Son yıllarda ülkelerin sahip olduğu değerler ve uluslararası camiada nasıl algılandığı pek çok disiplinin araştırma konusu haline gelmiştir. Ülkeler, sadece siyasi, teknolojik ve askeri anlamda güçlü olmanın, dünya siyasetinde söz sahibi olmaya yetmeyeceğini fark etmiş durumdadır. Bu nedenle, imajlarını arzu ettikleri ölçüde yönetebilmek için büyük çabalar sarf etmektedirler. Araştırmada İmam Hatip Okulu öğrencileri örnekleminde Suudi Arabistan’ın ülke imajı tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla Konya’nın Sarayönü ilçesi Lâdik mahallesinde bulunan İmam Hatip Okulu öğrencileriyle (n=300) amaçlı örneklem yöntemiyle yüz yüze anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın analizinde öncelikli olarak geçerlilik ve güvenirlik testi uygulanmıştır. Ayrıca katılımcıların demografik özellikleri ve Suudi Arabistan ülke imajının nasıl algılandığını belirlemek amacıyla frekans analizi, Suudi Arabistan ülke imajını oluşturan ögelerin önem düzeyini ortaya çıkarmak amacıyla Aritmetik Ortalama; Faktör Analizi ve Suudi Arabistan ülke imajını oluşturan unsurların cinsiyet ve öğrencilerin öğrenim düzeyleriyle arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak amacıyla T-testi analizleri uygulanmıştır. Analizler neticesinde Kâbe’deki hac ve umre ziyaretlerinin Suudi Arabistan imajına büyük katkı sağladığı, ekonomik olarak gelişmiş bir ülke imajına sahip olduğu fakat temel haklar bağlamında cinsiyet ayrımı olduğu görüşü mevcuttur. Bununla birlikte çağdaşlık, yaşam standardı ve hoşgörü kavramlarını karşılayan toplamda 3 farklı faktör tespit edilmiştir.
Bu araştırma herhangi bir kurum veya kuruluş tarafından desteklenmemiştir.
In recent years, the values that countries have and how they are perceived in the international community have become the research topic of many disciplines. Countries have realized that just being strong in political, technological and military terms is not enough to have a say in world politics. For this reason, they make great efforts to manage their image to the extent they desire. In the study, the country image of Saudi Arabia was tried to be determined in the sample of Imam Hatip School students. For this purpose, a face-to-face survey was conducted with the students of Imam Hatip School (n=300) in the Ladik neighborhood of Sarayönü district of Konya, using the purposeful sampling method. In the analysis of the research, primarily validity and reliability tests were applied. In addition, Frequency Analysis, Arithmetic Average, Factor Analysis and T-test Analyzes were applied. As a result of the analysis it is reached that there is the opinion that the pilgrimage and umrah visits in the Kaaba greatly contribute to the image of Saudi Arabia, it has the image of an economically developed country, but there is a gender discrimination in the context of fundamental rights. In addition to this, a total of 3 different factors have been identified that meet the concepts of modernity, standard of living and tolerance.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 2 |