Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KİŞİLERARASI İLETİŞİMİN FİRMALARA GÜVEN ÜZERİNDE ETKİSİ: GÜMÜŞHANE ÖRNEĞİ

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 2, 756 - 782, 30.09.2021
https://doi.org/10.19145/e-gifder.925821

Öz

İletişim kavramı tüm canlılar için geçerli olan evrensel bir durumdur. Kişilerarası iletişim ise duygu, düşünce ve bilgi alışverişinin insanlar arasında gerçekleştirilmesidir. Bu iletişim türünde araç, insandır. İnsanlar karşılıklı iletişim kurarak birbirlerini anlamaktadır. İletişimi doğru ve etkili biçimde gerçekleştirmek hem kendimizi daha iyi anlatmayı hem de karşıdaki insanı daha iyi anlamayı sağlamaktadır. İnsanlar doğru ve etkili iletişimi kurabildikten sonra neredeyse her alanda başarılı olmaktadır. Toplumsal hayatın uzantısı olan iş hayatında da güven kavramı büyük öneme sahiptir. Toplumsal varlık hakkındaki birçok araştırma kişilerarası güveni, firmalara güven için de ön şart olarak görmektedir. Toplumsal varlık teorisi her çeşit yapıyı içinde barındırarak insanların yardımlaşmasını ve diğer insanlara güvenmesini öğretir. Söz konusu insanlar firmalara ihtiyaç duyarken, seçilecek olan firmaya öncelik olarak güvenmek ister. Güvenin ön şartı olarak kabul edilebilen doğru iletişim, o firmaya çeşitli olanaklar sağlayabilmektedir. Kişilerarası iletişimi kuvvetli olan bir firma, müşteriyi daha iyi anlayıp kendilerini daha kolay anlatabilecek; böylece insanların o firmaya karşı güvenleri artacaktır. Çalışmada firmaların müşterilerle gerçekleştirdikleri iletişimlerinde aralarında kurulan güven ilişkisinin ne yönde olduğu incelenmiştir. Çalışmanın amacı, firmaların kişilerarası iletişimde başarılı olduklarında bu durumun müşterilerin o firmaya olan güvenlerine nasıl yansıdığını tespit etmektir. Çalışma Gümüşhane’de yapıldığından çalışmanın evrenini Gümüşhane’de yaşayan 18 yaş üstü insanlar; örneklemini ise kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen firmaların müşterileri oluşturmuştur. Araştırmada yöntem olarak nitel araştırma yöntemlerinden biri olan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Yapılan çalışmada kişilerarası iletişimin firmalara güven üzerindeki etkisinin büyük olduğu belirlenmiştir. Kişilerarası iletişimin firmalara güven duygusunun oluşumu konusunda böyle bir çalışmaya daha önce ulaşılmamış olması bakımından çalışmaya özgün değer kattığı görülmektedir.

