Teknolojinin kuruluşlara sunduğu en önemli unsurlardan biri istedikleri zaman, istedikleri anda milyonlarca
kişiye o ‘an’ı aktarabilmeleridir. Bir diğer önemli katkısı da kuruluşların yapmış oldukları veya yapacakları
faaliyetleri zaman ve mekan ayırt etmeksizin iletebilmeleridir. Bu durum çok düşük bütçelerle kuruluşların
faydalanabilecekleri, hedef kitleleriyle simetrik iletişim kurabilecekleri ortamların oluşmasını sağlamıştır.
Yardım kuruluşları da topladıkları yardımlarla ihtiyacı olan kişilere ve ihtiyaç duyulan bölgelere ulaşmaya
çalışmaktadırlar. Topladıkları bağışlarla faaliyetlerini sürdüren kuruluşların maliyetsiz bir şekilde hedef
kitleleriyle iletişim kurması önem arz etmektedir. Sosyal medyanın bu özelliği kuruluşlar için çok önemli bir
durumdur. Çalışmamızda Kızılay ve Kızılhaç’ın sosyal medya hesaplarında kullanım özelliklerine yönelik bir
inceleme yaparak kurmuş oldukları iletişimin konuları ve özellikleri irdelenmiştir. Her iki yardım kuruluşunda
sosyal medyada birtakım eksiklikleri oldukları gözlemlenmiştir. Kendilerine yapılan yorumlara kayıtsız
kaldıkları görülmüştür. Simetrik halkla ilişkilerden bahsedebilmemiz için bu noktalarda iletişime önem vermeleri
gerekmektedir.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 13 |
Bu dergide yayınlanan tüm çalışmalar, Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License kapsamında lisanslanmıştır.