Değişim olgusu, bugünün kurumları tarafından büyük ölçüde kaçınılmaz olarak kabul edilmektedir.
Günümüz iktisadi ortamının sürekli değişen koşulları ve yüksek rekabet düzeyi sebebiyle, açık sistemler olarak
kabul edilen kurumların, gelecekteki hedeflerini gerçekleştirebilmek üzere sürdürebilir rekabet avantajları
yaratmaları gerekmektedir. Varlıklarını sürdürmek ve kurumsal amaçlarına başarılı biçimde ulaşmak isteyen
kurumların iç ve dış değişim baskılarını stratejik biçimde yönetmesi önem taşımaktadır. Kurumsal değişimin
yönetimi sürecinde, değişimi etkileme ve değişimden etkilenme durumu ile karşı karşıya kalan kurum içi hedef
kitlelerle olan iletişim kritik bir rol oynamaktadır. Bu nedenle çalışmanın amacı, değişim yönetimi ile kurum içi
iletişim arasındaki bağlantıların ortaya konması ve kurumsal değişim yönetimi sürecinde kurum içi iletişimin
rolünün açıklanması olarak belirlenmiştir. Türkiye’de özel sektörün önde gelen kuruluşlarının bu husustaki
yaklaşımlarını belirlemek üzere, kurumsal iletişim departmanı yetkilileri ile yarı yapılandırılmış görüşme tekniği
kullanılarak bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular, Türkiye’nin önde gelen
kurumlarının değişim yönetimi anlayışı ile kurum içi iletişim arasındaki stratejik bağı ve bu bağlamda işlevsel iç
iletişim fırsatları oluşturmanın değerine işaret etmektedir. Araştırma sonuçlarının, değişim girişimlerinin başarı
oranının arttırılması, geliştirilebilir ve sürdürülebilir iletişim temelli kurumsal yapılar oluşturulmasının ardındaki
dinamiklerin anlaşılması açısından önem arz ettiği dikkat çekmektedir. Ayrıca bu alandaki gelecek tartışmalara ve
araştırmalara yönelik öneriler sunulmaktadır
Kurumsal Değişim Yönetimi Kurum İçi İletişim Değişim Sürecinde Kurum İçi İletişim Değişime Direnç
The phenomenon of change is accepted as being inevitable by today's corporations. Due to the fact that
constantly changing conditions of today’s business environment and its high level of competition, the institutions
regarded as open systems are required to create sustainable competitive advantages to be able to achieve future objectives. It is important to strategically manage the pressures of internal and external change of institutions that
seek to maintain their existence and achieve their corporate objectives. In the process of change management,
communication with inner target audiences which can affect change and are also affected by the change plays a
critical role. Therefore, the aim of the study is to identify the links between change management and internal
communication and to explain the role of internal communication in the process of corporate change management.
A research was conducted by using the method of the semi-constructed interview with Corporate Communication
Department officials of prominent organizations of the private sector in Turkey to determine their approach to the
subject. Turkey's leading firms' understanding of change management and its strategic link with internal
communication and the value of establishing functional interior communication opportunities within this context
is indicated by the research findings. It is suggested that the results of the research are important in terms of
understanding the dynamics behind increasing success rate of change initiatives and establishing developable and
sustainable institutional structures based on communication. Recommendations for future discussions are
alsopresented.
Corporate Change Management Internal Communication Resistance To Change Internal Communication Duringchange
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 12 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 2 |