Çalışmada
ülkemiz yerel basını kapsamında yayımlanan reklamların niteliği incelenecektir.
Bu niteliğin belirlenebilmesi amacıyla bir haftalık süreç boyunca İstanbul ve
Ankara illerinde basılan gazetelerdeki reklamlar; konuları, sayıları, türleri,
temaları ve bulundukları sayfalara göre sınıflandırılacaktır. Yapılacak
sınıflandırmanın ardından elde edilen veriler karşılaştırılarak yerel
basınımızdaki reklamların genel bir görünümü çıkarılacaktır. Bu genel görünüm;
reklam faaliyetlerine yerel basının yönelimini, yerel basınımızda ne tür
temalarda reklam ilanlarının verildiğine ve yerel basınımızda reklamların nicel
veriler –reklam sayıları ve bulundukları sayfalar- açısından ne düzeyde önem
arz ettiğine yönelik analizlerin gerçekleştirilmesini sağlayacaktır.
In this study, the quality of advertisements in
Turkish local press will be examined. In order to determine this quality,
advertisements in the newspapers of Istanbul and Ankara will be classified
according to their topics, numbers, types, themes, and pages for a week-period.
After this classification, the data will be compared to each other and an
overview of the advertisements in Turkish local media will be presented. This
overview will give; the orientation of advertising activities in local media,
themes advertised and importance -in terms of quantitative data- of the
advertisements
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 3 |