Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YARDIM KURULUŞLARI KIZILAY VE KIZILHAÇ’IN SOSYAL MEDYA UYGULAMALARINDA İLETİŞİMİN YÖNÜNE VE KONU DAĞILIMLARINA YÖNELİK BİR ANALİZ

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 13, 101 - 113, 30.11.2017

Öz

Teknolojinin kuruluşlara sunduğu en önemli unsurlardan biri istedikleri zaman, istedikleri anda milyonlarca

kişiye o ‘an’ı aktarabilmeleridir. Bir diğer önemli katkısı da kuruluşların yapmış oldukları veya yapacakları

faaliyetleri zaman ve mekan ayırt etmeksizin iletebilmeleridir. Bu durum çok düşük bütçelerle kuruluşların

faydalanabilecekleri, hedef kitleleriyle simetrik iletişim kurabilecekleri ortamların oluşmasını sağlamıştır.

Yardım kuruluşları da topladıkları yardımlarla ihtiyacı olan kişilere ve ihtiyaç duyulan bölgelere ulaşmaya

çalışmaktadırlar. Topladıkları bağışlarla faaliyetlerini sürdüren kuruluşların maliyetsiz bir şekilde hedef

kitleleriyle iletişim kurması önem arz etmektedir. Sosyal medyanın bu özelliği kuruluşlar için çok önemli bir

durumdur. Çalışmamızda Kızılay ve Kızılhaç’ın sosyal medya hesaplarında kullanım özelliklerine yönelik bir

inceleme yaparak kurmuş oldukları iletişimin konuları ve özellikleri irdelenmiştir. Her iki yardım kuruluşunda

sosyal medyada birtakım eksiklikleri oldukları gözlemlenmiştir. Kendilerine yapılan yorumlara kayıtsız

kaldıkları görülmüştür. Simetrik halkla ilişkilerden bahsedebilmemiz için bu noktalarda iletişime önem vermeleri

gerekmektedir.

Kaynakça

  • Büyükşener, Ercüment (2009) “Türkiye’de Sosyal Ağların Yeri ve Sosyal Medyaya Bakış”,14. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri, İstanbul Bilgi Üniversitesi.
  • Peltekoğlu, Filiz Balta (2012) Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul:Beta Basım.
  • Yılmaz, Ezgi, (2011) “Yeni Medya Ve Halkla İlişkiler: Hedef Kitleye Ağ Üzerinden Erişmek”, (Ed.) Metin Işık, Mustafa Akdağ, Dünden Bugüne Halkla İlişkiler, (s. 137- 148)Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları.
  • Vural, Z. Beril Akıncı, Mikail Bat (2010) “Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma”, Journal of Yasar University, 20(5), s. 3348‐3382.
  • Okay, Ayla, Aydemir Okay (2014) Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları.
  • Trthaber.com (2017) “Trump Kendi Twitter Hesabını Kullanmaya Devam Edecek”, 16.01.2017, http://www.trthaber.com/haber/dunya/trump-kendi-twitter-hesabini-kullanmayadevam- edecek-294208.html, (Erişim Tarihi: 26.3.2017).
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hasan Altincik

İbrahim Halil Yaşar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2017
Gönderilme Tarihi 1 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Altincik, H., & Yaşar, İ. H. (2017). YARDIM KURULUŞLARI KIZILAY VE KIZILHAÇ’IN SOSYAL MEDYA UYGULAMALARINDA İLETİŞİMİN YÖNÜNE VE KONU DAĞILIMLARINA YÖNELİK BİR ANALİZ. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(13), 101-113.
AMA Altincik H, Yaşar İH. YARDIM KURULUŞLARI KIZILAY VE KIZILHAÇ’IN SOSYAL MEDYA UYGULAMALARINDA İLETİŞİMİN YÖNÜNE VE KONU DAĞILIMLARINA YÖNELİK BİR ANALİZ. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Kasım 2017;7(13):101-113.
Chicago Altincik, Hasan, ve İbrahim Halil Yaşar. “YARDIM KURULUŞLARI KIZILAY VE KIZILHAÇ’IN SOSYAL MEDYA UYGULAMALARINDA İLETİŞİMİN YÖNÜNE VE KONU DAĞILIMLARINA YÖNELİK BİR ANALİZ”. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 7, sy. 13 (Kasım 2017): 101-13.
EndNote Altincik H, Yaşar İH (01 Kasım 2017) YARDIM KURULUŞLARI KIZILAY VE KIZILHAÇ’IN SOSYAL MEDYA UYGULAMALARINDA İLETİŞİMİN YÖNÜNE VE KONU DAĞILIMLARINA YÖNELİK BİR ANALİZ. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 7 13 101–113.
IEEE H. Altincik ve İ. H. Yaşar, “YARDIM KURULUŞLARI KIZILAY VE KIZILHAÇ’IN SOSYAL MEDYA UYGULAMALARINDA İLETİŞİMİN YÖNÜNE VE KONU DAĞILIMLARINA YÖNELİK BİR ANALİZ”, Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 13, ss. 101–113, 2017.
ISNAD Altincik, Hasan - Yaşar, İbrahim Halil. “YARDIM KURULUŞLARI KIZILAY VE KIZILHAÇ’IN SOSYAL MEDYA UYGULAMALARINDA İLETİŞİMİN YÖNÜNE VE KONU DAĞILIMLARINA YÖNELİK BİR ANALİZ”. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 7/13 (Kasım 2017), 101-113.
JAMA Altincik H, Yaşar İH. YARDIM KURULUŞLARI KIZILAY VE KIZILHAÇ’IN SOSYAL MEDYA UYGULAMALARINDA İLETİŞİMİN YÖNÜNE VE KONU DAĞILIMLARINA YÖNELİK BİR ANALİZ. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2017;7:101–113.
MLA Altincik, Hasan ve İbrahim Halil Yaşar. “YARDIM KURULUŞLARI KIZILAY VE KIZILHAÇ’IN SOSYAL MEDYA UYGULAMALARINDA İLETİŞİMİN YÖNÜNE VE KONU DAĞILIMLARINA YÖNELİK BİR ANALİZ”. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 13, 2017, ss. 101-13.
Vancouver Altincik H, Yaşar İH. YARDIM KURULUŞLARI KIZILAY VE KIZILHAÇ’IN SOSYAL MEDYA UYGULAMALARINDA İLETİŞİMİN YÖNÜNE VE KONU DAĞILIMLARINA YÖNELİK BİR ANALİZ. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2017;7(13):101-13.

                                                                                                                                32482     32483


Bu dergide yayınlanan tüm çalışmalar, Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License kapsamında lisanslanmıştır.