Çoğu ilişkinin daha kırılgan olduğu, belirsizliklerin artıp, risk faktörünün çoğaldığı çağımızda, karşımıza bir çözüm yolu olarak güven kavramı çıkar. Güven insanın en temel ihtiyaçlarındandır. Güven kavramı; sürdürülebilir iletişimin sağlanması, insan ilişkilerinin düzenli ve sağlıklı ilerleyebilmesi açısından önem taşımaktadır. Kurumlarda ise güven; çalışan bağlılığı, örgütsel adalet, iş tatmini ve motivasyonu, kurum itibarı, kurumsal verimlilik gibi konularda etkili olabilmektedir. Kurumsal güvenin sağlanabilmesinde stratejik, planlı ve uzman destekli kurum içi halkla ilişkiler pratiklerinin etkili olabileceği söylenebilir. Bu çalışma kurum içi iletişim faaliyetleri ile çalışma arkadaşlarına, yöneticiye ve kuruma duyulan güvenin inşası arasında bir ilişkinin olup olmadığı konusuna odaklanmaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinden survey tekniği kullanılarak 651 kişilik kamu, özel (ulusal, küresel) kurum ve STK çalışanı olan örneklem ışığında söz konusu ilişki test edilmiştir. Bu bağlamda kurum içi iletişimin, güvene güçlü düzeyde, anlamlı ve pozitif biçimde etki ettiği görülmüş, kurum içi iletişim faaliyetleri ile çalışanların iş arkadaşlarına, yöneticilerine ve kurumlarına duydukları güven arasında pozitif bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2023 |
Gönderilme Tarihi | 20 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 2 |