Gelişen teknoloji ile birlikte teknolojinin farklı kullanım alanları ortaya çıkmıştır. Bu alanların en çok kullanılanı
internet olmuştur. İnternet pek çok amaca hizmet etmektedir. Hızlı, kolay ve ulaşabilir özelliklerini barındırmasıyla
birlikte internet insanların yaşamlarını kolaylaştırabildiği kadar zorlaştırabilmektedir.Bu araştırmanın temel amacı,
Şanlıurfa’nın Birecik ilçesinde Meslek Lisesi ve Harran Üniversitesi Birecik Meslek Yüksekokulu öğrencilerinde
siber mağduriyet düzeyleri karşılaştırmalı şekilde incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Harran Üniversitesi
Birecik Meslek Yüksekokulu Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü Halkla İlişkiler Programı öğrencileri, Birecik Kız
Ticaret ve Birecik Erkek Meslek Lisesi öğrencilerinden olmak üzere 354 Meslek Lisesi ve 123 Meslek
Yüksekokulu öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Arıcak vd. (2012:2) tarafından geliştirilen “Siber
Mağduriyet Ölçeği” kullanılarak yüz yüze ve online anket tekniği ile yapılmıştır. Verilerin istatistiksel analizleri
SPSS 22.0 programı kullanılarak yapılmıştır. Sayısal değişkenlerin normallik dağılımlarına bakmak için
Shapirowilk testi uygulanmış ve normal dağılım elde edilmiştir. Veri setinde parametrik testler kullanılmıştır.
Tanımlayıcı istatistiklerin çözümlenmesinde de frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, minimum ve
maksimum değerlerden faydalanılmıştır.
İletişim İnternet Sosyal Medya Siber Mağduriyet Siber Zorbalık.
With advancing technology, different uses of technology have emerged. The most common use of these
areas is internet. The Internet serves many purposes. With its fast, easy and accessible features, the internet can
make people's lives as easy as they can. The main aim of this study is to conduct a comparative examination of the
level of cyber victimization among students in a Vocational High School in Birecik district of Şanlıurfa and Birecik
Vocational School of Harran University. The sample group of the study consists of 354 Vocational High School
students and 123 Vocational School students from the Public Relations Program of Marketing and Advertising
Department in Harran University, Birecik Vocational Trade High School for Girls and Birecik Vocational High
School for Boys. Research data was collected through face-to-face and online survey method using "Cyber
Victimization Scale" developed by Arıcak vd. (2012). In the statistical analysis of data, SPSS 22.0 program was
used. Shapirowilk test was performed to assess the normality of numerical variables, and normal distribution was
observed. Also parametric tests were used in the data set. In addition, frequency, percent, arithmetic mean, standard
deviation, minimum and maximum values were used in the analysis of descriptive statistics.
Communication Internet Socialmedia Cybervictimization Cyberbullying
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 2 |