BibTex RIS Kaynak Göster

Markaların kriz dönemlerinde sosyal medya kullanımı stratejileri: Gezi Parkı olayları sürecinde Twitter üzerine bir inceleme

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 2, 0 - 0, 14.11.2016
https://doi.org/10.19145/gujofoc.64515

Öz

Krizler içerisinde barındırdıkları bilinmeyenler ile etkiledikleri unsurların korkulu rüyalarıdır. Bu unsurların başında da ekonomik bir güç olmaları nedeniyle markalar gelmektedir. Markalar için kriz yönetimi hayati bir öneme sahiptir. Kriz ister markanın kendisinden kaynaklansın, isterse faaliyet gösterdiği sosyal zeminden kaynaklansın her iki durumda da kendisini bağlayıcı bir özelliğe sahiptir.

Türkiye’de son dönemlerde yaşanan en önemli siyasi ve sosyolojik krizlerden birisi olan Taksim Gezi Parkı Eylemleri markaları da etkisi altına alan bir özelliğe sahiptir. Sosyal medyayı bir mecra olarak kullanmaya başlayan eylemciler, aynı zamanda markaların da sosyal medyayı nasıl bir yaklaşımla kullandıklarını yakından takip etmektedirler.

Bu araştırma, böylesine karmaşık bir ortamda markaların sosyal medyada nasıl bir yönetim sergiledikleri, süreci nasıl idare ettikleri ve sosyal medyayı nasıl kullandıklarını analiz etmektedir. İçerik analizinin araştırma yöntemi olarak kullanıldığı bu çalışma, marka, sosyal medya, kriz üçgeninde ilk kez gerçekleştirilen araştırmalardan biridir. Bu araştırma ile kriz dönemlerinde markaların paylaşımlarını azalttıkları, geri çekilme ve daha az paylaşımda bulunma veya hiçbir paylaşımda bulunmama eğilimine gittikleri sonucu ortaya çıkmıştır. 

