Farklı ağırlıktaki araçlar, yasal düzenlemeler gereği düzenli aralıklarla araç muayene istasyonlarında
araç fren testlerine tabi tutulmaktadır. Araç fren test cihazlarının güvenliği ve etkinliği, araç muayene
istasyonlarında güvenilir denetimler için önemlidir. Zamanla bu araç fren test cihazlarında mekanik
arızalar oluşmaktadır. Araç fren test cihazlarında kullanılan döner elemanlı rulmanın arızalanması ise
en sık karşılaşılan arızalardandır. Bu çalışmada bir araç fren test cihazında kullanılan döner elemanlı
rulmanların gerçekçi titreşim ölçüm verileri kullanılarak elde edilen sinyallere dayalı olarak, medyan
filtreli sinyallerin toplam enerji, ortalama, varyans, çapraz korelasyon ve korelasyon katsayısı değerleri
hesaplanmıştır. Bu çalışma ile zaman içerisindeki kullanımlarla tüm yöntemlerle elde edilen değerlerin
yükselerek belirlenen eşikleri aştığı doğrulanmıştır. Bu eşiklerin çoğunluk kuralına dayalı olarak
önerilen birleşik aşımı, bir araç fren test cihazında kullanılan döner elemanlı rulmanın mekanik bir
arızaya çok yakın olduğunu ifade etmektedir.
Döner elemanlı rulman Arıza teşhisi Titreşim ölçümü Titreşim sinyalleri
Vehicles with different weights are subjected to vehicle brake tests at vehicle inspection stations at
regular intervals due to government regulations. Safety and efficacy of vehicle roller brake testers are
important for reliable inspections at vehicle inspection stations. Over time, mechanical faults occur in
these vehicle roller brake testers. Failure of the rolling-element bearing used in vehicle roller brake
testers is one of the most common faults. In this study, total energy, mean, variance, cross-correlation
and correlation coefficient values of median filtered signals were calculated based on the signals
obtained using real-time vibration measurement data of rolling-element bearings used in a vehicle brake
tester. With this study, it has been confirmed that, with use over time, the values acquired by all the
methods go up and exceed the thresholds identified. Proposed majority rule based combined excession
of these thresholds expresses that the rolling-element bearing used in a vehicle roller brake tester is too
close to a mechanical fault.
Rolling-element bearing Fault diagnosis Vibration measurement Vibration signals
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Elektrik Mühendisliği (Diğer), Dinamikler, Titreşim ve Titreşim Kontrolü |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 7 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 3 |