Jantlar
için gerçekleştirilen sanal gerçekçi simülasyonların hassasiyeti, ağırlıklı
olarak üretim sürecinde karşılaşılan değişken faktörlerin analizlere dahil
edilmesine bağlıdır. Buna ek olarak, şekil değiştirme hız etkisi de simülasyon
gerçekliğini etkileyen bir diğer faktördür. Burada, bu etkiyi malzeme
modellerine dâhil edip daha doğru analizlerin gerçekleştirilmesini hedefliyoruz.
Başlangıçta jantlardan çıkartılan çekme testi numuneleri farklı şekil değişim
hızlarında test edilip elde edilen ölçümler, Johnson-Cook malzeme modelinde
işlenerek malzeme katsayıları bulunmuştur. Sonra, standart olarak kullanılan
malzeme katsayılar ile şekil değişim hız etkisini içeren bu katsayılar jant
darbe analizlerine dahil edip simülasyonlar gerçekleştirilmiş ve her ikisinin
sonucu deneysel verilerle karşılaştırılmıştır. Elden edilen sonuçlardan, şekil değişim
hızı etkisinin tanımlandığı simülasyonların deneysel darbe verileriyle daha
uyumlu olduğu gözlenmiştir. Sonuç olarak, şekil değişim hızının nümerik
sonuçlar üzerinde etkili olduğu ve daha gerçekçi simülasyonlar elde edilmesi
için bunların bünyesel malzeme modeline katılması gerektiği çıkarımı
yapılmıştır.
Alüminyum alaşımlı jant sonlu elemanlar yöntemi şekil değişim hızı Johnson-Cook malzeme modeli darbe testi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 26 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |