Metallerle karbon temelli yapıların bir araya getirilmesi ile oluşturulan hibrit nanokompozitler, malzeme bilimi ve mühendisliğinde heyecan verici bir araştırma alanı oluşturmuştur. Bu kompozitler, metallerin dayanıklılığı ile karbon bazlı yapıların hafiflik ve yüksek mukavemeti arasında bir denge sağlayarak benzersiz mekanik özelliklere sahip olurlar. Bu nedenle yeni Metal –Karbon nanoyapılarına eğilim halen devam etmektedir. Bu çalışmada, Platinyum ve alüminyum plakalar arasına yerleştirilen kovalent bağlı grafen- KNT yapılarından oluşan yeni bir Metal-Karbon nanoyapısı sunulmaktadır. Ayrıca, yapının mekanik özelliklerini ve altta yatan deformasyon mekanizmalarını araştırmak için, farklı çaplara sahip KNT (örn. KNT(6x6), KNT(8x8), KNT(10x10), KNT(12x12)) içeren numunelerin çekme ve basınç deneyleri gerçekleştirilir. Sonuçlara göre, G-KNT yapılarının Pt-Al yapısının çekme davranışını her iki doğrultuda (KNT ve Grafen) artırdığı görülmüştür. KNT doğrultusunda çekme yüklemeleri için KNT çapı azaldıkça hibrit yapıların elastik modülü ve maksimum gerilme değerleri artarken grafen doğrultusunda ise maksimum gerilme değerleri ve süneklikleri artmaktadır. Basma dayanımı açısından ise lineer bölgede genel olarak KNT çapı arttıkça dayanımın arttığı yoğunlaşma bölgesinde ise daha küçük çaplı KNT içeren yapıların daha iyi basma dayanımı sergilediği görülmüştür. Bu çalışma ile Pt-Al yapısına kıyasla daha hafif ve daha yüksek çekme dayanımına sahip bir nanoyapı sunulmuştur.
Metal-Karbon nanokompozit Mekanik davranış Deformasyon özellikleri Moleküler Dinamik
Hazırlanan makalede etik kurul izni alınmasına gerek yoktur.
Hybrid nanocomposites, created by combining metals and carbon-based structures, have created an exciting field of research in materials science and engineering. These nanocomposites have unique mechanical properties, providing a balance between the durability of metals and the lightness and high strength of carbon-based structures. Therefore, the trend towards new metal–carbon nanostructures is still ongoing. In this study, a new metal-carbon nanostructure consisting of covalently bonded graphene-CNT structures placed between platinum and aluminum plates is presented. Additionally, to investigate the mechanical properties and deformation mechanisms of the structure, tensile and compression tests are carried out on samples containing CNTs with different diameters (e.g. CNT(6x6), CNT(8x8), CNT(10x10), CNT(12x12)). According to the results, it was observed that G-CNT structures increased the tensile behavior of the Pt-Al structure in both directions (CNT and Graphene). As the CNT diameter decreases for tensile loading in the CNT direction, the elastic modulus and maximum stress values of the hybrid structures increase, while in the graphene direction, the maximum stress values and ductility increase. In terms of compressive strength, it has been observed that in the linear region, as the CNT diameter increases, the strength generally increases, and in the densification region, structures containing smaller diameter CNTs exhibit better compressive strength. With this study, a nanostructure that is lighter and has higher tensile strength compared to the Pt-Al structure has been presented.
Metal-Carbon nanocomposite Mechanical behavior Deformation properties Molecular Dynamics
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Katı Mekanik, Sayısal Modelleme ve Mekanik Karakterizasyon |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 27 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |