BibTex RIS Kaynak Göster

Kurum içi iletişimi etkinleştiren bir yöntem olarak gezinerek yönetim

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 2, 0 - 0, 14.11.2016
https://doi.org/10.19145/gujofoc.92201

Öz

Kurumların başarılı olmasının nedenlerinden birisi de yöneticilerin çalışanlarıyla kurduğu iletişimdir.  Yöneticinin çalışanlarıyla olan iletişimi çalışanların işe bağlılığından kurumun performansına kadar birçok konuyla yakından ilgilidir. Yöneticiler, kurumların iletişim politikaları ve teknikleri farklılıklar gösterse bile aynı amaca hizmet etmektedirler. Kurumlar çalışanlarıyla kurdukları iletişimle belirlenen hedeflere ulaşmayı ve bu süreçte çalışanları işe dâhil etmeyi amaçlamaktadırlar. Yöneticilerin çalışanlarıyla yüz yüze ve sık aralıklarla yaptığı görüşmeler çalışanlara kendilerini iyi hissettirmenin dışında kuruma ve yöneticilere olan güveni de sağlamaktadır. Her an yöneticilerini yanlarında gören ve yöneticilerinin desteğini sürekli bir şekilde hisseden çalışanlar işlerine daha fazla yoğunlaşabilir. Bu yolla çalışanların kurumlarına duydukları saygı ve bağlılıkları da arttırılabilir. Bunun sağlanması için yöneticilerin sürekli vakit geçirdikleri ofislerinden çıkarak çalışanlarıyla beraber olmaları gerekmektedir. Gezinerek yönetim (MBWA) kurum içi iletişimde kullanılan bir yönetim tekniğidir. Bu yöntemle yöneticiler, çalışanlar işlerini yaparken onlarla görüşmekte, işe ve kendilerine dair bilgiler almaktadır. Çalışanlarını bu sürede daha iyi izleme imkanı bulan yöneticiler iyi bir dinleyicidirler ve empati yetenekleri de gelişmiştir.

Çalışmada konu teorik olarak incelenmiştir. Çalışmanın amacı gezinerek yönetim tekniğinin ne olduğunu tanımlamak ve kurumlar için faydalarını göstermektir.

Anahtar Kelimeler: Yönetim, kurum içi iletişim, çalışanlar, gezinerek yönetim.

