Corporate
reputation-can be simply described as trustworthiness- is accepted as a most
valuable asset of corporations. Corporates that has a reputation are much stronger when a crisis
occurs and easily can get rid of it, also their products/services accepted
easily in the market. Building a
corporate reputation requires
long and massive public relations and advertising efforts, therefore needs to
be managed and preserved. At this point, social media makes this management and
preserving process more mandatory and comprehensive than traditional media
times. Social media which influences deeply both personal and corporate
relationships in last 20 years, brings
both advantages and disadvantages in order to manage corporate
reputation. As a result of all, managing and preserving reputation through
social media becomes a corporate mission and today many corporates add social
media with a strategic approach in their reputation management process. In this
paper, tried to be explained that how 5 sector leaders(according to 2014 corporate
reputation reports) use twitter in order to their reputation management
process. With this purpose, questions -according to Fombrun’s six component of
corporate reputation(also known as Reputation Quotient)- be determined and
tried to find out what reputation component sector leaders use most in their
twitter management. In this paper, we tried to find that under what component
or components sector leaders focus on in their reputation management through
social media. By this work’s findings, corporates can have a guidance in order
to manage their reputation through social media.
Temel
bir tanımla “güvenilir” sözcüğü ile açıklanabilecek kurumsal itibar kavramı,
günümüzde kurumların elle tutulamayan en değerli varlığı olarak kabul
görmektedir. İtibar sahibi olan kurumlar, kriz dönemlerinden daha rahat ve
etkin bir şekilde çıkarken, aynı zamanda ürün/hizmetlerinin de pazarda
tutundurulması daha kolay olmaktadır. Kurumların, uzun yıllar boyunca
sürdürdükleri halkla ilişkiler ve reklam çalışmaları sonucu sahibi oldukları
kurumsal itibarın aynı emekle yönetilmesi ve korunması de gerekmektedir. Bu
noktada sosyal medya, geleneksel medya dönemine göre kurumsal itibarın
yönetilmesini daha da kapsamlı ve zorunlu hale getirmiştir. Son 20 yıllık dönem
içerisinde gerek bireysel gerekse kurumsal iletişim hayatını derinden etkileyen
sosyal medya, kurumsal itibarın yönetilmesi noktasında birçok avantaj ve aynı
zamanda da tehditler getirmiştir. Bu anlamda sosyal medya üzerinden kurumsal
itibarın aktarımı ve korunması önemli bir kurumsal görev haline gelmiştir. Bu
durumun bir sonucu olarak, günümüzde birçok kurum sosyal medyayı kurumsal
itibar yönetimleri süreci içerisinde ciddi bir mecra olarak dahil etmiştir. Bu
çalışma kapsamında 2014 Kurumsal İtibar raporlarına göre kendi sektörlerinde
lider olan 5 kurumun twitter üzerinden nasıl bir itibar yönetimi sergiledikleri
açıklanmaya çalışılmıştır. Bu maksatla Fombrun’un sunmuş olduğu kurumsal
itibarın altı bileşenine(itibar katsayısı olarak da bilinmektedir) uygun olarak
sorular hazırlanmış ve kurumların twitter üzerinde yaptıkları paylaşımlarda bu
soruların cevabı aranarak paylaşımların hangi bileşene uygun olduğu
saptanmıştır. Çalışma kapsamında kurumsal itibar liderlerinin sosyal medya
üzerinden hangi bileşenler dahilinde bir kurumsal itibar yönetimi sürdükleri
saptanmıştır. Çalışmanın sonuçları, kurumların sosyal medya üzerinden
sürdürecekleri kurumsal itibar yönetimleri için bir rehberlik görevi
görebilecek ve bir tür çerçeve sunabilecektir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Nisan 2017 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 1 |