Perception of public relations and brand reputation
for brands are among the most important integrated marketing communication
elements in changing and varying competitive environment. Brands can contribute
to favourable perception of public relations of people and brand reputation. In
terms of brands, besides conventional performance indicators indicating market
share and profit level, reputation conception have importance developed through
strategic communication activities. Accordingly, the aim of the study is to
analyse the relation between the perceptions that brands created by public
relation activities and brand reputation. Within this context, a conceptual model based on
literature was set in order to determine the relation between perception of
public relations and brand reputation via Structural Equation Modelling (SEM).
Within the direction of this aim and model, this research was done within the
scope of data acquired by public survey in Konya and convenience sampling
method to smart phone users. Also, Structural Equation Modelling technics,
confirmatory and explanatory factor analysis and frequency analysis were used
in the analysis of survey. As a result of survey, it is confirmed that goodness
of fit index of confessed model is within acceptable level and hypothesis that
perception of public relations has direct and significant effects on brand
reputation has been supported.
Perception of public relations brand reputation smart phone structural equation modelling
Günümüzün hızla değişen ve farklılaşan
rekabet ortamında markalar için halkla ilişkiler algısı ve marka itibarı en önemli
bütünleşik pazarlama iletişimi unsurları arasında yer almaktadır. Markalar,
tüketicilerin zihninde yer alan olumlu halkla ilişkiler algıları ile marka
itibarlarına katkı sağlayabilmektedirler. Markalar açısından, pazar payını ve
kar düzeylerini gösteren geleneksel performans göstergelerinin yanında,
günümüzde stratejik iletişim faaliyetleri aracılığıyla geliştirilen itibar
kavramı da önem arz etmektedir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı; markaların
halkla ilişkiler uygulamalarının oluşturduğu algı ile marka itibarı arasındaki
ilişkiyi analiz etmektedir. Bu bağlamda, Yapısal Eşitlik Modeli (YEM)
aracılığıyla halkla ilişkiler algısı ile marka itibarı arasındaki ilişkiyi
tespit etmeye yönelik olarak literatüre dayalı kavramsal bir model
oluşturulmuştur. Bu amaç ve model doğrultusunda araştırma, akıllı telefon
markası kullanıcılarına kolayda örnekleme yöntemi ile anket aracılığıyla Konya
ilinde toplanan veriler kapsamında gerçekleştirilmiştir. Ayrıca araştırmanın
analizinde Yapısal Eşitlik Modeli uygulamaları, açımlayıcı ve doğrulayıcı
faktör analizi ile frekans analizi kullanılmıştır. Araştırma neticesinde, kavramsal
olarak ortaya konan modelin uyum iyiliği indekslerinin kabul edilebilir düzeyde
olduğu tespit edilmiş olup ayrıca halkla ilişkiler algısının, marka itibarı
üzerinde doğrudan ve anlamlı etkileri bulunmaktadır hipotezi desteklenmiştir.
Halkla İlişkiler Algısı Marka İtibarı Akıllı Telefon Yapısal Eşitlik Modeli
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 18 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2 |