Kaynakça

  • Asunakutlu, Tuncer (2002). “Örgütsel Güvenin Oluşturulmasına İlişkin Unsurlar ve Bir Değerlendirme”, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (9), 1-13.
  • Aytekin, Halil (2018). İnsan İlişkileri ve İletişim. 1. Baskı, Ankara: Pegem Akademi.
  • Bağcı, Serhat (2018). Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Sadakatinin Hizmet Hatası ve Müşteri Şikâyeti Kapsamında İncelenmesi. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Düzce.
  • Baltacı, Ali (2019). “Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır”, Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (2), 368-388.
  • Baydar Metin Lütfi, Gül, Hüseyin ve Akçıl, Ata (2009). Bilimsel Araştırmanın Temel İlkeleri. Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Yayınları.
  • Beukers, Els, Bertolini, Luca ve Te, Brömmelstroet Marco. (2014). Using Cost Benefit Analysis As A Learning Process: İdentifying İnterventions For İmproving Communication And Trust. University Of Amsterdam, Amsterdam Institute For Social Science Research (AISSR), Transport Policy, 31, 61-72.
  • Can, İslam (2018). “Güven Araştırmaları Güvenilir Mi? Sosyal Güven Araştırmalarının Yöntemine İlişkin Eleştirel Bir Yaklaşım”, MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7 (2), 481-497.
  • Çalapkulu, Ç.iğdem (2015). Kişilerarası İletişim Sürecinde Romantik Eşlerde İletişim Ötesi İletişim Aktörlerinin Kullanımı: Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Öğrenci Örneği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basın Yayın Anabilim Dalı, Doktora Tezi, Eskişehir. Çalışır, Gülsüm (2015). “Unutulmaya Yüz Tutan Folklorik Değerlerin Kişilerarası İletişime Katkısı: Gümüşhane Örneği”, International Periodical For The Languages, Literature And History Of Turkish Or Turkic, 10 (14), 109-134).
  • Dizdar, Tutku Dinar (2018). Kişilerarası İletişimde Beden Dilinin İknaya Etkisi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Doğan, Merve ve Özmen, Müjdat (2013). “Satış Elemanının Dinleme Davranışının Satış Elemanına Duyulan Güven Üzerindeki Etkisi: Emlakçılık Sektörü Üzerine Bir Araştırma”, Tüketici Ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 5 (2), 73-104.
  • Erdönmez, İşıl (2019). “İletişimin Döngüsel Süreci Bağlamında Sözlü İletişim”, Uluslararası Sanat Kültür ve İletişim Dergisi, 2 (1), 81-98.
  • Eren, Erol (1989). Yönetim Psikolojisi. İstanbul: İşletme İktisadı Yayını.
  • Bayar, Adem ve Girgin, Mehmet (2019). “Türk Toplumundaki Güven İndeksinin Düşük Olmasının Nedenlerinin İncelenmesi”, Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (2), 58-71.
  • Gönenç, E. Özgür (2012). “İletişimin Tarihsel Süreci”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi Istanbul University Faculty Of Communication Journal, 0 (28).
  • Güler, Selcan (2014). Örgütlerde Güven Algılamasının Örgütsel Sinizm Üzerine Etkisi ve Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Denizli. Haşıloğlu, Selçuk Burak, Baran, Tamer ve Aydın, Oğuzhan (2015). “Pazarlama Araştırmalarındaki Potansiyel Problemlere Yönelik Bir Araştırma: Kolayda Örnekleme ve Sıklık İfadeli Ölçek Maddeleri”, Pamukkale İşletme ve Bilişim Yönetimi Dergisi, (1), 19-28.
  • Karaca, Mehmet (2016). “Sosyolojik Perspektiften İletişim”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (57), 626-648.
  • Karadağ, Şule (2019). “Üniversite Öğrencilerinde Olumlu Düşünme Becerisinin Kişilerarası İletişim Becerisi ile İlişkis”, Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7, 131-136.
  • Karadere, Yusuf (2014). Kişilerarası İletişim Sürecinde İzafiyet Teorisi’nin Rolü. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Karadoğan, S. Ece (2003). Kişilerarası İletişim Sürecinde Güven Unsuru, Güven Ve İkna Ölçeği Örneği. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı, Doktora Tezi, İstanbul.
  • Kaya, Alim (Ed). (2017). Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Lazar, Judith. (2009). İletişim Bilimi, (C, Anık, Çev.). Ankara: Vadi Yayınları.
  • Levine, E. Emma. ve Cohen, Taya (2018). “You Can Handle The Truth: Mispredicting The Consequences Of Honest Communication”, Journal Of Experimental Psychology, 147(9), 1400–1429.
  • Marangoz, Mehmet (2007). “Ağızdan Ağıza İletişimin Müşterilerin Satın Alma Davranışlarına Etkileri: Cep Telefonu Pazarına Yönelik Bir Araştırma”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (2), 395-412. Mineo, L. David (2014). “The Importance Of Trust İn Leadership”. Research Management Review, 20 (1), 1-6.
  • Müftüoğlu, Ömer (2005). “Güven Ortamının Bir Toplum İçin Önemi ve Bunu Engelleyen Faktörler”, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 5 (3), 143-159.
  • Onay, Meltem, Sözlü, Zeynep Hale ve Kılcı, Sevde (2011). “İletişim Tarzının ve Sözsüz İletişimin Çalışanların İş Performansına Etkisi: Posta Dağıtıcıları ve Hemşireler Üzerine Bir Araştırma”, Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 11 (21).
  • Orta, Ahmet Zeki (2009). Etkili İletişim Sürecinde Kişilerarası İletişim Becerileri Ve Yaratıcı Drama Uygulama Örneği. İstanbul Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Özbay, Murat (2006). “Konuşma Eğitimi ve Öz Güven”, Türk Dili Araştırmaları Yıllığı- Belleten, 54 (1), 177-194.
  • Özdemir, Murat (2010). “Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (1), 323-343.
  • Selçuk, Ayhan (2005). “Kültürlerarası İletişim Açısından Gündelik İletişim Davranışları”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (13), 1-17.
  • Soydaş, Nurgül (2019). #İletişim Bence. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Taşkın, Feyza ve Dilek, Roşan (2010). “Örgütsel Güven ve Örgütsel Bağlılık Üzerine Bir Alan Araştırması”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2 (1), 37-46. Temel Eğinli, Ayşe (2016). “Yaşlı (Kişiler) ile Etkili İletişim”, Ege Tıp Dergisi, 55 (0), 31-37.
  • Thomas, Gail Fann, Zolin, Roxanne ve Hartman, Jackie L (2009). “The Central Role Of Communication İn Developing Trust And İts Effect On Employee Involvement”, Journal Of Business Communication, 46 (3), 287-310.
  • Tutar, Hasan, Yılmaz, M. Kemal ve Erdönmez, Cumhur (2003). Genel ve Teknik İletişim. 1. Baskı, Ankara: Nobel Barış Evi.
  • Uslu Divanoğlu, Sevilay (2016). “Ağızdan Ağıza İletişim ile Tüketicilerin Alışveriş Merkezi Tercih Etme Davranışı Arasındaki İlişki”, Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 8(1). 97-105.
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, Müge Leyla ve Bürüngüz, Hatice Canan (2013). “Güven Geliştirmede İletişimin Rolünü ve Örgütsel Hedeflere Katılım Üzerindeki Etkisini İncelemeye Yönelik Bir Yol Analizi”, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (4), 63-76.
  • Yolaç, Gökhan (2007). “Müşteri İlişkilerinde İletişimin Rolü”, Öneri Dergisi, 7 (27), 165-169.
  • Yurdakul, Müberra (2015). “İlişkisel Pazarlama Anlayışında Müşteri Sadakati Olgusunun İncelenmesi”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (17), 268-287.

