Bilgi iletişim
teknolojilerinin etkisinde şekillenen günümüzün teknoloji merkezli iletişim
dünyasında, belirli toplumsal olaylara dikkat çekmek ve eylem planları
geliştirerek değişimleri sağlamak için çabalayan aktivist gruplar, sadece reel
ortamda varlıklarını devam ettiremeyecekleri gerçeğini görmektedirler. Bu durum
dijital aktivizm kavramının ortaya çıkmasını da beraberinde getirmiştir.
Dijital aktivizmde Web 2.0’ın etkisinde şekillenen kullanıcı merkezli sosyal
medya, aktivist gruplar için önemli bir varlık alanı, iletişim ve eylem merkezi
haline gelmekte ve reel ortamla eşgüdümlü olarak kullanılmaktadır. Web 2.0'ın
etkisinde temellenen kullanıcı merkezli bir paylaşım alanı haline gelen bilgi
iletişim teknolojilerindeki yeni yaklaşım, uzaklık baskısı ve zaman baskısı
olmadan ortak ilgileri ve amaçları etrafında insanların bir araya gelmesini
kolaylaştırmaktadır. Bu süreçte dünyanın bir köşesinde yaşanan bir çevre
sorunu, bir olay çok kısa bir süre içinde dünya genelinde çok sayıda insanın
gündemine bir iki tıklama ile düşebilmekte, gündeme oturmakta, sanal ortam
üzerinden sosyal etkileşime dönüşebilmektedir. Bu çalışmada dijital aktivizm
kavramı ve sosyal medyanın dijital aktivizmde üstlendiği role yönelik kuramsal
alt yapıya yönelik yapılan literatür çalışmaları incelenerek kuramsal olarak bir
durum tespiti yapılmaya çalışılmaktadır
Aktivizm Dijital Aktivizm İnternet Sosyal Medya Sosyal Ağlar
In today’s technology-centered
communication world, shaped by the effects of information and communication
technologies, activist groups working to draw attention to certain social
events and to develop plans to secure changes understand that they must go
beyond the physical environment. This situation has led to the emergence of
digital activism concept. In digital activism, user-centered social media,
shaped by the effects of Web 2.0, has become an important realm of existence
and center of communication and action for activist groups. It
is now used in coordination with the physical environment. The new approach in
information and communication technologies, which has become a user-centered
sharing environment due to the effects of Web 2.0, facilitates the bringing
together of people around common interests and objectives, without the
pressures of distance and time. As a result, an environmental issue occurring
in one corner of the world can become the main topic of many other people’s
agenda world-wide within a very short period of time and with just a few
clicks. The virtual environment can thus be transformed into a social effect.
The study analyzes the literature studies which are conducted on theoretical
foundation concerning the concept of digital activism and the role of social
media in digital activism. Therefore the study aims to identify the situation
theoretically.
Activism Digital Activism Internet Social Media Social Networks
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2 |