Organizations are always in a struggle for being different from their competitors in the changing and developing market conditions. Organizations which are able to provide service to the target market in an original and different manner can be confident about the future and can take firm steps forward. At this point, reputation management, one of the application areas of public relations and one of the strategic communications management elements, comes into play. A strong corporate identity will bring with positive images and the sum of these positive images will result in a strong corporate reputation.
The study consists of two sections. In the first section, reputation and reputation management concepts will be discussed in detail and the factors forming reputation will be presented. In the second section, examination of the hypotheses related with the reputation management constituted by the health institutions and interpretation of the survey study conducted based upon the structure of the research will take part. For this purpose, survey study was conducted with 926 patients who got service from four private hospitals of Sanliurfa. One-way ANOVA test was used for the analysis of the survey study.
: Reputation reputation management reputation management in health institutions
Kurumlar
değişen ve gelişen pazar koşullarında sürekli olarak kendilerini rakiplerinden farklılaştıracak
birtakım çabalar içerisine girerler. Rakiplerine oranla hedef kitlelerine daha
özgün ve farklı bir tarz ile hitap edebilen kuruluşlar geleceğe daha güvenle
bakabilir ve daha emin adımlarla yollarına devam edebilirler. İşte bu noktada
devreye halkla ilişkiler uygulama alanlarından biri olan ve stratejik iletişim
yönetimi unsurlarından birini teşkil eden itibar yönetimi girmektedir. Sağlam
bir kurumsal kimlik beraberinde olumlu imajları, olumlu imajlar toplamı ise
beraberinde güçlü bir kurumsal itibarı getirecektir.
Çalışma
iki bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümümde itibar ve itibar
yönetimi kavramları ayrıntıları ile ele alınacak ve itibarı oluşturan etmenler
ortaya konulacaktır. İkinci bölümde ise, sağlık kurumlarında itibar yönetimi
ile ilgili oluşturulan hipotezlerin sınanması ve araştırmanın yapısına göre
uygulanan anket çalışmasının yorumlanması yer alacaktır. Bu amaçla Şanlıurfa
ilinde dört özel hastaneden hizmet alan hastalardan 926’sı ile yüz yüze anket
çalışması yapılmıştır. Anketlerin analizinde Tek Yönlü ANOVA Testinden yararlanılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1 |