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • AAKER, David A. (2009). Marka Değeri Yönetimi, Çev: Ender Orfanlı, Mediacat Yayınları, İstanbul.
  • AKAR, Erkan (2010). Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal Webde Pazarlama Stratejileri, Efil Yayınevi, Ankara.
  • AKSOY, Atilla (2005). Yeni Reklamcılık, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • BARTLE, John (2001). Reklamın Katkısı, Derleyen: Leslie Butterfield, Reklamda Mükemmele Ulaşmak (İçinden), Çev: Muharrem Ayın Vd., Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, S. 25-42.
  • BEKİROĞLU, Onur ve Balcı, Şükrü (2014). Kriz İletişiminde Sosyal Medya, Editörler: Mustafa Akdağ ve Ümit Arklan, Kriz Yönetimi: İletişimsel Temelde Çözüm Odaklı Stratejik Yaklaşımlar (İçinden), Literatürk Akademia, Konya, S.151-181.
  • BORÇA, Güven (2007). Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar Mı?, 9. Basım, Mediacat, İstanbul.
  • BROADBENT, Simon (2003). Hesap Verebilen Reklam, Çev: Haluk Mesci, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • BRUCE, Duncan ve Harvey, David (2010). Marka Bilmecesi, Çev: Aslı Özer, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
  • CİVELEK, Mustafa Emre (2009). İnternet Çağı Dinamikleri, Beta Basım, İstanbul.
  • ÇAKIR, Vesile (2014). Kriz İletişimi Teorileri, Editörler: Mustafa Akdağ Ve Ümit Arklan, Kriz Yönetimi: İletişimsel Temelde Çözüm Odaklı Stratejik Yaklaşımlar (İçinden), Literatürk Akademia, Konya, S.67-118.
  • DOYLE, Peter (2001). Başarılı Markalar Oluşturma, Derleyen: Leslie Butterfield, Reklamda Mükemmele Ulaşmak (İçinden), Çev: Muharrem Ayın Vd., Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, S. 3-21.
  • EHRENBERG, Andrew S.C. (2004). Tekrarlanan Reklamlar Ve Tüketici, Derleyen: John Philip Jones, Reklam Nasıl İşe Yarar: Araştırmanın Rolü (İçinden) Çev:Mustafa Dilber, Didem Ünal Biçicioğlu, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, S.59-75.
  • EVANS, Dave (2008). Social Media Marketing An Hour A Day, Wiley Publishing, İnc. İndianapolis.
  • FISK, Peter (2008). İş Dehası, Çev: Tuğçe Esener, Mediacat Kitapları, İstanbul.
  • FISK, Peter (2011). Yaratıcı Deha, Çev: Nadir Özata, Mediacat Kitapları, İstanbul.
  • GRANT, John (2006). Markaların İnovasyon Manifestosu, Çev: Aytül Özer, Mediacat Kitapları, İstanbul.
  • GÜRSAKAL, Necmi (2009). Sosyal Ağ Analizi, Dora Yayınları, Bursa.
  • HATCH, Mary Jo Ve Schultz, Majken (2011). Marka Girişimi Kurumsal Markalaşma İle Şirket Stratejisini, Kültürünü Ve Kimliğini Uyumlu Hale Getirme Yöntemleri, Çev: Deniz Arı Ark., Brandage Yayınları, İstanbul.
  • KAHRAMAN, Murat (2013). Sosyal Medya 101 2.0, İkinci Baskı, Mediacat Kitapları, İstanbul.
  • KAZANCI, Metin (2014). Kriz Dönemleri Ve Kuruluşlar, Editörler: Mustafa Akdağ Ve Ümit Arklan, Kriz Yönetimi: İletişimsel Temelde Çözüm Odaklı Stratejik Yaklaşımlar (İçinden), Literatürk Akademia, Konya, S.17-32.
  • KELLER, Kevin L. (2008). Strategic Brand Management: Building, Measuring And Managing Brand Equity, Third Edition, Pearson Education, Inc, New Jersey.
  • KIRDAR, Yalçın (2003). Marka Stratejilerinin Oluşturulması; Coca-Cola Örneği, Review of Social, Economic & Business Studies, Vol3 No4, s.233-250.
  • LEVINE, Michael (2004). Halkla İlişkiler: Bir Gerilla Savaşı (Kablolu Dünyada), Çev: Günhan Günay, Rota Yayın, İstanbul.
  • LEVINSON, Jay Conrad ve Hanley, Paul R.J. (2009). Tüketicilerin Bilinçaltını Fethetmek İçin Gerilla Pazarlama Devrimi, Çev: Yasemin Fletcher, İkinci Baskı, Mediacat Kitapları, İstanbul.
  • MOON, Michael ve Mıllıson Doug (2003). Ateşten Markalar İnternet Çağında Marka Sadakati Yaratmanın Yolları, Çev: Ş. Tanju Kalkay, Mediacat Kitapları, İstanbul.
  • MÜTERCİMLER, Erol (2006). Yüksek Stratejiden Etki Odaklı Harekata: Geleceği Yönetmek, İkinci Baskı, Alfa Basım, İstanbul.
