Public relations that manage communication process between foundations and their target audience, became a necessary communication area for all foundations serving the public and private sector. As public relations with many application areas, fed by different disciplines, collaborate with other communication areas within the concept of 360 degrees communication management, it is seen that there are different aspects and classifications both in literature and sector about application areas and new terms are exhibited. The aim of this research is to reveal to what extent adopted and used public relations application areas that are given in literature by national and international public relations agencies in the sector. Accordingly, application areas that public relations agencies present, are analyzed with content management and classified under application titles according to literature. In conclusion, it is shown that 15 main public relations areas that activity management, media relations, crisis communication, corporate social responsibility, inhouse communication, sponsorship, reputation management, image management, public relations, marketing oriented public relations, consultancy, financial public relations, subject and agenda management, lobbying and digital public relations are used in different namings in the sector.
Public Relations Public Relations Application Areas National Public Relations Agencies İnternational Public Relations Agencies Public Relations Sector
Kuruluş ile hedef kitleleri arasındaki iletişim süreçlerini yöneten halkla ilişkiler, günümüzde kamu ve özel sektörde faaliyet gösteren tüm kuruluşlar için vazgeçilmez bir iletişim alanı haline gelmiştir. Birçok uygulama alanı bulunan halkla ilişkiler, farklı disiplinlerden beslendiği ve 360 derece iletişim yönetimi kavramı kapsamında diğer iletişim alanlarıyla işbirliği içerisinde olduğundan uygulama alanları konusunda hem literatürde hem de sektörde farklı bakış açıları ve sınıflandırmalar olduğu ve yeni kavramlar ortaya konulduğu görülmektedir. Bu araştırmanın amacı literatürde verilen halkla ilişkiler uygulama alanlarının sektörde ulusal ve uluslararası halkla ilişkiler ajansları tarafından ne ölçüde benimsendiğini ve kullanıldığını ortaya koymaktır. Bu doğrultuda halkla ilişkiler ajanslarının sunduğu uygulama alanları içerik yöntemi ile analiz edilerek literatüre göre uygulama başlıkları altında sınıflandırılmış, sonuçta sektörde farklı adlandırmalar altında halkla ilişkiler uygulama alanı olarak etkinlik yönetimi, medya ilişkileri, kriz iletişimi, kurumsal sosyal sorumluluk, kurum içi iletişim, sponsorluk, itibar yönetimi, imaj yönetimi, kamu ilişkileri , pazarlama yönlü halkla ilişkiler, danışmanlık, finansal halkla ilişkiler, konu ve gündem yönetimi, lobicilik ve dijital halkla ilişkiler olmak üzere 15 temel alanın kullanıldığı ortaya çıkmıştır.
Halkla İlişkiler Halkla İlişkiler Uygulama Alanları Ulusal Halka İlişkiler Ajansları Uluslararası Halkla İlişkiler Ajansları Halkla İlişkiler Sektörü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2021 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 1 |