Kaynakça

  • AKINCI VURAL, Z. Beril ve COŞKUN, G. (2007). Örgüt Kültürü, (1. Basım), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • AKINCI VURAL, Z. Beril (2010). Kurum Kültürü, (Genişletilmiş Basım), İletişim Yayınları, İstanbul.
  • ARGYRIS, Chris (1994). ‘Good Communication That Blocks Learning’, Harvard Business Review, Jul/Aug1994, 72(4) (hbr.org)
  • BECK, Michael (2014). “The Duality of Leadership How Good Leaders Become Great’, Leadership Excellence Essentials, 31(4), pg.16.
  • BELL, Chip R. (2000). “Managing by Wandering Around”, The Journal for Quality and Participation; 23(5), ProQuest Central, pg.42-44.
  • BLAIR, Eearl H. (2013). “Building Safety Culture Three Practical Strategies”, Professional Safety November, pg.49-50.
  • BUCKNER, Terie M. (2008). “Is Management by Wandering Around Still Relevant”, Managing By Wandering Around Exchange, May/June, pg.86-88.
  • EMMONS, Jon (2006). “Managing By Walking Around”, Information Technology, Project Management, pg.3.
  • ERDOĞAN, İlhan (1991). İşletmelerde Davranış, Düşünce Basın Yayın, İstanbul.
  • FISHER, Anne (2012). “Management by walking around: 6 tips to make it work” www.fortune.com.
  • GÜRGEN, Haluk (1997). Örgütlerde İletişim Kalitesi, Der Yayınları, İstanbul.
  • GRITZ, David (2011). “Management by Walking Around MWBA in a Virtual World”, http://www.aits.org/, pg.1-6, erişim tarihi 24.04.2014.
  • GRUNIG, James E. (2005). İç iletişimde Simetrik Sistemler, Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, Çev. Elif Özsayar, Rota Yayıncılık.
  • HALİS, Muhsin (2000). “Örgütsel İletişim ve İletişim Tatminine Yönelik Bir Araştırma, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi”, Cilt 14, Sayı 1, s.217-230
  • HAGEMANN, Gisela (1995). Motivasyon El Kitabı, Rota Yayınları, İstanbul.
  • HAZAR, Ç. Murat (2006). “Kişilik ve İletişim Tipleri”, Selçuk İletişim Dergisi, Cilt 4, Sayı 2, s.125-140
  • SARWAR, Hossen (2015). “Gemba Walk: Networking Tool Within the Organization, The Cost and Management”, 43(4), pg.37-38
  • KIRMIZI, Hasan (2010). Genel ve Teknik İletişim, (Geliştirilmiş 7. Basım), Celepler Matbaacılık, Trabzon.
  • KRAUSS, R. M. ve FUSSELL, S. R. (1996). Social psychological models of interpersonal communication. In E. T. Higgins ve A. Kruglanski (Eds.), Social Psychology: A Handbook of Basic Principles. New York: Guilford pg.655-701.
  • MORRIS, Adam A. (2013). ‘Leadership Thoughts From Lincoln on Leadership’, Journal of Organizational Learning and Leadership, Fall and Winter 2013, 11(2), pg.32-35.
  • ÖZKAN, Gülden (2013). ‘Çağrı Merkezlerinde Duygusal Emek ve Örgütsel İletişim’ Selçuk İletişim Dergisi, 7(4), s.64-80.
  • PHILLIPS, Donald T. (1993). Lincoln on Leadership: Executive Strategies for Tough Times, USA, First Ed., Warner Books.
  • ROBBINS, Stephen (1998). Organizational Behavior, Eight Edition, New Jersey: Prentice Hall.
  • SCHAFFER, Bryan (2013). ‘The Nature of Goal Congruence in Organizations’, Supervision, 74(10), pg.22-26.
  • SERRAT, Oliver (2009). “Managing by Walking Around”, Knowledge Solutions, April 2009, 37, pg.1-2.
  • SMITH, Francis D. ( 2002). ‘Management by Walking Around’, SSM; Oct 2002; 8, 5; ProQuest Central, pg.59.
  • STRAUCH, Thomas (2015). “Management by walking around (MBWA) – It is an ancient method, which today is almost an everyday routine and it provides real value …. Just do it!” http://dts-consulting.ch/, erişim tarihi: 05.03.2016.
  • STRESHLY, William A.; GRAY, Susan Penny; FRASE, Larry E. (2012). ‘The New School Management by Wandering Around’, Sage Publications, USA. Defining the MBWA Leader (http://www.sagepub.com/upm-data/54011_Chapter1_Streshly.pdf).
  • ŞİMŞEK, Nevin, FİDAN, Mehmet (2005). Kurum Kültürü ve Liderlik, Tablet Kitabevi, Konya.
  • TOBIAS, Lester L. (1989). “Twenty-Three Ways to Improve Communication” Training and Development Journal; 43(12), pg.75-77.
  • TÜRK, Sezai, GÜVEN, Ahmet (2007). Yeni Başlayanlar İçin Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • VECCHIO, Robert P. (2006). Organizational Behavior. 6th Edition.Thomson South Western.
  • WHITE, Candace; VANC, Antoaneta; STAFFORD, Gena (2010). 'Internal Communication, Information Satisfaction, and Sense of Community: The Effect of Personal Influence', Journal of Public Relations Research, 22(1), pg.65-84.
  • YATKIN, Ahmet (2009). Örgütsel Yöneti (İleti)şim, Doğu Anadolu Bölge Araştırmaları, s.47-55.
  • Leadership Communications Guidelines, http://www.dot.state.fl.us/,s.1-14. erişim tarihi 02.05.2015.
  • www.allbusiness.com, erişim tarihi: 02.05.2015.
  • www.mindtools.com, erişim tarihi: 08 .05. 2015.
  • www.hcamag.com, erişim tarihi: 28.04. 2015.
  • www.whatmakesagoodleader.com, erişim tarihi: 08.05. 2015
  • www.inc.com, erişim tarihi: 09.05.2015.
  • www.wikipedia.com, erişim tarihi: 30.04.2015
  • www.denizyildizidanismanlik.com, erişim tarihi: 11.05.2015
  • www.mesutguztoklusu.com.tr, erişim tarihi: 11.05.2015.
  • www.linkedin.com, erişim tarihi: 20.05.2015

Managing by walking around as a management tool (mbwa)

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 2, 0 - 0, 14.11.2016
https://doi.org/10.19145/gujofoc.92201

Öz

One of the reasons for the success of organizations is the way managements communicate with their employees.  Manager’s communication with employees effect many things such as employee loyalty, organization performance. Managers serve the same goal although the communication policies and techniques differ. By using communication, organizations want to reach their goals and encourage their employees to work better. Managers’ face-to-face communication with their employees not only make workers feel good but also strengthen their connection to organization. Employees who always feel the support of their managers and see them nearby could focus on their works much more. By this way, the respect and the loyalty of the employees to their companies could be improved. In order to ensure this, managers should spend less time in their offices and be together with their employees on field. MBWA is a management technique which is used in internal communications. By this technique, managers meet with employees while they working and get information about them and their work. The managers who can observe employees during their work are good listeners and are also good at having empathy.

