılı eylül ayında
80,6 milyona ulaşmıştır. Böylece 10 yıl içerisinde abone sayısında %28’lik bir
artış kaydedilmiştir. 2018 Eylül ayı itibarıyla GSM operatörlerinin abone
yüzdeleri Turkcell için %43,3, Vodafone için 30,9 ve TT Mobil için %25,8 olarak
gerçekleşmiştir. Bu çalışmanın amacı Kütahya ilinde cep telefonu
kullanıcılarının GSM operatörü tercihine etki eden faktörlerin belirlenmesidir.
Bu amaçla 260 cep telefonu kullanıcısına anket uygulanmış ve hizmet kalitesi,
fiyat, reklam, kapsama alanı, akraba ve yakın çevre faktörleri gibi faktörlerin
GSM operatörü tercihindeki etkileri araştırılmıştır. Ankete katılanların
%44,2’si kadın, %55,8’i erkek olup, üç mobil işletmesi içinde Türk Telekom
%26,9, Turkcell %33,8 ve Vodafone %39,2 seviyesinden katılım sağlanmıştır.
Anket çalışmasının iç tutarlılığı için Cronbach alfa katsayısı 0,957 olarak
bulunmuş olup güvenilirliğinin oldukça yüksek olduğu saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler: GSM, Hizmet
Kalitesi, Müşteri Memnuniyeti.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 1 |