THE EFFECT OF INTERPERSONAL COMMUNICATION ON TRUST OF COMPANIES: EXAMPLE OF GÜMÜŞHANE

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 2, 756 - 782, 30.09.2021
https://doi.org/10.19145/e-gifder.925821

Öz

The concept of communication is a universal situation that applies to all living things. Interpersonal communication is the exchange of feelings, thoughts and information between people. In this type of communication, the vehicle is the human. People understand each other by mutual communication. Performing communication in a correct and effective manner enables us to both explain ourselves better and understand the other person better. After people can establish correct and effective communication, they are successful in almost every field. The concept of trust is also of great importance in business life, which is an extension of social life. Many studies on social existence see interpersonal trust as a prerequisite for trust in firms. The social existence theory includes all kinds of structures and teaches people to help and trust other people. While the people in question need companies, they want to trust the company to be chosen as a priority. Correct communication, which can be considered as a prerequisite for trust, can provide various opportunities for that company. A company with strong interpersonal communication will be able to understand the customer better and explain themselves more easily; Thus, people's trust in that company will increase. In the study, the direction of the trust relationship established between companies in their communication with customers was examined. The purpose of the study is to determine how the companies are successful in interpersonal communication, and how this situation reflects on the customers' trust in that company. Since the study is carried out in Gümüşhane, the universe of the study consists of people over the age of 18 living in Gümüşhane; The sample is composed of the customers of the companies selected with the convenience sampling method. Semi-structured interview technique, which is one of the qualitative research methods, was used as a method in the study. Since there is no another work like this which is about the effects of interpersonal communication on trust of companies, it raises the original value of the study.