In this study MBWA is reviewed theoretically. The goal of this study is to explain what MBWA is and to show its advantages for organizations. 

Keywords: Management, internal communication, employees, MBWA.

Kaynakça

  • AKINCI VURAL, Z. Beril ve COŞKUN, G. (2007). Örgüt Kültürü, (1. Basım), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • AKINCI VURAL, Z. Beril (2010). Kurum Kültürü, (Genişletilmiş Basım), İletişim Yayınları, İstanbul.
  • ARGYRIS, Chris (1994). ‘Good Communication That Blocks Learning’, Harvard Business Review, Jul/Aug1994, 72(4) (hbr.org)
  • BECK, Michael (2014). “The Duality of Leadership How Good Leaders Become Great’, Leadership Excellence Essentials, 31(4), pg.16.
  • BELL, Chip R. (2000). “Managing by Wandering Around”, The Journal for Quality and Participation; 23(5), ProQuest Central, pg.42-44.
  • BLAIR, Eearl H. (2013). “Building Safety Culture Three Practical Strategies”, Professional Safety November, pg.49-50.
  • BUCKNER, Terie M. (2008). “Is Management by Wandering Around Still Relevant”, Managing By Wandering Around Exchange, May/June, pg.86-88.
  • EMMONS, Jon (2006). “Managing By Walking Around”, Information Technology, Project Management, pg.3.
  • ERDOĞAN, İlhan (1991). İşletmelerde Davranış, Düşünce Basın Yayın, İstanbul.
  • FISHER, Anne (2012). “Management by walking around: 6 tips to make it work” www.fortune.com.
  • GÜRGEN, Haluk (1997). Örgütlerde İletişim Kalitesi, Der Yayınları, İstanbul.
  • GRITZ, David (2011). “Management by Walking Around MWBA in a Virtual World”, http://www.aits.org/, pg.1-6, erişim tarihi 24.04.2014.
  • GRUNIG, James E. (2005). İç iletişimde Simetrik Sistemler, Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, Çev. Elif Özsayar, Rota Yayıncılık.
  • HALİS, Muhsin (2000). “Örgütsel İletişim ve İletişim Tatminine Yönelik Bir Araştırma, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi”, Cilt 14, Sayı 1, s.217-230
  • HAGEMANN, Gisela (1995). Motivasyon El Kitabı, Rota Yayınları, İstanbul.
  • HAZAR, Ç. Murat (2006). “Kişilik ve İletişim Tipleri”, Selçuk İletişim Dergisi, Cilt 4, Sayı 2, s.125-140
  • SARWAR, Hossen (2015). “Gemba Walk: Networking Tool Within the Organization, The Cost and Management”, 43(4), pg.37-38
  • KIRMIZI, Hasan (2010). Genel ve Teknik İletişim, (Geliştirilmiş 7. Basım), Celepler Matbaacılık, Trabzon.
  • KRAUSS, R. M. ve FUSSELL, S. R. (1996). Social psychological models of interpersonal communication. In E. T. Higgins ve A. Kruglanski (Eds.), Social Psychology: A Handbook of Basic Principles. New York: Guilford pg.655-701.
  • MORRIS, Adam A. (2013). ‘Leadership Thoughts From Lincoln on Leadership’, Journal of Organizational Learning and Leadership, Fall and Winter 2013, 11(2), pg.32-35.
  • ÖZKAN, Gülden (2013). ‘Çağrı Merkezlerinde Duygusal Emek ve Örgütsel İletişim’ Selçuk İletişim Dergisi, 7(4), s.64-80.
  • PHILLIPS, Donald T. (1993). Lincoln on Leadership: Executive Strategies for Tough Times, USA, First Ed., Warner Books.
  • ROBBINS, Stephen (1998). Organizational Behavior, Eight Edition, New Jersey: Prentice Hall.
  • SCHAFFER, Bryan (2013). ‘The Nature of Goal Congruence in Organizations’, Supervision, 74(10), pg.22-26.
  • SERRAT, Oliver (2009). “Managing by Walking Around”, Knowledge Solutions, April 2009, 37, pg.1-2.
  • SMITH, Francis D. ( 2002). ‘Management by Walking Around’, SSM; Oct 2002; 8, 5; ProQuest Central, pg.59.
  • STRAUCH, Thomas (2015). “Management by walking around (MBWA) – It is an ancient method, which today is almost an everyday routine and it provides real value …. Just do it!” http://dts-consulting.ch/, erişim tarihi: 05.03.2016.
  • STRESHLY, William A.; GRAY, Susan Penny; FRASE, Larry E. (2012). ‘The New School Management by Wandering Around’, Sage Publications, USA. Defining the MBWA Leader (http://www.sagepub.com/upm-data/54011_Chapter1_Streshly.pdf).
  • ŞİMŞEK, Nevin, FİDAN, Mehmet (2005). Kurum Kültürü ve Liderlik, Tablet Kitabevi, Konya.
  • TOBIAS, Lester L. (1989). “Twenty-Three Ways to Improve Communication” Training and Development Journal; 43(12), pg.75-77.
  • TÜRK, Sezai, GÜVEN, Ahmet (2007). Yeni Başlayanlar İçin Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • VECCHIO, Robert P. (2006). Organizational Behavior. 6th Edition.Thomson South Western.
  • WHITE, Candace; VANC, Antoaneta; STAFFORD, Gena (2010). 'Internal Communication, Information Satisfaction, and Sense of Community: The Effect of Personal Influence', Journal of Public Relations Research, 22(1), pg.65-84.
  • YATKIN, Ahmet (2009). Örgütsel Yöneti (İleti)şim, Doğu Anadolu Bölge Araştırmaları, s.47-55.
  • Leadership Communications Guidelines, http://www.dot.state.fl.us/,s.1-14. erişim tarihi 02.05.2015.
  • www.allbusiness.com, erişim tarihi: 02.05.2015.
  • www.mindtools.com, erişim tarihi: 08 .05. 2015.
  • www.hcamag.com, erişim tarihi: 28.04. 2015.
  • www.whatmakesagoodleader.com, erişim tarihi: 08.05. 2015
  • www.inc.com, erişim tarihi: 09.05.2015.
  • www.wikipedia.com, erişim tarihi: 30.04.2015
  • www.denizyildizidanismanlik.com, erişim tarihi: 11.05.2015
  • www.mesutguztoklusu.com.tr, erişim tarihi: 11.05.2015.
  • www.linkedin.com, erişim tarihi: 20.05.2015
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zülfiye Acar Şentürk

