Katılım bankaları müşterilerine faizsiz finans ürün ve hizmetleri sunduklarından dolayı faiz hassasiyeti olan özel bir müşteri kitlesine sahiptirler. Nüfusun büyük bir bölümünün Müslüman olduğu Türkiye’de katılım bankacılığının toplam bankacılık sektörü içerisindeki pazar payı istenilen düzeye ulaşamamıştır. Yapılan araştırmalar katılım bankası çalışanlarının katılım bankacılığı ürün ve hizmetlerine yönelik farkındalık ve tutum düzeylerinin katılım bankacılığı pazar payı açısından önemli olduğunu göstermektedir. Bu nedenle Türkiye’de katılım bankacılığı pazar payının yükselmesi açısından çalışanların katılım bankacılığı ürün ve hizmetlerine yönelik farkındalık ve tutum düzeylerinin araştırılması önemli hale gelmiştir. Bu çalışmada Diyarbakır ilinde bulunan katılım bankası çalışanlarının katılım bankacılığı ürün ve hizmetlerine yönelik farkındalık ve tutum düzeylerinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Çalışmada 108 katılım bankası çalışanı ile yüz yüze görüşme metoduyla anket uygulaması gerçekleştirilmiş ve anket ifadelerine verilen yanıtlar istatistik programı yardımıyla analiz edilmiştir. Analiz sonucunda çalışanlarının katılım bankacılığı ürün ve hizmetlerine yönelik farkındalık ve tutum düzeylerinin düşük olduğu tespit edilmiştir.
Katılım Bankacılığı Bankacılık İslami Bankacılık Farkındalık Tutum
Since participation banks offer interest-free financial products and services to customers, they have a special interest-sensitive customer base. In Turkey, where a large part of the population is Muslim, the market share of participation banking in the total banking sector has not reached the desired level. Studies show that the awareness and attitude levels of participation bank employees towards participation banking products and services are important in terms of participation banking market share. For this reason, it has become important to investigate the awareness and attitude levels of employees towards participation banking products and services in terms of increasing the participation banking market share in Turkey. In this study, it is aimed to measure the awareness and attitude levels of participation bank employees in Diyarbakır towards participation banking products and services. In the study, a survey was conducted with 108 participation bank employees by face-to-face interview method and the answers to the survey statements were analyzed with the help of a statistical program. As a result of the analysis, it has been determined that the awareness and attitude levels of the employees towards participation banking products and services are low.
Participation Banking Banking Islamic Banking Awareness Attitude
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2021 |
Gönderilme Tarihi | 30 Temmuz 2021 |
Kabul Tarihi | 20 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 22 |
Bu dergide yayınlanan tüm çalışmalar, Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License kapsamında lisanslanmıştır.