Kaynakça

  • Asunakutlu, Tuncer (2002). “Örgütsel Güvenin Oluşturulmasına İlişkin Unsurlar ve Bir Değerlendirme”, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (9), 1-13.
  • Aytekin, Halil (2018). İnsan İlişkileri ve İletişim. 1. Baskı, Ankara: Pegem Akademi.
  • Bağcı, Serhat (2018). Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Sadakatinin Hizmet Hatası ve Müşteri Şikâyeti Kapsamında İncelenmesi. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Düzce.
  • Baltacı, Ali (2019). “Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır”, Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (2), 368-388.
  • Baydar Metin Lütfi, Gül, Hüseyin ve Akçıl, Ata (2009). Bilimsel Araştırmanın Temel İlkeleri. Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Yayınları.
  • Beukers, Els, Bertolini, Luca ve Te, Brömmelstroet Marco. (2014). Using Cost Benefit Analysis As A Learning Process: İdentifying İnterventions For İmproving Communication And Trust. University Of Amsterdam, Amsterdam Institute For Social Science Research (AISSR), Transport Policy, 31, 61-72.
  • Can, İslam (2018). “Güven Araştırmaları Güvenilir Mi? Sosyal Güven Araştırmalarının Yöntemine İlişkin Eleştirel Bir Yaklaşım”, MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7 (2), 481-497.
  • Çalapkulu, Ç.iğdem (2015). Kişilerarası İletişim Sürecinde Romantik Eşlerde İletişim Ötesi İletişim Aktörlerinin Kullanımı: Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Öğrenci Örneği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basın Yayın Anabilim Dalı, Doktora Tezi, Eskişehir. Çalışır, Gülsüm (2015). “Unutulmaya Yüz Tutan Folklorik Değerlerin Kişilerarası İletişime Katkısı: Gümüşhane Örneği”, International Periodical For The Languages, Literature And History Of Turkish Or Turkic, 10 (14), 109-134).
  • Dizdar, Tutku Dinar (2018). Kişilerarası İletişimde Beden Dilinin İknaya Etkisi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Doğan, Merve ve Özmen, Müjdat (2013). “Satış Elemanının Dinleme Davranışının Satış Elemanına Duyulan Güven Üzerindeki Etkisi: Emlakçılık Sektörü Üzerine Bir Araştırma”, Tüketici Ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 5 (2), 73-104.
  • Erdönmez, İşıl (2019). “İletişimin Döngüsel Süreci Bağlamında Sözlü İletişim”, Uluslararası Sanat Kültür ve İletişim Dergisi, 2 (1), 81-98.
  • Eren, Erol (1989). Yönetim Psikolojisi. İstanbul: İşletme İktisadı Yayını.
  • Bayar, Adem ve Girgin, Mehmet (2019). “Türk Toplumundaki Güven İndeksinin Düşük Olmasının Nedenlerinin İncelenmesi”, Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (2), 58-71.
  • Gönenç, E. Özgür (2012). “İletişimin Tarihsel Süreci”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi Istanbul University Faculty Of Communication Journal, 0 (28).
  • Güler, Selcan (2014). Örgütlerde Güven Algılamasının Örgütsel Sinizm Üzerine Etkisi ve Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Denizli. Haşıloğlu, Selçuk Burak, Baran, Tamer ve Aydın, Oğuzhan (2015). “Pazarlama Araştırmalarındaki Potansiyel Problemlere Yönelik Bir Araştırma: Kolayda Örnekleme ve Sıklık İfadeli Ölçek Maddeleri”, Pamukkale İşletme ve Bilişim Yönetimi Dergisi, (1), 19-28.
  • Karaca, Mehmet (2016). “Sosyolojik Perspektiften İletişim”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (57), 626-648.
  • Karadağ, Şule (2019). “Üniversite Öğrencilerinde Olumlu Düşünme Becerisinin Kişilerarası İletişim Becerisi ile İlişkis”, Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7, 131-136.