Özgür Selvi

Yayımlanma Tarihi 14 Kasım 2016
Gönderilme Tarihi 18 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şentürk, Z. A., & Selvi, Ö. (2016). Kurum içi iletişimi etkinleştiren bir yöntem olarak gezinerek yönetim. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 4(2). https://doi.org/10.19145/gujofoc.92201
AMA Şentürk ZA, Selvi Ö. Kurum içi iletişimi etkinleştiren bir yöntem olarak gezinerek yönetim. e-gifder. Kasım 2016;4(2). doi:10.19145/gujofoc.92201
Chicago Şentürk, Zülfiye Acar, ve Özgür Selvi. “Kurum içi iletişimi etkinleştiren Bir yöntem Olarak Gezinerek yönetim”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 4, sy. 2 (Kasım 2016). https://doi.org/10.19145/gujofoc.92201.
EndNote Şentürk ZA, Selvi Ö (01 Kasım 2016) Kurum içi iletişimi etkinleştiren bir yöntem olarak gezinerek yönetim. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 4 2
IEEE Z. A. Şentürk ve Ö. Selvi, “Kurum içi iletişimi etkinleştiren bir yöntem olarak gezinerek yönetim”, e-gifder, c. 4, sy. 2, 2016, doi: 10.19145/gujofoc.92201.
ISNAD Şentürk, Zülfiye Acar - Selvi, Özgür. “Kurum içi iletişimi etkinleştiren Bir yöntem Olarak Gezinerek yönetim”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 4/2 (Kasım 2016). https://doi.org/10.19145/gujofoc.92201.
JAMA Şentürk ZA, Selvi Ö. Kurum içi iletişimi etkinleştiren bir yöntem olarak gezinerek yönetim. e-gifder. 2016;4. doi:10.19145/gujofoc.92201.
MLA Şentürk, Zülfiye Acar ve Özgür Selvi. “Kurum içi iletişimi etkinleştiren Bir yöntem Olarak Gezinerek yönetim”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 4, sy. 2, 2016, doi:10.19145/gujofoc.92201.
Vancouver Şentürk ZA, Selvi Ö. Kurum içi iletişimi etkinleştiren bir yöntem olarak gezinerek yönetim. e-gifder. 2016;4(2).