Farklılıkların yönetimi yöneticilerin
karşılaştıkları farklı meselelerin yönetimiyle ilgilidir. Özellikle rekabetçi
avantaj sağlamak isteyen kurumlar açısından yaratıcılık ve inovasyon sağlamada
önemli bir kaynak olarak görülmektedir. Farklılıkların yönetimi demografik
olarak farklı işgücünü işe almaktan daha fazlasını ifade etmektedir.
Farklılıkların yönetimi, kurumların birbirinden farklı geçmiş ve bakış
açılarına sahip çalışanlarına yönelik samimi tutumunu ifade etmektedir. İnsan
kaynakları yönetimi alanındaki çoğu uygulama, farklılıkların etrafında bir
kültür ve kimlik oluşturmaya çalışmaktadır ki bu da beraberinde çalışanların
kuruma yönelik güçlü bir aidiyet geliştirmesini sağlamaktadır.
Özellikle farklı pazarlarda kendini
küresel olarak konumlandırmak isteyen kurumlar, farklılıkların yaratıcılık ve
inovasyon üzerindeki etkisini yadsımamaktadır. Diğer yandan farklılıklar
dikkatli bir şekilde yönetilmezse kurum içinde yanlış anlaşılmalar, şüphe ve
karmaşa oluşabilir ki bu da düşük moral, düşük kalite ve işe devamsızlık gibi
olumsuz sonuçlarla rekabeti etkilemektedir. Dolayısıyla rekabetçi avantaj
sağlamak isteyen kurumlar, farklılıklara kucak açarken kurum içinde karmaşa
riskini göğüslemekte, farklılıkları engelleyerek ise rekabeti riske etmek gibi paradoksal
bir sorunla karşı karşıyadır. Bunun üstesinden gelmek isteyen kurumların, önce
farklılıkların yönetimini kurum kültürünün integral bir parçası yapması
gerekmektedir.
Her geçen gün kurumsal uygulamalarda
farklılıkların kurum kültürü temelinde ele alındığı görülmektedir. Kurum
kültürü temelinde farklılıkların yönetimi öncelikle tüm kurum içerisinde bir
değişim sürecini gerektirmektedir ki bu da beraberinde mikro, mezo ve makro
olmak üzere farklı seviyelerde karşılıklı bağlılığın sistem teorisi açısından
ele alınmasını gerektirmektedir.
Diversity
Management is about managing the increasing diversity of issues that confront
managers. It is especially considered as a recognizable source of creativity
and innovation in order to gain competitive advantage. It goes far beyond
simply hiring demographically diverse workforce. It signals companies’ genuine
attitude toward employees’ divese perspectives and backgrounds. Most of human
resources management programmes usually try to create a clear culture and a
climate around diversity, so that everyone in the company develop a strong
sense of belonging which lead them to bring their full selves to workplace.
Companies
seeking global relevance can not ignore tthe impact of diversity on creativity
and innovation especially in diverse markets. On the other hand, if not managed
properly, it may be a cause of misunderstanding, suspicion and conflict in the
workplace that can result in absenteeism, poor quality, low morale and loss of
competitiveness. Therefore companies seeking competitive advantage face a
paradoxical situation. If they embrace diversity, they risk workplace conflict,
and if they avoid diversity, they risk loss of competitiveness. In order to overcome this paradoxical
situation, diversity management should be made an integral part of corporate
culture.
Diversity
management is becoming more prominent in the corporate practice and is adopted
as the basis of corporate culture. In order to implement diversity management
as a basis of corporate culture a change process throughout the entire
organization is required. Thereby the question arises of how interdependency
between different levels occurs through an implementation of diversity
management in a corporate culture. These reciprocal actions are exemplary
illustrated on a micro, meso, and macro levels. By a reason of reciprocal
action between the levels and the influence or effect on the levels, a system
theoretical perspective is adopted.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Nisan 2017 |
Gönderilme Tarihi | 19 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 1 |