Bilgiyi edinmek ve onu
uygulamak insan yaşamının her zaman merkezinde yer almıştır. Bilgi birikimi ile
deneyimlenen insan onu bir sonraki nesle aktarma işlemi ile eğitimin
temellerini atmakta ve dönemin gereksinimleri dâhilinde bilgiyi
güncellemektedir. İnsan küçük yaşlardan itibaren yaşadığı çevreyi duyu
organları ile tanımakta sonrasında sosyal ve kültürel çevrenin etkisiyle
gelişimini sürdürmektedir. Bu süreçte iyi tasarlanmış eğitsel içerikli çoklu
ortam materyalleri ise bireyin özellikle çocukluk dönemi içerisinde edinmesi
beklenen sorumlulukları ve davranışları görerek-işiterek hızlı ve kalıcı bir
biçimde öğrenmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Çoklu ortam materyalleri
içerisinde sinematografik öğeler, animasyon ve onun dinamikleri bireye aktarımı
hedeflenen bilginin etkili ve kalıcı olmasında büyük öneme sahiptir. Animasyon
ortamının eğitsel içerikte hazırlanan çoklu ortam materyallerine sağladığı
katkı farklı yöntemlerde ve tekniklerde olabilmektedir. Animasyon üretildiği
ortama göre 2 ya da 3 boyutlu olarak hazırlanmakta ve bu süreçte perspektif ve
sinematografik öğelerde buna göre farklılaşmaktadır. Bu noktada animetizm ve
sinematizm gibi iki kavram karşımıza çıkmaktadır.
Bu çalışmada 2 ve 3
boyutlu ortamda üretilen ve çocuklara yönelik hazırlanan eğitsel içerikli The Fixies (2010-) televizyon serisinin
animetizm ve sinematizm kavramları üzerinden incelenerek, Çoklu Ortamla
Öğrenmenin Bilişsel Kuramı (Multimedya Öğrenme) kapsamında değerlendirilmesi
amaçlanmaktadır. Bu çerçevede eğitsel içerikli çizgi filmlerde animetizm ve
sinematizm kavramlarının içeriğe etkisi ortaya konmaya çalışılmıştır.
Sinematizm Animetizm Eğitsel Çizgi Filmler Çoklu Ortamla Öğrenme
Anadolu Üniversitesi
1610E646
Bu çalışma Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu tarafından kabul edilen 1610E646 nolu proje kapsamında desteklenmiştir.
Obtaining and applying knowledge is always at the center of human life. The
human being experienced with the accumulation of knowledge, laid the foundations
of education by transferring it to the next generation and updated this
phenomenon within the requirements of the period. From an early age, the individual
recognizes the environment in with he lives his sensory organs and through social
and cultural environment; he ensures acquisition of skills like speech, etc. In
this process, multi-media materials with well-designed educational content
allow the individual to learn responsibilities and behaviors expected to be
acquired during childhood, learn in a fast and permanent manner.
Cinematographic elements, animation within multimedia materials are of great
importance in ensuring the information intended to be conveyed to the individual
is effective and permanent. The contribution of the animation medium to the
multimedia materials prepared in educational content can be in different
methods and techniques. The animation is prepared in 2 or 3 dimensionally
according to the environment in which it is produced and during this process
perspective and the cinematographic elements differ according to it. At this
point, there are two concepts like animetism and cinematism.
In this study, The Fixies
(2010-) television series produced in 2D and 3D technics and prepared for
children is examined through the concepts of animetism and cinematism and it is
aimed to be evaluated within context of cognitive theory of multimedia
learning. In this context, the effects of animetism and cinematism on
educational content were tried to be explained.
Cinematism Animetism Educational Cartoons Multimedia Learning
1610E646
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1610E646 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2 |