Özet
Bu
araştırma; müşterilerin market markalı ürünleri algılamaları üzerinde etkili
olan faktörleri belirlemek ve marka imajının marka risk algısı ile satın alma
niyeti üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada
müşterilerin market markalı ürünler hakkındaki algıları ölçülmüştür. Bu amaç
doğrultusunda 650 müşterinin katılımıyla anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Bu
çalışmanın verileri katılımcılara uygulanan altı bölüm, otuzyedi ifade ve 7’li
likert ölçeğinden oluşan anketle kolayda örnekleme yöntemiyle toplanmıştır.
AMOS programı yardımıyla Yapısal Eşitlik Modellemesi (YEM) analizi
gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma sonucunda müşterilerin market markalı
ürünler hakkında genel olarak olumlu bir algıya sahip oldukları görülmüştür.
Ancak alışveriş yaptıkları markete göre algı ve tercih değişiklikleri
gösterdikleri tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Market İmajı, Market Markası İmajı, Algılanan Risk, Fiyat Bilinci, Satın
Alma Niyeti.
Abstract
This study aims at determining the influencing factors
on the customer's perception on the private label products as well as the
impact of brand image on the brand risk perception and willingness to purchase.
Study quantified the perceptions of customers on the private label products. To
this end, a survey is conducted with the participation of 650 customers. Data
is collected by using the method of convenience sampling via a questionnaire
which contains thirty-seven propositions in six sections using a 7-point Likert
scale. Structural Equation Modelling (SEM) is developed for the analysis by means of AMOS software. As a result of the survey,
customers are generally observed to have a positive perception on the private
label products. However, it is found out that their perception and preference
varied depending on the store they usually opt for their shopping.
Key Words: Store Image, Private Label Image, Perceived Risk, Price Consciousness,
Purchase Intention.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 29 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 18 |
Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Dicle University, Journal of Economics and Administrative Sciences