  • NARBAY, Mine Şimşek (2006). Kriz İletişimi, Nobel Yayınevi, Ankara.
  • ÖZGEN, Ebru (2012). Sosyal Medya Ve Halkla İlişkilerde Değişen Medya Anlayışı, Editörler: Tolga Kara Ve Ebru Özgen, Sosyal Medya/Akademi (İçinden), Beta Basım, İstanbul, S.9-20.
  • PILE, Tim (2001). Toplam İletişim Stratejisi, Derleyen: Leslie Butterfield, Reklamda Mükemmele Ulaşmak (İçinden), Çev: Muharrem Ayın Vd., Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, S. 239-251.
  • PRINGLE, Hamish; THOMPSON Marjorie (2000). Marka Ruhu, Çev: Zeynep Yelçe Ve Canan Feyyat, Scala Yayıncılık, İstanbul.
  • SAFKO, Lon; BRAKE, David (2009). The Social Media Bible: Tactics, Tools And Strategies Of Business Success, John Wiley & Sons, Inc., New Jersey.
  • SAYDAN, Reha (2007). Yeni Tüketicinin On-Line Alışveriş Alışkanlıkları, Derleyenler: Ömer Torlak, Remzi Altunışık Ve Şuayıp Özdemir, Yeni Müşteri (İçinden), Hayat Yayıncılık, İstanbul, S.197-208.
  • SHIRKY, Clay (2010). Herkes Örgüt: İnternet Gruplarının Gücü, Çev:Pınar Şiraz, Optimist Yayın, İstanbul.
  • SOMMERS, Mike (2001). Reklamveren Üzerindeki Baskılar, Derleyen: Leslie Butterfield, Reklamda Mükemmele Ulaşmak (İçinden), Çev: Muharrem Ayın Vd., Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, S. 45-61.
  • STOKES, Rob (2009). Emarketing The Essential Guide To Online Marketing, Second Edition, Quirk Emarketing (Pty) Ltd. Http://Www.Quirk.Biz/Emarketingtextbook/ Newstudent.Q Erişim Tarihi:22.06.2011.
  • TAĞRAF, Hasan; ARSLAN, N. Talat (2003). Kriz Oluşum Süreci Ve Kriz Yönetiminde Proaktif Yaklaşım, Cumhuriyet Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 4, Sayı 1, S.149-160.
  • TARHAN, Ahmet (2012). Büyükşehir Belediyelerinin Sosyal Medya Uygulamalarına Halkla İlişkiler Modellerinden Bakmak, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi, İletişim Kuram Ve Araştırma Dergisi, Sayı 35 Güz, S.79-101.
  • TILLEY, Andy (2001). Medyanın Stratejik Önemi, Derleyen: Leslie Butterfield, Reklamda Mükemmele Ulaşmak (İçinden), Çev: Muharrem Ayın Vd., Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, S. 201-218.
  • TOSUN, Nurhan Babür (2010). İletişim Temelli Marka Yönetimi, Beta Basım, İstanbul.
  • WEILBACHER, William M. (1995). Brand Marketing: Bulinding Winning Brand Strategies That Deliver Value And Customer Satisfaction, Ntc Publishing Group, Illinois Usa.
  • XIFRA, Jordi; GRAU, Francesc (2010). Nanoblogging Pr: The Discourse On Public Relations İn Twitter, Public Relations Review, 36 (2010), P.171-174.
  • YILDIRIM, Ali; ŞİMŞEK, Hasan (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 6. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • http://www.aksam.com.tr/guncel/gezi-parki-olaylari-nasil-basladi-nasil-yayildi-neler-yasandi/haber-212253 (Erişim Tarihi: 3 temmuz 2014).
  • http://www.bbc.com/turkce/haberler/2013/06/130610_arinc_aciklama (Erişim Tarihi: 05 Ekim 2016)
  • http://www.eticaret.com/blog/sosyal-medyada-gunde-kac-paylasimda-bulunmalisiniz/ (Erişim Tarihi: 07 Ekim 2016)
  • http://www.haberturk.com/gundem/haber/852201-hukumetten-gezi-parki-icin-onemli-adim (Erişim Tarihi: 05 Ekim 2016)
  • http://www.hurriyet.com.tr/gundem/23420185.asp (Erişim Tarihi: 3 temmuz 2014)
  • http://www.hurriyet.com.tr/kadir-topbastan-gezi-aciklamasi-23463071 (Erişim Tarihi: 05 Ekim 2016)
  • http://www.mediacatonline.com/gezi-direnisinin-en-populer-hashtagleri/ (Erişim Tarihi: 19 Eylül 2016).
  • http://www.milliyet.com.tr/ak-partililer-kazlicesme-yeakin/siyaset/detay/1723747/ default.htm (05 Ekim 2016)
  • http://www.milliyet.com.tr/herkes-duran-adam-i-konusuyor-/gundem/detay/1724339/ default.htm (09 Ekim 2016).
  • http://www.milliyet.com.tr/gezi-bosaldi-sokaklar-doldu/gundem/detay/1723638/ default.htm (05 Ekim 2016)
  • http://www.radikal.com.tr/ekonomi/sosyal_medya_gapin_yeni_logosunu_cope_attirdi-1023602 (Erişim Tarihi: 3 temmuz 2014)