  • Karadere, Yusuf (2014). Kişilerarası İletişim Sürecinde İzafiyet Teorisi’nin Rolü. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Karadoğan, S. Ece (2003). Kişilerarası İletişim Sürecinde Güven Unsuru, Güven Ve İkna Ölçeği Örneği. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı, Doktora Tezi, İstanbul.
  • Kaya, Alim (Ed). (2017). Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Lazar, Judith. (2009). İletişim Bilimi, (C, Anık, Çev.). Ankara: Vadi Yayınları.
  • Levine, E. Emma. ve Cohen, Taya (2018). “You Can Handle The Truth: Mispredicting The Consequences Of Honest Communication”, Journal Of Experimental Psychology, 147(9), 1400–1429.
  • Marangoz, Mehmet (2007). “Ağızdan Ağıza İletişimin Müşterilerin Satın Alma Davranışlarına Etkileri: Cep Telefonu Pazarına Yönelik Bir Araştırma”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (2), 395-412. Mineo, L. David (2014). “The Importance Of Trust İn Leadership”. Research Management Review, 20 (1), 1-6.
  • Müftüoğlu, Ömer (2005). “Güven Ortamının Bir Toplum İçin Önemi ve Bunu Engelleyen Faktörler”, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 5 (3), 143-159.
  • Onay, Meltem, Sözlü, Zeynep Hale ve Kılcı, Sevde (2011). “İletişim Tarzının ve Sözsüz İletişimin Çalışanların İş Performansına Etkisi: Posta Dağıtıcıları ve Hemşireler Üzerine Bir Araştırma”, Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 11 (21).
  • Orta, Ahmet Zeki (2009). Etkili İletişim Sürecinde Kişilerarası İletişim Becerileri Ve Yaratıcı Drama Uygulama Örneği. İstanbul Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Özbay, Murat (2006). “Konuşma Eğitimi ve Öz Güven”, Türk Dili Araştırmaları Yıllığı- Belleten, 54 (1), 177-194.
  • Özdemir, Murat (2010). “Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (1), 323-343.
  • Selçuk, Ayhan (2005). “Kültürlerarası İletişim Açısından Gündelik İletişim Davranışları”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (13), 1-17.
  • Soydaş, Nurgül (2019). #İletişim Bence. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Taşkın, Feyza ve Dilek, Roşan (2010). “Örgütsel Güven ve Örgütsel Bağlılık Üzerine Bir Alan Araştırması”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2 (1), 37-46. Temel Eğinli, Ayşe (2016). “Yaşlı (Kişiler) ile Etkili İletişim”, Ege Tıp Dergisi, 55 (0), 31-37.
  • Thomas, Gail Fann, Zolin, Roxanne ve Hartman, Jackie L (2009). “The Central Role Of Communication İn Developing Trust And İts Effect On Employee Involvement”, Journal Of Business Communication, 46 (3), 287-310.
  • Tutar, Hasan, Yılmaz, M. Kemal ve Erdönmez, Cumhur (2003). Genel ve Teknik İletişim. 1. Baskı, Ankara: Nobel Barış Evi.
  • Uslu Divanoğlu, Sevilay (2016). “Ağızdan Ağıza İletişim ile Tüketicilerin Alışveriş Merkezi Tercih Etme Davranışı Arasındaki İlişki”, Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 8(1). 97-105.
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, Müge Leyla ve Bürüngüz, Hatice Canan (2013). “Güven Geliştirmede İletişimin Rolünü ve Örgütsel Hedeflere Katılım Üzerindeki Etkisini İncelemeye Yönelik Bir Yol Analizi”, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (4), 63-76.
  • Yolaç, Gökhan (2007). “Müşteri İlişkilerinde İletişimin Rolü”, Öneri Dergisi, 7 (27), 165-169.
  • Yurdakul, Müberra (2015). “İlişkisel Pazarlama Anlayışında Müşteri Sadakati Olgusunun İncelenmesi”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (17), 268-287.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merve Yağmur Alban 0000-0003-4687-1752

