ÖZET
Amaç: Araştırma, lisans hemşireliği öğrencilerinin eğitim stresini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: 2017-2018 bahar döneminde bir üniversitede 500 öğrencinin 422 lisans öğrencisi ile tamamlanmıştır. Veriler sosyo-demografik bilgi formu ve Hemşirelik Eğitimi Stres Ölçeği (NESS) kullanılarak toplanmıştır.
Bulgular: NESS ortalama puanı 67,29 ± 13,59, uygulama stres alt ölçeği 33,98 ± 7,23 ve akademik stres ölçeği 33,31 ± 7,47 olarak bulunmuştur. 20-21 yaş grubunda NESS toplam puanı ve Akademik Stres Puanı diğer gruplardan daha yüksek bulunmuştur; kız ve erkek öğrenciler arasında NESS ve Uygulama Stresi puanları arasında ve üçüncü sınıf öğrencilerinde NESS toplam puanları birinci ve ikinci sınıflardan istatistiksel anlamlı farkla daha yüksek bulundu (p <0.05). Hastanede çalışmak isteyen öğrencilerin toplam NESS ve Uygulama Stres puanları mezun olduktan sonra "akademisyen" olarak çalışmayı planlayanlara göre anlamlı bir farkla daha yüksek bulunmuştur (p <0.05).
Sonuç: Çalışma hemşirelik eğitim programının öğrencilerde strese neden olduğunu ve eğitim ilerledikçe stres boyutunun da arttığını göstermektedir. Bu durum, hemşirelerin mesleki kimlik kazanması için geliştirilen hemşirelik eğitim programlarının, öğrenci stresini azaltarak öğrenmeyi iyileştirmek için yeniden yapılandırılması gerektiğini göstermektedir.
ABSTRACT
Aim: The study was carried out in order to evaluate stress level of undergraduate nursing students during their education.
Material Methods: It was completed with 422 voluntary undergraduate students out of 500 at a university in the spring term of 2017-2018. The data were collected using a socio-demographic information form and the Nursing Education Stress Scale (NESS).
Results: It was found that NESS average score was 67.29±13.59, application stress sub-scale was 33.98±7.23 and academic stress scale was 33.31±7.47. NESS total score and Academic Stress Score in the 20-21 age group was found higher than the other groups; there was a statistical difference between female and male students in terms of their NESS and Application Stress scores; and the total scores of NESS were higher in the third grade students than the first and second grades with a significant difference (p <0.05). The total NESS and Application Stress scores of the students who would like to work at a hospital were found higher than those planning to work as "academicians" after graduation with a significant difference (p <0.05). Conclusion: The study suggests that the nursing education program causes stress in the students and as the education progresses, the stress dimension also increases. This situation points out that the nursing education programs developed for nurses to gain professional identifications are required to be restructured in order to improve learning by reducing the student stress.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Mayıs 2021 |
Gönderilme Tarihi | 9 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 2 |