Çağımızda teknolojinin artması, serbest
zaman kavramının önem kazanması ve insan ömrünün uzaması ile termal turizme
rağbet artmıştır. Türkiye’nin sıcak su kaynağı ve faydalı çamur kaynağı olarak
zengin olması ve kür uygulamalarındaki personel yeterliliği ile ön plana
çıkmaktadır. Araştırmanın amacı, Türkiye’deki termal turizm işletmelerinin
yapısal değerlendirilmesi, bu yapı içerisinde sunulan hizmetlerde müşterilerin
algı ve beklentilerinin ortaya koyulması, hizmet kalitesine yönelik algı ve
beklentiler arasındaki farkı değerlendirmek suretiyle müşteri memnuniyetinin
ölçülmesidir. Çalışmanın amacı doğrultusunda bir şirket bünyesinde yer alan
Armutlu ve Kuzuluk kaplıcalarını ziyaret eden 406 müşteri ile anket çalışması
yürütülmüş, tesislerin resepsiyon/kayıt kabul hizmetleri, daire hizmetleri,
yiyecek içecek hizmetleri ve kaplıca kür merkezi hizmetlerine ilişkin hizmet
kalitesi değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre işletme tesislerine
ait resepsiyon/kayıt kabul hizmetleri, daire hizmetleri, yiyecek içecek
hizmetleri ve kaplıca kür merkezi hizmetlerine ilişkin beklenen hizmet kalitesi
algılanan hizmet kalitesinden daha yüksektir. Buna göre genel olarak
müşterilerin hizmet kalitesine ilişkin beklentilerinin karşılanmadığı
belirlenmiştir. İşletmenin hizmet kalitesini artırmak için çalışmalar yapması
önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2 |