The social media usage strategies of brands in crisis periods: an investigation on twitter during the gezi park events

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 2, 0 - 0, 14.11.2016
https://doi.org/10.19145/gujofoc.64515

Öz

Crises are the nightmares of the unknown things and elements that they are available inside. The brands come at the beginning of these components since they are economic powers that can be called as a main point in these elements. The crisis management is so significant for brands. Crises that are both caused by the brands itself and the social ground that they are in service affects the brands.

The Taksim Gezi Parkı Actions that is one of the most important sociologic and political crises in Turkey recently has a feature that takes hold of brands. The activists who start to use the social media as a course follow closely how the brands approaches to the issue during the events at the same time.

This study analyses how the brands manage the social media, how they handle this process and how they use the social networking sites in this chaotic area. This study for which content analysis is used as a research method is the first of the studies that are done in the fields of brand, social media. It is reached the conclusion with this study that brands reduce their share and tend to withdraw or share less or none in crisis periods.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • AAKER, David A. (2009). Marka Değeri Yönetimi, Çev: Ender Orfanlı, Mediacat Yayınları, İstanbul.
  • AKAR, Erkan (2010). Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal Webde Pazarlama Stratejileri, Efil Yayınevi, Ankara.
  • AKSOY, Atilla (2005). Yeni Reklamcılık, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • BARTLE, John (2001). Reklamın Katkısı, Derleyen: Leslie Butterfield, Reklamda Mükemmele Ulaşmak (İçinden), Çev: Muharrem Ayın Vd., Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, S. 25-42.
  • BEKİROĞLU, Onur ve Balcı, Şükrü (2014). Kriz İletişiminde Sosyal Medya, Editörler: Mustafa Akdağ ve Ümit Arklan, Kriz Yönetimi: İletişimsel Temelde Çözüm Odaklı Stratejik Yaklaşımlar (İçinden), Literatürk Akademia, Konya, S.151-181.
  • BORÇA, Güven (2007). Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar Mı?, 9. Basım, Mediacat, İstanbul.
  • BROADBENT, Simon (2003). Hesap Verebilen Reklam, Çev: Haluk Mesci, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • BRUCE, Duncan ve Harvey, David (2010). Marka Bilmecesi, Çev: Aslı Özer, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
  • CİVELEK, Mustafa Emre (2009). İnternet Çağı Dinamikleri, Beta Basım, İstanbul.
  • ÇAKIR, Vesile (2014). Kriz İletişimi Teorileri, Editörler: Mustafa Akdağ Ve Ümit Arklan, Kriz Yönetimi: İletişimsel Temelde Çözüm Odaklı Stratejik Yaklaşımlar (İçinden), Literatürk Akademia, Konya, S.67-118.
  • DOYLE, Peter (2001). Başarılı Markalar Oluşturma, Derleyen: Leslie Butterfield, Reklamda Mükemmele Ulaşmak (İçinden), Çev: Muharrem Ayın Vd., Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, S. 3-21.
  • EHRENBERG, Andrew S.C. (2004). Tekrarlanan Reklamlar Ve Tüketici, Derleyen: John Philip Jones, Reklam Nasıl İşe Yarar: Araştırmanın Rolü (İçinden) Çev:Mustafa Dilber, Didem Ünal Biçicioğlu, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, S.59-75.
  • EVANS, Dave (2008). Social Media Marketing An Hour A Day, Wiley Publishing, İnc. İndianapolis.
  • FISK, Peter (2008). İş Dehası, Çev: Tuğçe Esener, Mediacat Kitapları, İstanbul.
  • FISK, Peter (2011). Yaratıcı Deha, Çev: Nadir Özata, Mediacat Kitapları, İstanbul.
  • GRANT, John (2006). Markaların İnovasyon Manifestosu, Çev: Aytül Özer, Mediacat Kitapları, İstanbul.
  • GÜRSAKAL, Necmi (2009). Sosyal Ağ Analizi, Dora Yayınları, Bursa.
  • HATCH, Mary Jo Ve Schultz, Majken (2011). Marka Girişimi Kurumsal Markalaşma İle Şirket Stratejisini, Kültürünü Ve Kimliğini Uyumlu Hale Getirme Yöntemleri, Çev: Deniz Arı Ark., Brandage Yayınları, İstanbul.
  • KAHRAMAN, Murat (2013). Sosyal Medya 101 2.0, İkinci Baskı, Mediacat Kitapları, İstanbul.
  • KAZANCI, Metin (2014). Kriz Dönemleri Ve Kuruluşlar, Editörler: Mustafa Akdağ Ve Ümit Arklan, Kriz Yönetimi: İletişimsel Temelde Çözüm Odaklı Stratejik Yaklaşımlar (İçinden), Literatürk Akademia, Konya, S.17-32.
  • KELLER, Kevin L. (2008). Strategic Brand Management: Building, Measuring And Managing Brand Equity, Third Edition, Pearson Education, Inc, New Jersey.
  • KIRDAR, Yalçın (2003). Marka Stratejilerinin Oluşturulması; Coca-Cola Örneği, Review of Social, Economic & Business Studies, Vol3 No4, s.233-250.
