Göstergebilim, toplumsal hayattaki kültüre dayalı temaların aktarılması ve yorumlanması ile ilgilenen analiz yöntemidir. Bu alanda yapılan çalışmalarda verilen mesajların anlamladırılmasına ve mesajların kodlama perspektifine bakılmaktadır. Söz konusu mesajları insanların algılama biçimleri içinde yaşadıkları toplumun kültürel dinamiklerine ve yaşayış tarzlarına göre değişebilmektedir. Bu sebeple insanların herhangi mesajı algılama ve içekleri tamamlama düzeyleri farklılık gösterebilmektedir. İletişim ve halkla ilişkiler faaliyeti olarak tasarlanan film afişleri de göstergebilime ilişkin birçok tema ve kod barındırmaktadır. Filmlerin duyurumunun yapıldığı afişlerde gösterge, gösteren ve gösterilen ilişkisi ile teknik ve simgesel kodlar farklılık gösterebilmektedir. Fim afişlerinin de kültürel kodlar taşıdığı düşünüldüğünde, tasarımda verilmek istenen mesajın açık ve net olmasına dikkat edilmektedir. Afişerde, hedef kitle verilmek istenen mesajı doğru bir şekilde algılayamaz ise çekicilik unsuru barındıran film afişleri duyurum yapamamış olacaktır. Bu durum, vizyona giren filmlerin izleyici kitlesi doğru yönlendirilmemesine ve filmelerin hasılat elde edememesini sağlayabilmektedir. Bu çalışma, 2022 yılında vizyona giren ve dünya çapında hasılat geliri en yüksek olan 10 film ve bu fimler için tasarlanan afişlerin analizini kapsamaktadır. Film afişleri, Saussure’nin göstergebilimsel analiz tekniği ile analiz edilmekte, gösteren ve gösterilen arasındaki bağlama bakılmaktadır.
İletişim Halkla İlişkiler Film Afişleri Tasarım Göstergebilimsel Analiz
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 12 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 1 |