Dünya Sağlık Örgütü (WHO), yeni tip koronavirüs (Covid-19) salgınından dolayı 27 Eylül 2021'e kadar dünya çapında dört-yüz seksen-üç milyondan fazla doğrulanmış vaka olduğunu bildirmiştir. Dünyanın dört bir yanındaki hükümetler, Covid-19’un yayılmasını önlemek için sosyal mesafe önlemlerini uyguladı. En etkili önlemlerden biri okulların kapatılması ve yüz yüze/geleneksel eğitimin askıya alınmasıydı. Bu anlamda, Covid-19'un Türkiye'deki bir üniversitede biçimlendirici değerlendirmeye dayalı olarak Java programlama dili modülünü alan öğrencilerin performanslarına etkisini değerlendirdik. 83 öğrencinin altı bilgisayar laboratuvarı sınav sonucu analiz edilmiştir. Bir örneklenmiş bağımlı t-testi gerçekleştirilmiştir (p-değeri = 0.0000 <0.05). İlk dört laboratuvar dersi yüz yüze/geleneksel (Covid-19'dan önce), geri kalan iki laboratuvar dersi ise (Covid-19'dan sonra) çevrimiçi gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçları, Covid19 salgını sırasında eğitimin yüz yüze eğitim yerine çevrimiçi olması nedeniyle öğrencilerin performansının düştüğünü ortaya koymaktadır. Bu yüzden, bu çalışma, bilgisayar programlama modülünün öğretiminde çevrimiçi eğitime göre daha etkili ve verimli bir yöntem olan yüz yüze/geleneksel eğitimin önemini vurgulamıştır.
Covid-19 Bilgisayar Programlama Modülü Yüz Yüze Eğitim Çevrimiçi Eğitim.
The novel coronavirus disease 2019 (Covid-19) pandemic has affected more than four-hundred and eighty-three million confirmed cases worldwide by 27 September 2021, reported by the World Health Organisation (WHO). Governments around the world implemented social distancing measures to prevent the spread of the novel coronavirus disease-2019 (COVID-19). One of the most effective measures was the closure of schools and a suspension of face-to-face/traditional education. In this sense, we evaluated the Covid-19 impact on students’ performances in the Java programming language module based on formative assessment in a university in Turkey. Six computer laboratory exam results of 83 students were analysed. One sampled dependent t-test is performed (p-value=0.0000<0.05). Note that the first four laboratories were face-to-face/traditional (before Covid-19) while the rest two laboratories were online (after Covid-19). The analysis results reveal that the performance of students decreases because the education is online instead of face-to-face education during the Covid19 pandemic. Therefore, this paper has underlined the importance of face-to-face/traditional education which is a more effective and efficient method for the teaching of computer programming modules than online education.
Covid-19; Computer Programming Module Face-to-Face Education Online Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Elektrik Mühendisliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1-2 |