  • LEVINE, Michael (2004). Halkla İlişkiler: Bir Gerilla Savaşı (Kablolu Dünyada), Çev: Günhan Günay, Rota Yayın, İstanbul.
  • LEVINSON, Jay Conrad ve Hanley, Paul R.J. (2009). Tüketicilerin Bilinçaltını Fethetmek İçin Gerilla Pazarlama Devrimi, Çev: Yasemin Fletcher, İkinci Baskı, Mediacat Kitapları, İstanbul.
  • MOON, Michael ve Mıllıson Doug (2003). Ateşten Markalar İnternet Çağında Marka Sadakati Yaratmanın Yolları, Çev: Ş. Tanju Kalkay, Mediacat Kitapları, İstanbul.
  • MÜTERCİMLER, Erol (2006). Yüksek Stratejiden Etki Odaklı Harekata: Geleceği Yönetmek, İkinci Baskı, Alfa Basım, İstanbul.
  • NARBAY, Mine Şimşek (2006). Kriz İletişimi, Nobel Yayınevi, Ankara.
  • ÖZGEN, Ebru (2012). Sosyal Medya Ve Halkla İlişkilerde Değişen Medya Anlayışı, Editörler: Tolga Kara Ve Ebru Özgen, Sosyal Medya/Akademi (İçinden), Beta Basım, İstanbul, S.9-20.
  • PILE, Tim (2001). Toplam İletişim Stratejisi, Derleyen: Leslie Butterfield, Reklamda Mükemmele Ulaşmak (İçinden), Çev: Muharrem Ayın Vd., Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, S. 239-251.
  • PRINGLE, Hamish; THOMPSON Marjorie (2000). Marka Ruhu, Çev: Zeynep Yelçe Ve Canan Feyyat, Scala Yayıncılık, İstanbul.
  • SAFKO, Lon; BRAKE, David (2009). The Social Media Bible: Tactics, Tools And Strategies Of Business Success, John Wiley & Sons, Inc., New Jersey.
  • SAYDAN, Reha (2007). Yeni Tüketicinin On-Line Alışveriş Alışkanlıkları, Derleyenler: Ömer Torlak, Remzi Altunışık Ve Şuayıp Özdemir, Yeni Müşteri (İçinden), Hayat Yayıncılık, İstanbul, S.197-208.
  • SHIRKY, Clay (2010). Herkes Örgüt: İnternet Gruplarının Gücü, Çev:Pınar Şiraz, Optimist Yayın, İstanbul.
  • SOMMERS, Mike (2001). Reklamveren Üzerindeki Baskılar, Derleyen: Leslie Butterfield, Reklamda Mükemmele Ulaşmak (İçinden), Çev: Muharrem Ayın Vd., Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, S. 45-61.
  • STOKES, Rob (2009). Emarketing The Essential Guide To Online Marketing, Second Edition, Quirk Emarketing (Pty) Ltd. Http://Www.Quirk.Biz/Emarketingtextbook/ Newstudent.Q Erişim Tarihi:22.06.2011.
  • TAĞRAF, Hasan; ARSLAN, N. Talat (2003). Kriz Oluşum Süreci Ve Kriz Yönetiminde Proaktif Yaklaşım, Cumhuriyet Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 4, Sayı 1, S.149-160.
  • TARHAN, Ahmet (2012). Büyükşehir Belediyelerinin Sosyal Medya Uygulamalarına Halkla İlişkiler Modellerinden Bakmak, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi, İletişim Kuram Ve Araştırma Dergisi, Sayı 35 Güz, S.79-101.
  • TILLEY, Andy (2001). Medyanın Stratejik Önemi, Derleyen: Leslie Butterfield, Reklamda Mükemmele Ulaşmak (İçinden), Çev: Muharrem Ayın Vd., Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, S. 201-218.
  • TOSUN, Nurhan Babür (2010). İletişim Temelli Marka Yönetimi, Beta Basım, İstanbul.
  • WEILBACHER, William M. (1995). Brand Marketing: Bulinding Winning Brand Strategies That Deliver Value And Customer Satisfaction, Ntc Publishing Group, Illinois Usa.
  • XIFRA, Jordi; GRAU, Francesc (2010). Nanoblogging Pr: The Discourse On Public Relations İn Twitter, Public Relations Review, 36 (2010), P.171-174.
  • YILDIRIM, Ali; ŞİMŞEK, Hasan (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 6. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • http://www.aksam.com.tr/guncel/gezi-parki-olaylari-nasil-basladi-nasil-yayildi-neler-yasandi/haber-212253 (Erişim Tarihi: 3 temmuz 2014).
  • http://www.bbc.com/turkce/haberler/2013/06/130610_arinc_aciklama (Erişim Tarihi: 05 Ekim 2016)
  • http://www.eticaret.com/blog/sosyal-medyada-gunde-kac-paylasimda-bulunmalisiniz/ (Erişim Tarihi: 07 Ekim 2016)
  • http://www.haberturk.com/gundem/haber/852201-hukumetten-gezi-parki-icin-onemli-adim (Erişim Tarihi: 05 Ekim 2016)
  • http://www.hurriyet.com.tr/gundem/23420185.asp (Erişim Tarihi: 3 temmuz 2014)
  • http://www.hurriyet.com.tr/kadir-topbastan-gezi-aciklamasi-23463071 (Erişim Tarihi: 05 Ekim 2016)
  • http://www.mediacatonline.com/gezi-direnisinin-en-populer-hashtagleri/ (Erişim Tarihi: 19 Eylül 2016).
  • http://www.milliyet.com.tr/ak-partililer-kazlicesme-yeakin/siyaset/detay/1723747/ default.htm (05 Ekim 2016)
  • http://www.milliyet.com.tr/herkes-duran-adam-i-konusuyor-/gundem/detay/1724339/ default.htm (09 Ekim 2016).
  • http://www.milliyet.com.tr/gezi-bosaldi-sokaklar-doldu/gundem/detay/1723638/ default.htm (05 Ekim 2016)
  • http://www.radikal.com.tr/ekonomi/sosyal_medya_gapin_yeni_logosunu_cope_attirdi-1023602 (Erişim Tarihi: 3 temmuz 2014)
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emre Ş. Aslan

