Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Analysis of Expectations of Forest Products Industry from Forest Industry Engineering Education

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 1, 52 - 60, 15.06.2016

Öz

Forest industry engineers, representing the qualified labor within the forest products industry, choose their field of study either deliberately or by chance. This study explores the main skill sets of forest industry engineers required by forest products industry. As representatives of forest industry owner of forest products companies were surveyed about their views on the qualifications a forest industry engineer must have.

This study covered total 7111 companies registered to TOBB as a forest products company in Turkey. Sample size was calculated as 67 with 90% confidence level and 10% margin of error. We surveyed 67 different companies.

Survey results revealed that employers find education received by forest industry engineering sufficient for the job. Employers suggested that the forest industry engineering curriculum be expanded with new elective courses offering skills on design and artwork, communication technique, public relations, marketing and machinery knowledge.

Employers should provide a job environment in which engineers improve their information and skills and support newly hired engineers. Graduated forest industry engineers should keep their technical knowledge updated in order to gain experience readily in the field with special focus on the communication and foreign language skills.

Kaynakça

  • Anonim, 2007. Orman Ve Orman Endüstri Mühendisliği Eğitiminin Yeniden Yapılandırılması Çalıştayı Sonuç Raporu, 12-13 Nisan 2007, İÜ Orman Fakültesi, İstanbul.
  • Anonim, 2013. Türkiye Odalar Ve Borsalar Birliği Üye Kayıtları Listesi.
  • Çetin, S. 2003. Nasıl bir elektrik, elektronik, bilgisayar mühendisi istiyoruz, Panel Konuşması, EEBM Elektrik, Elektronik, Bilgisayar Mühendislikleri Eğitimi I.Ulusal Sempozyumu, Ankara.
  • Dorman, J.S., LaPorte, R.E., Stone, R.A. Trucco, M. 1990. Worldwide Differences in the Incidence of Type I Diabetes are Associated with Amino Acid Variation at Position 57 of the HLA-DQ Beta Chain, Proc Natl Acad Sci. USA 87 Gençoğlu, M.T., Cebeci, M. 1999. Türkiye’de Mühendislik Eğitimi ve Öneriler, Mühendislik-Mimarlık Eğitimi Sempozyumu, Bildiri Kitabı Sayfa 73-80, İstanbul. Gençoğlu, M.T. Gençoğlu, E. 2005. Mühendislikte Lisans Eğitimi Ve Başarı Ölçütleri, TMMOB Mühendislik Eğitimi Sempozyumu, 271-280, Ankara.
  • Newport, C.L., Elms, D.G. 1997. Effective Engineers, Great Britain, İnternational Journal of Engineering Education, Vol. 13, No:5, p. 14-23.
  • Öcal, C. İnce, H.H. 2012. Mühendislik Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar, Geleceğin Mühendislik Eğitiminde Endüstri İle İşbirliği Sempozyumu, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Tavşancıl, E. 2002. Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
  • Tohumoğlu, G. 2006. Yeni Yüzyılın Başlarında Nasıl Bir Mühendislik Eğitimi Verilmeli, Elektrik-Elektronik-Bilgisayar Mühendisliği Eğitimleri 3. Ulusal Sempozyumu, Bildiri Kitabı, Sayfa. 96-99, İstanbul.

Orman Ürünleri Sanayinin Orman Endüstri Mühendisliği Öğretiminden Beklentilerinin İrdelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 1, 52 - 60, 15.06.2016

