Endüstri 4.0 yaklaşımı veya
dördüncü endüstri devrimi, dünyanın gelecek 100 yılını etkileyecek, endüstriye
yönelik yeni bir vizyon olarak karşımıza çıkmaktadır. İlk kez 2011 yılında
Hannover Fuarı’nda ortaya atılan ve Federal Almanya Hükümeti’nin bir sanayi
modernleşmesi projesi olarak duyurduğu Endüstri 4.0 amacı itibariyle, dünya mal
ve hizmet tedarik zincirinin üzerinde otomasyona dayalı tam hâkimiyeti ifade
etmektedir. Büyük veri, gerçek zaman ve
bağlılık kavramları Endüstri 4.0’ın getirdiği ezber bozan farklılıklardır. Bu
üç önemli farklılık, iş dünyası ve liderlik bağlamında da önemli etkiler
yaratmaktadır. Günümüz hız ve karmaşasının getirdiği zorluklar, bireysel
liderlikler yerine kolektif bir liderlik kültürü oluşturmakta ve “daha akıllı”
sistemleri zorunlu hale getirmektedir. İşletmeler üretimde değişim için
Endüstri 4.0 ile atılım yapmakta; üretim tesislerinde, üretim ve verimliliği
artırmak üzere ‘Endüstri 4.0’ı kullanmaktadırlar. Sanal üç boyutlu geliştirme,
dijital planlama ve izleme, yazılım dilleri bilme, yapay zekâ, robotlaşma,
inovasyona odaklanma, iyi bir ekip kurma, girişimcilik, sürekli öğrenme gibi
kavramlar, değişime açık yeni neslin odak noktası olarak Endüstri 4.0 ile
karşımıza çıkmaktadır. Nesnelerin interneti, üç boyutlu yazıcılar, giyilebilir
teknoloji, drone’lar ve daha birçok teknolojik kavram, doygunluğa ulaşmamış
pazar fırsatları olarak yer almaktadır.
Mobilya endüstrisi yapısı gereği
gelişmeye açık olması dolayısıyla, yakın gelecekte dijital teknolojilerin ön
plana çıktığı bir sektör haline gelebilir. Sektörün heterojen yapısı, dijital
çağa ayak uydurma konusundaki gelişmelerin de farklılaşacağının göstergesidir.
Bu çalışma ile mobilya endüstrisinin Endüstri 4.0’a yaklaşımı, Endüstri 4.0’ın
mobilya endüstrisine olası etkileri, geçiş ve dönüşüm süreci değerlendirilip,
öneriler geliştirilerek, konu tartışmaya açılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3 |