Yayımlanma Tarihi 14 Kasım 2016
Gönderilme Tarihi 19 Eylül 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aslan, E. Ş. (2016). Markaların kriz dönemlerinde sosyal medya kullanımı stratejileri: Gezi Parkı olayları sürecinde Twitter üzerine bir inceleme. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 4(2). https://doi.org/10.19145/gujofoc.64515
AMA Aslan EŞ. Markaların kriz dönemlerinde sosyal medya kullanımı stratejileri: Gezi Parkı olayları sürecinde Twitter üzerine bir inceleme. e-gifder. Kasım 2016;4(2). doi:10.19145/gujofoc.64515
Chicago Aslan, Emre Ş. “Markaların Kriz dönemlerinde Sosyal Medya kullanımı Stratejileri: Gezi Parkı Olayları sürecinde Twitter üzerine Bir Inceleme”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 4, sy. 2 (Kasım 2016). https://doi.org/10.19145/gujofoc.64515.
EndNote Aslan EŞ (01 Kasım 2016) Markaların kriz dönemlerinde sosyal medya kullanımı stratejileri: Gezi Parkı olayları sürecinde Twitter üzerine bir inceleme. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 4 2
IEEE E. Ş. Aslan, “Markaların kriz dönemlerinde sosyal medya kullanımı stratejileri: Gezi Parkı olayları sürecinde Twitter üzerine bir inceleme”, e-gifder, c. 4, sy. 2, 2016, doi: 10.19145/gujofoc.64515.
ISNAD Aslan, Emre Ş. “Markaların Kriz dönemlerinde Sosyal Medya kullanımı Stratejileri: Gezi Parkı Olayları sürecinde Twitter üzerine Bir Inceleme”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 4/2 (Kasım 2016). https://doi.org/10.19145/gujofoc.64515.
JAMA Aslan EŞ. Markaların kriz dönemlerinde sosyal medya kullanımı stratejileri: Gezi Parkı olayları sürecinde Twitter üzerine bir inceleme. e-gifder. 2016;4. doi:10.19145/gujofoc.64515.
MLA Aslan, Emre Ş. “Markaların Kriz dönemlerinde Sosyal Medya kullanımı Stratejileri: Gezi Parkı Olayları sürecinde Twitter üzerine Bir Inceleme”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 4, sy. 2, 2016, doi:10.19145/gujofoc.64515.
Vancouver Aslan EŞ. Markaların kriz dönemlerinde sosyal medya kullanımı stratejileri: Gezi Parkı olayları sürecinde Twitter üzerine bir inceleme. e-gifder. 2016;4(2).