Öz

Orman ürünleri sanayi sektöründe nitelikli işgücünü oluşturan orman endüstri mühendisleri; eğitim alanlarını bazen bilinçli, bazen de istek dışı nedenlerle seçmek zorunda kalmaktadır. Bu çalışmada, orman ürünleri endüstrisinin talep ettiği orman endüstri mühendislerinin sahip olması beklenen temel niteliklerin neler olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda sektör temsilcilerinin yani işletme sahiplerinin sektörde nasıl bir orman endüstri mühendisi istedikleri yapılan anket çalışması ile araştırılmıştır.
Araştırma kapsamında TOBB üye kayıtları listesinde yer alan orman ürünleri sanayi işletme sayısı olan toplam 7111 işletme çalışmanın evrenini oluşturmuştur. %90 güven düzeyi ve %10 hata payı ile yapılması gereken minimum anket sayısı 67 bulunmuş ve 67 farklı işletmede işletme temsilcilerine anketler uygulanmıştır.
Çalışma sonucunda sektör temsilcileri lisans düzeyinde verilen orman endüstri mühendisliği eğitimini yeterli bulduklarını belirtmişlerdir. Sektör temsilcileri lisans düzeyinde okuyan orman endüstri mühendis adaylarının seçmeli dersler almaları gerektiğini ve özellikle tasarım ve çizim konusunda, iletişim teknikleri ve halkla ilişkiler konusunda ve pazarlama ve makine bilgisi konularında kendilerini geliştirmeleri gerektiğini ileri sürmüşlerdir.
İşletmelerinde nitelikli işgücü çalıştırma konusunda sektör temsilcilerine, mühendislerin kendi bilgi ve becerilerini uygulama ve gösterme imkânı sunmaları ve onları desteklemeleri önerilirken, mühendis adaylarına da uygulama bilgilerini (tecrübe eksikliğini) arttırmak için teknik bilgilerini en üst düzeye çıkarmaları ve gerek iletişim becerileri gerekse de yabancı dil becerileri açısından kendilerini geliştirmeleri önerilmektedir.

Kaynakça

  • Anonim, 2007. Orman Ve Orman Endüstri Mühendisliği Eğitiminin Yeniden Yapılandırılması Çalıştayı Sonuç Raporu, 12-13 Nisan 2007, İÜ Orman Fakültesi, İstanbul.
  • Anonim, 2013. Türkiye Odalar Ve Borsalar Birliği Üye Kayıtları Listesi.
  • Çetin, S. 2003. Nasıl bir elektrik, elektronik, bilgisayar mühendisi istiyoruz, Panel Konuşması, EEBM Elektrik, Elektronik, Bilgisayar Mühendislikleri Eğitimi I.Ulusal Sempozyumu, Ankara.
  • Dorman, J.S., LaPorte, R.E., Stone, R.A. Trucco, M. 1990. Worldwide Differences in the Incidence of Type I Diabetes are Associated with Amino Acid Variation at Position 57 of the HLA-DQ Beta Chain, Proc Natl Acad Sci. USA 87 Gençoğlu, M.T., Cebeci, M. 1999. Türkiye’de Mühendislik Eğitimi ve Öneriler, Mühendislik-Mimarlık Eğitimi Sempozyumu, Bildiri Kitabı Sayfa 73-80, İstanbul. Gençoğlu, M.T. Gençoğlu, E. 2005. Mühendislikte Lisans Eğitimi Ve Başarı Ölçütleri, TMMOB Mühendislik Eğitimi Sempozyumu, 271-280, Ankara.
  • Newport, C.L., Elms, D.G. 1997. Effective Engineers, Great Britain, İnternational Journal of Engineering Education, Vol. 13, No:5, p. 14-23.
  • Öcal, C. İnce, H.H. 2012. Mühendislik Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar, Geleceğin Mühendislik Eğitiminde Endüstri İle İşbirliği Sempozyumu, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Tavşancıl, E. 2002. Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
  • Tohumoğlu, G. 2006. Yeni Yüzyılın Başlarında Nasıl Bir Mühendislik Eğitimi Verilmeli, Elektrik-Elektronik-Bilgisayar Mühendisliği Eğitimleri 3. Ulusal Sempozyumu, Bildiri Kitabı, Sayfa. 96-99, İstanbul.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm İç Anadolu’da Ağaçlandırma Çalışmaları
Yazarlar

Tarık Gedik

Muhammet Çil

Derya Sevim Korkut

Kadri Cemil Akyüz Bu kişi benim

Gökşen Koşar Bu kişi benim

İlter Bekar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gedik, T., Çil, M., Sevim Korkut, D., Cemil Akyüz, K., vd. (2016). Orman Ürünleri Sanayinin Orman Endüstri Mühendisliği Öğretiminden Beklentilerinin İrdelenmesi. Düzce Üniversitesi Orman Fakültesi Ormancılık Dergisi, 12(1), 52-60.

........