Gülsüm Çalışır 0000-0003-3631-6819

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2021
Gönderilme Tarihi 22 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Alban, M. Y., & Çalışır, G. (2021). KİŞİLERARASI İLETİŞİMİN FİRMALARA GÜVEN ÜZERİNDE ETKİSİ: GÜMÜŞHANE ÖRNEĞİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(2), 756-782. https://doi.org/10.19145/e-gifder.925821
AMA Alban MY, Çalışır G. KİŞİLERARASI İLETİŞİMİN FİRMALARA GÜVEN ÜZERİNDE ETKİSİ: GÜMÜŞHANE ÖRNEĞİ. e-gifder. Eylül 2021;9(2):756-782. doi:10.19145/e-gifder.925821
Chicago Alban, Merve Yağmur, ve Gülsüm Çalışır. “KİŞİLERARASI İLETİŞİMİN FİRMALARA GÜVEN ÜZERİNDE ETKİSİ: GÜMÜŞHANE ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 9, sy. 2 (Eylül 2021): 756-82. https://doi.org/10.19145/e-gifder.925821.
EndNote Alban MY, Çalışır G (01 Eylül 2021) KİŞİLERARASI İLETİŞİMİN FİRMALARA GÜVEN ÜZERİNDE ETKİSİ: GÜMÜŞHANE ÖRNEĞİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 9 2 756–782.
IEEE M. Y. Alban ve G. Çalışır, “KİŞİLERARASI İLETİŞİMİN FİRMALARA GÜVEN ÜZERİNDE ETKİSİ: GÜMÜŞHANE ÖRNEĞİ”, e-gifder, c. 9, sy. 2, ss. 756–782, 2021, doi: 10.19145/e-gifder.925821.
ISNAD Alban, Merve Yağmur - Çalışır, Gülsüm. “KİŞİLERARASI İLETİŞİMİN FİRMALARA GÜVEN ÜZERİNDE ETKİSİ: GÜMÜŞHANE ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 9/2 (Eylül 2021), 756-782. https://doi.org/10.19145/e-gifder.925821.
JAMA Alban MY, Çalışır G. KİŞİLERARASI İLETİŞİMİN FİRMALARA GÜVEN ÜZERİNDE ETKİSİ: GÜMÜŞHANE ÖRNEĞİ. e-gifder. 2021;9:756–782.
MLA Alban, Merve Yağmur ve Gülsüm Çalışır. “KİŞİLERARASI İLETİŞİMİN FİRMALARA GÜVEN ÜZERİNDE ETKİSİ: GÜMÜŞHANE ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 9, sy. 2, 2021, ss. 756-82, doi:10.19145/e-gifder.925821.
Vancouver Alban MY, Çalışır G. KİŞİLERARASI İLETİŞİMİN FİRMALARA GÜVEN ÜZERİNDE ETKİSİ: GÜMÜŞHANE ÖRNEĞİ. e-gifder. 2021;9(2):756-82.