Mizah ve mizahi anlatım her dönem literatürde ilgi odağı olmuştur. Olayların gülünç, alışılmadık ve çelişkili yönlerini yansıtarak insanı düşündürme, eğlendirme ya da güldürme amacıyla hazırlanan ürünlerde mizah urumlar arasındaki çelişkilerin açığa çıkarılması pratiğine dayanmaktadır. Çalışmada son dönemlerde önemine yapılan vurgunun ve eleştirel zeminde gerçekleşen çalışmaların hızla arttığı konulardan birisi olan trol ve trol kültürü kriz iletişimi döneminde incelenmiştir. Bu yolla, söz konusu çalışmada https://www.boomsocial.com/ üzerinden Türkiye’deki fenomenler sıralamasında üçüncü sırada yer alan ve genellikle trol paylaşımlarıyla öne çıkan cezmikalorifer isimli kullanıcının Instagram hesabının COVID-19 tedbirleri kapsamında Türkiye’de vaka tespitleri ve kısıtlamaların gündeme geldiği ilk hafta olan 16 Mart 2020 ve 28 Mart 2020 tarihleri arasındaki paylaşımları trol kültürü ve yaratıcı kültür öğesi olarak troller açısından göstergebilimsel açıdan incelenmiştir. Buna ilaveten çalışmanın örneklem birimi olarak söz konusu tarih aralığındaki paylaşımların tamamının COVID-19 ile ilgili olması örneklemin daraltılmasında bir kıstas olarak ele alınmıştır. Bu yolla, çalışmada 16 Mart 2020 ve 28 Mart 2020 tarihleri arasında cezmikalorifer Instagram hesabında yayınlanan 102 (n=102) paylaşım incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden belge analizi yöntemi kullanılmış ve paylaşımlara yönelik içerik analizi uygulanmıştır.
Humor and humorous expressions have always been the focus of attention in the literature. It is based on the practice of revealing the contradictions between humor institutions in products prepared to make people think, entertain or laugh by reflecting the ridiculous, unusual and contradictory aspects of events. In the study, troll culture, which is one of the issues with the emphasis of importance on critical studies have increased rapidly in recent years, was examined during the crisis communication period. In this way, through https://www.boomsocial.com/ website in third place in the ranking phenomenon in Turkey and often featured with troll shares cezmikalorifer Instagram account were analyzed in terms of troll culture and trolls as creative culture elements between 16 March 2020 and 28 March 2020. In addition, as the sample unit of the study, the fact that all of the shares in the said date range were related to COVID-19 was considered as a criterion for narrowing the sample. In this way, the study examined 102 (n=102) posts posted on the cezmikalorifer Instagram account. In the study, document analysis method, one of the qualitative research methods, was used and content analysis was applied to sharings.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2021 |
Gönderilme Tarihi | 17 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 2 |